کد خبر: ۲۴۰۴۵

مدیرکل دامپزشکی لرستان از راهاندازی پیشسرد کشتارگاه دام خرمآباد خبر داد.

«دکتر ابراهیم توکلی» در گفتوگو با ایسنا، منطقه لرستان، اظهار کرد: وجود سیستم پیشسردکن در کشتارگاهها ضروری است، چون نگهداری لاشههای کشتاری به مدت 24 ساعت در دمای یخچالی بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد، علاوه بر ترد شدن گوشت، باعث حذف پاتوژنهای احتمالی می‌شود.

وی با بیان این‌که مصرف این قبیل فرآورده پروتئینی دارای امنیت بهداشتی بوده و برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو ضروری است، افزود: شبکه دامپزشکی همواره نهایت تلاش خود را در زمینه تأمین امنیت غذایی و تضمین سلامت جامعه دارد و در این زمینه اداره‌کل دامپزشکی استان اتاق پیشسرد کشتارگاه دام خرمآباد را راهاندازی کرده است.

توکلی ادامه داد: این کشتارگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و گوشتهای پیشسرد شده را در فروشگاه خود کشتارگاه به فروش میرسانند اما هنوز سایر قصابها و فروشندگان گوشت قرمز این کار را انجام ندادهاند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان این‌که مابهالتفاوت گوشت پیشسرد شده و گرم حدود 200 تا 400 تومان است، خاطرنشان کرد: طی جلسهای که با صاحب کشتارگاه داشتهایم قرار است در ماه اول این هزینه گرفته نشود و در ماههای بعد این تغییر قیمت اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: این امر با برنامهریزیهای مدون و مستمر ادامه می‌یابد و همه قصابان ملزم به رعایت آن هستند.

 

 

نظر شما
ادامه