کد خبر: ۲۴۰۵۹

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از وجود پنج میدان فروش دام در سطح این استان خبر داد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از معاملات مربوط به خرید و فروش دام در خارج از میادین رسمی که امکان نظارت بر آنها کم است اتفاق می‌افتد.

«دکتر محمد سعیدی» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه سمنان ،با اعلام این خبر، اظهار کرد: گردش مالی بالا در حوزه دام استان سمنان و چرخه بالای فروش آن در این استان پهناور، ایجاب می‌کند که میادین دام بیشتری در سطح این استان باشد اما متاسفانه به دلایلی دام‌ها در بسیاری از مواقع در خارج از میادین دام خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش دام در خارج از میادین دام امکان نظارت بر آن را کاهش می‌دهد، به چرایی عدم استقبال از فعالیت در میادین رسمی دام پرداخت و افزود: متاسفانه بسیاری از دلالان دام نمی‌خواهند که مالیات قانونی کار خود را بدهند و از این رو کمتر از فعالیت در میادین دام استقبال می‌کنند لذا باید برای تجمیع خرید و فروش‌ها در میادین دام، چاره‌جویی کرد.

وی اضافه کرد: دلال‌های شاغل در میادین دام علاوه بر مالیات و عوارض باید مبلغی هم به صاحب و مالک میدان دام بپردازند از همین رو خیلی از معاملات دام در خارج از میادین رسمی دام انجام می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه دولت باید به شکل‌گیری میادین دام در استان کمک کند، خاطرنشان کرد: دولت باید سازوکاری تعریف کند که فعالیت در میادین دام برای دلالان مقرون‌به صرفه باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان،با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان سمنان میدان دام ندارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان سمنان و از جمله شاهرود به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان و شهرستانی که بیشترین جمعیت دامی استان را دارد، فاقد میدان دام است. همچنین میدان دام مرکز استان اگر چه چندان وضعیت ایده‌آلی ندارد اما فعلا خرید و فروش دام در آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دام نیازمند سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش فراهم کنیم.

 

 

نظر شما
ادامه