کد خبر: ۲۴۱
مدیر روابط عمومی جمعیت حمایت از حیوانات با اشاره به سابقه نگهداری حیوانات در خانه ها و در میان افراد مرفه اضافه کرد: این اقدامات که کار دلالان و قاچاقچیان است به سادگی در حال انجام است و در باغهای وحش مثل باغ وحش تهران به سهولت انجام می شود...
یک متخصص دامپزشکی با اعلام اینکه بارها به خانه های مردم تهران برای ویزیت شیرها مراجعه کرده مدعی شد: باغ وحش تهران بچه شیرها را به قیمت یک میلیون تومان به فروش می رساند.

عبدالرضا باقری با اعلام این خبر گفت: بارها برای معالجه حیوانات وحشی و درنده به خانه ها و آپارتمانهای تهران مراجعه و آنها را درمان کرده و توله شیرهای 6 تا 7 ماهه را دیده ام که معمولاً از باغ وحش تهران خریداری شده بودند و صاحبان آنها نیز بارها برای درمان به ما مراجعه کرده اند.

مدیر روابط عمومی جمعیت حمایت از حیوانات با اشاره به سابقه نگهداری حیوانات در خانه ها و در میان افراد مرفه اضافه کرد: این اقدامات که کار دلالان و قاچاقچیان است به سادگی در حال انجام است و در باغهای وحش مثل باغ وحش تهران به سهولت انجام می شود.

این متخصص دامپزشکی با تاکید به غیر مجاز بودن خرید و فروش این حیوانات افزود: قفس شیرها به علت سنگین وزن بودن آنها که گاهی تا 500 کیلو می رسد از بتن و آرماتور سنگین و محکم ساخته می شوند. در حالی که آپارتمانها و دیوار خانه های تهران با یک تنه شیرها درهم می ریزد و ویران می شود و خطر جانی شهروندان نگهدارنده را تهدید می کند.

پیش از این یک شهروند تهرانی در گفتگو با خبرنگار مهر از کسب مجوز از سازمان محیط زیست یک قلاده شیر خبر داده بود. این شهروند که یک قلاده شیر نر را در منزل خود نگهداری می کند در پاسخ به این سئوال که وی چگونه توانسته این شیر نر 8 ماهه را به خانه بیاورد و از کجا این حیوان را خریده سئوالاتی بود که این شهروند از پاسخ به آنها خودداری کرد.

نگهداری و پرورش حیواناتی نظیر شیر، پلنگ و خرس در میان برخی از شهروندان مرفه تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است و در همین رابطه پلیس تهران سال گذشته با شکایت همسایگان، فردی را به جرم نگهداری از دو قلاده خرس دستگیر کرده بود.

نظر شما
ادامه