کد خبر: ۲۴۰۹۵

کارگاه عملیاتی میکروبیولوژی مواد غذایی خام دامی روز سه شنبه 26/8/1394 به مدت یک روز در آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، برگزار گردید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر سیاست های کلی سازمان دامپزشکی، از واگذاری آزمون های کنترل کیفی مواد غذایی و خوراک دام در دو بخش میکروبی و آنالیز شیمیایی به آزمایشگاه های خصوصی خبر داد.

«دکتر محمد رشتی باف» خاطر نشان کرد: که واگذاری نمونه ها به بخش خصوصی مستلزم انجام آزمون های مشخص بر روی نمونه های کنترلی و دوره ای بخش های مختلف مربوطه و با نظارت مستقیم اداره کل بر صحت نتایج می باشد.

مسوول کنترل کیفی آزمایشگاه، هدف از برگزاری این دوره را ،یکسان سازی روش های آزمایشگاهی و رفع مشکلات فنی موجود در انجام آزمون های میکروبی اعلام کرد و افزود: این دوره با هماهنگی بخش کنترل کیفی و در بخش میکروبیولوژی مواد غذایی آزمایشگاه مرکزی اداره کل برگزار شد.

دکتر معصومه اکبرآبادی اظهار داشت:در این دوره یک روزه، ابتدا روش های انجام آزمون بین آزمایشگاههای مختلف بررسی و در ادامه روش کار استاندارد توسط همکاران بخش میکروبیولوژی مواد غذایی آزمایشگاه آموزش داده شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش عملی نیز کلیه شرکت کنندگان آزمون های لازم را بر روی نمونه های آماده شده و مشخص بصورت عملی در این آزمایشگاه انجام دادند و نمونه هایی را نیز بعنوان نمونه کنترلی یا PT برای ارزیابی نحوه کار در آزمایشگاه خود دریافت نمودند تا پس از ارسال نتایج موارد انطباق یا عدم انطباق نتایج آنها توسط آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی این اداره کل مورد ارزیابی قرار گیرد.

در ادامه کارشناسان آزمایشگاهی بخش خصوصی حاضر در جلسه، به بیان دیدگاه و ارایه پیشنهادات خود پرداختند.

 

نظر شما
ادامه