کد خبر: ۲۴۱۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

نگاه شما - یکی از بینندگان محترم حکیم مهر در نامه ای خطاب به دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو نوشت:

 

بسمه تعالی

جناب اقای دکتر رسول دیناروند
رئیس محترم سازمان غذا و دارو

سلام علیکم

احتراما عطف به نامه ای جنابعالی مبنی بر پذیرش داروسازان به عنوان مسئول فنی شرکت های تولید کننده داروهای دامی، بر خود لازم می دانم و نیز بایسته است که پاره ای از مسائل را برای حضرتعالی که شاید از آن بی خبر باشید شرح دهم. جناب اقای دکتر همانگونه که مستحضر هستید ما در دامپزشکی که شامل چندین گونه از حیوانات می باشد با فیزیولوژی، آناتومی مختلف، پاتولوژی بیماری های مختلف، بیماری های مشترک انسان و دام روبرو هستیم که واقعا خدا می داند اگر سیستم دامپزشکی و از خود گذشتگی دامپزشکان نبود من به جرات می گویم که یکصد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم به وجود می آمد، شاید قادر به جمع کردن وضعیت به وجود آمده نمی شد. دارو بر اساس نیاز کشور، نوع بیماری، اپیدمی بیماری و پیشگیری بیماری در شرکت های دارویی تهیه می گردد و به صورت قطع به یقین نیازمند نظارت یک دکتر دامپزشک می باشد تا یک دکتر دارو ساز که حتی کوچکترین آشنایی با دام و درمان بیماری ندارد.

من از جنابعالی سوالی دارم اگر جواب داشتید لطفا پاسخ دهید. چرا درب های پذیرش رشته فارماکولوژی بر روی دامپزشکان بسته شد علیرغم علم و توانایی بسیار بالای این قشر از جامعه علمی و درمانی کشور. من نمی دانم جنابعالی چقدر از صاحب کرسی بودن دامپزشکان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطلع هستید که ایضا برخی از انان از اساتید دانشکده های فارماکولوژی بوده اند و شاید جنابعالی فراموش کرده اید که پدر علم واکسن سازی ایران که بود؟

من به جنابعالی به عنوان یک همکار توصیه می کنم که بیاییم در مورد مسائل علمی برخورد کنیم هر فرد در جایگاه خود باشد.

و اما سخن آخر
نمی دانم چه بگویم از بی مهری و بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین کشوری که دامپزشک هستند که خدا را شکر کم هم نیستند و همچنین بی توجهی و بی مسئولیتی مسئولان سیستم دامپزشکی کشور با خود می گویم شاید اگر برخورد قاطعانه و مسئولانه این بزرگواران را گاهی اوقات دیده بودیم، بسیاری از معضلات حل می شد.
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک

رونوشت:
به تمامی دامپزشکان ایران زمین

دکترای عمومی دامپزشکی و دانشجوی تخصص

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
من خودم دامپزشکم با این قضیه احساسی نباید برخورد کرد حرف دکتر دیناروند درست است داروسازان در حوزه تولید دارو آگاه تر هستند در کدام درس دوره عمومی دامپزشکی پروسه تولید و نظارت بر دارو را ما خوانده ایم؟
سليماني
|
-
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
ورو داروسازان سبب دخالت هاي بي مورد وازدست رفتن موقعيت شغلي دامپزشكان خواهد شد.ودرواقع حيطه وظائف دامپزشكي در سازمان غذا ودارو هضم خواهد شد.ولابد بعد آقاي ديناروند درخواست حضور فارغ التحصيلان صنايع غذايي و ساير افراد رانيز در بخش نظارتي فراورده هاي خام دامي خواهند داشت.سليماني،دانش آموخته دكتراي عمومي دامپزشكي
دانشجوی دکتری دامپزشکی
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
خنده دار است که تصور کنیم یک داروساز که در طول تحصیل حتی یک واحد جانورشناسی نخوانده است و حتی تفاوت های کالبد شناسی جانوران مختلف و سازوکار بدن آنها را نمی داند بخواهد برایشان دارو بسازد!یا مثلا بر روند تولید داروی ماهی ای که حتی نمی تواند نر یا ماده بودن آنرا تشخیص دهد نظارت کند.دور از ذهن نیست که ورود داروسازان به این عرصه ناشی از رشد قارچ گونه داروخانه ها در سر هر کوچه و خیابان باشد!بهتر است داروسازان برای رفع مشکل بیکاری خود به دنبال راهکار های دیگری باشند.
نظر شما
ادامه