کد خبر: ۲۴۱۰۹
تعداد نظرات: ۸ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه برگزاری نخستین سمپوزیوم هشدار برای مصرف آنتی بیوتیک ها در پاسخ به خبرنگار اگنا درباره غیر استاندارد بودن دستگاه بادر برای تولید خمیر مرغ گفت: هر دستگاهی که باشد باید خروجی آن از نظر پروتیین چربی و کلسیم و ذرات استخوان های کوچک از یک حدی نباید تجاوز کند خروجی یک دستگاه یک تعریف بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر مهدی خلج رییس» سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به (اگنا)، درباره رفع ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی و سوسیس و کالباس عنوان کرد: جلسات متعددی میان رؤسای سه دستگاه سازمان دامپزشکی کشور سازمان ملی استاندار ایران و سازمان غذا و دارو برگزار شده و موافقت اصولی میان این سه مسئول انجام شده که خمیر مرغ از گوشت مرغ پایان دوره که در کشتارگاه های صنعتی و در کارگاه های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور استحصال می شود، می تواند در فرآورده های گوشتی حرارت دیده مورد مصرف قرار بگیرد.

خلج ادامه داد: درباره برخی جزئیات، گروه کارشناسی مشغول رصد و نهایی کردن موضوع و حل و فصل آنها هستند، اما بنده تا آن جا که اطلاع دارم وزیر بهداشت و درمان تاکید کردند این اقدام هر چه سریعتر عملیاتی شود.

وی درباره کشتار مرغ پایان دوره در استان های مختلف عنوان کرد: این مرغ ها به دلیل رسیدن به سن پایان دوره در کشتارگاه های صنعتی استحصال می شوند و بسته بندی می شوند و در مراکز قطعه بندی، گوشت آن ها جدا می شود و این فرآورده هم در سوسیس و کالباس و هم به صورت کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد، اما در فرآیند تبدیل به خمیر مرغ این فرآیند راحت انجام می شود، زیرا کل امحاء و احشاء تهی و سالم می شود و سپس کل آن تبدیل به خمیر مرغ تبدیل می شود، اما اکنون هم این گوشت در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که گوشت طبیعی و خوبی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: درباره این موضوع که سازمان ملی استاندارد ایران حق دارد و علاقه مند به اطمینان بیشتری است، جای سخن ندارد اما سازمان دامپزشکی کشور یک مرجع قابل اطمینان و بین المللی است که در کل دنیا همه کشورها به آن اعتماد دارند؛ این سازمان هم باید به سخن سازمان دامپزشکی مبنی بر رسمی بودن و تحت نظارت بودن تولید خمیر مرغ اعتماد کند.

خلج در واکنش به غیر استاندارد بودن دستگاه بادر از سوی سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: سازمان دامپزشکی کشور و سازمان ملی استاندارد ایران از نظر این که خروجی یک دستگاه یک تعریف بین المللی دارد، فکر نمی کنم اختلافی داشته باشیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این سازمان معتقد است، هر دستگاهی که باشد باید خروجی آن از نظر پروتئین، چربی و کلسیم و ذرات استخوان های کوچک از یک حدی تجاوز نکند و من فکر نمی کنم این سازمان با سازمان ملی استاندارد در صورت پذیرش تعریف مجامع بین المللی مشکلی داشته باشد، اما ما می گوییم معیار این ضوابط مشخص شده باشد که در این صورت کسی نمی تواند از آن ها تخطی کند.

سازمان دامپزشکی تا سه هفته آینده نتیجه پایش آنفلونزا را اعلام می کند

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره بحث شیوع آنفلونزا در استان های قم و قزوین عنوان کرد: سازمان دامپزشکی کشور هنوز مشغول پایش است و این عملیات هنوز تمام نشده است و این سازمان تا سه هفته آینده نتیجه این پایش را اعلام می کند؛ در قزوین از ابتدا مشکل شیوع آنفلونزا مطرح نبوده است.

وی افزود: انتقال مرغ پایان دوره به کشتارگاه یک حرکت وزارتخانه ای است، زیرا فصل سرماست و ویروس به همه جا سرمی زند و تاکنون یک میلیون و ۲۹۰هزار مرغ پایان دوره تخم گذار در استان قم کشتار شده است که به دلیل تولید بیش از نیاز داخلی و همچنین صادرات کشور است و در استان ها تهران و سایر استان ها مرغ پایان دوره به کشتارگاه می روند و برنامه کاهش تراکم مرغ پایان دوره طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی پیش می رود.

خلج ادامه داد: مرغ پایان دوره استرس تولید دارد، به همین دلیل کیفیت تخم مرغ آن کاهش می یابد و دریافت تغذیه در آن ها کمتر می شود و با داشتن و سیستم ایمنی ضعیف تر، دریافت عوامل بیماری زا را تسهیل می کند به همین دلیل سازمان دامپزشکی خواستار حذف سریعتر این مرغ ها را داشته است.

همزمان با هفته جهانی «هشدار آنتی بیوتیک ها» از ۲۵ آبان تا یکم آذرماه ۱۳۹۴، برای اولین بار توسط سازمان جهانی بهداشت دام (OIE)، سمپوزیوم یک روزه ای تحت عنوان “هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها” با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، سازمان های دولتی و غیر دولتی، اتحادیه دامداران، مرغداران، آبزی پروران، و زنبورداران، تولید کنندگان و واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک، شبکه های پخش دارو، داروخانه داران دامپزشکی و دامپزشکان کلینیسین تهران با حضور مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور، حسن تاج بخش، عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم و چهره ماندگار دامپزشکی و محمد رضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز یکشنبه یکم آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۴ در تالار دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، برگزار شد.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
آن یکی اشتری دید و گفت که هی
از کجا می آیی این فرخنده پی...
گفت از حمام کوی تو...
گفت پیداست از زانوی تو...
هر عقل سلیمی از جناب دکتر خلج بپرسه و بگه دستگاه نظارتی شما چیست!؟ جواب بدن یه آقای دکتری که ماهیانه هشتصد هزار تومن از کارفرما ميگيره که بهش نظارت کنه و تخلفات بهداشتی کارفرما رو گزارش بده!! حتما اعتماد میکنه...! اصلا شک نکنید...!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
ضمن تایید نظر همکار محترم قبلی با موضع گیری مسئولانه ای که آقای دکتر خلج از تیر ماه!! سالجاری تاکنون در قبال نامه استنکاف کارفرمایان گرفته اند!!! شخص وزیر بهداشت بی چون وچرا به نظارت دقیق سازمان اعتماد خواهد کرد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
چی شد چی شد؟باید اعتماد کند؟این اعتماد به نفس آقای دکتر از کجا اومد یه دفعه؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
اهداف را باید شناسایی کرد و با شجاعت به سمتش رفت.در این اهداف وظیفه نظارتی مواد غذایی محلی از اعراب ندارد بلکه علاوه بر اشتغالزایی که سازمان سخت بدان علاقمند است،یک وظیفه دیگر هم بدان اضافه شد و آن حمایت از محیط زیست است.همکاران اینرا در نظر بگیرند که اسکلت و آشغال مرغها به شکم مردم سرازیر شود بهتر از آنست که محیط زیست را آلوده کند.تا حالا هم کسی نمرده!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
آقای دکتر خلج چشمتان را روی واقعیت ها نبندین
احسنت به سازمان استاندارد نشون داد که سلامت مردم رو نمیشه نادیده گرفت و به ................. عده ای که به رعایت اصول بهداشتی فکر هم نمیکنن چه برسه به اجرا .........
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
دکتر خلج عاشق خمیر مرغ سازاان!!! کاش یک کمی هم به همکارانتان در ادارات احترام میگذاشتید.و طرفدار سرمایه گذران نبودید
دکتر تدبیر
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
جناب آقای دکتر خلج از تدبیر و شجاعت و سلامت وصداقت و تخصص و هوشیاری و تجربه بالای برخوردارند و میدانند باید چه تصمیمی بگیرند که به نفع جامعه ومردم باشد شما دلواپس و نگران نباشید>>
مطلع
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
................ اگر به سلامت مردم معتقد بود از حمایت از شرکت های تحت پوشش خود که ضایعات مرغ را در بادر ها می ریزند دفاع نمی کرد
مرغ تاریخ گذشته جهاد کشاورزی را به بازار تزریق نمی کرد . .................. مردم می بینند .
نظر شما
ادامه