کد خبر: ۲۴۰۴۶

معاون مدیر کل شیلات لرستان بر لزوم راه اندازی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهرداد مرادی» صبح سه شنبه در حاشیه مانور پدافند غیر عامل که با موضوع کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری VHS در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دورود با حضور پرورش‌دهندگان ماهی برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از بیمار وی اچ اس در راستایاطلاع‌رسانی و آموزش به پرورش‌ دهندگان ماهی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه ارائه راهکارهای پیشگیری از این بیماری در دستور کار قرار دارد و با همکاری دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه این کارگاه در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: طی سالجاری این کارگاه در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد و سلسله برگزار شده است.

مرادی با اشاره به نیاز راه‌اندازی کلینیک تخصصی بهداشت آبزیان یادآور شد: انتظار داریم با تخصیص اعتبار و صدور مجوز لازم کلینیک‌های تخصصی بهداشت و بیماری‌ های ماهی در شهرستان‌های استان به خصوص در شهرستان دورود راه‌اندازی شوند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تعاونی پرورش‌دهندگان ماهی در شهرستان دورود، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی و تقویت تشکل‌های آبزی‌ پروری نقش مهمی در توسعه پایدار آبزی‌ پروری دارد.

معاون مدیر کل شیلات لرستان یادآور شد: پیشنهاد می‌شود تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل با سود منطقی برای سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و زیر بخش شیلات در دستور کار هیئت‌دولت قرار گیرد تا با حمایت از این بخش شاهد توسعه روزافزون آن باشیم.

مرادی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی در استان لرستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم به منظور راه‌اندازی این مرکز حمایت‌های مالی لازم از سوی مسئولین کشوری صورت گیرد چرا که بحث تحقیقات و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور بیشتر مرکز دانشگاهی در حوزه آبزی‌پروری حل مشکلات این بخش را به دنبال دارد.

 

 

نظر شما
ادامه