کد خبر: ۲۴۱۳۵

استاندار مازندران گفت: ماهیان خزر به هیچ آلودگی مبتلا نبوده و مشکلی برای مصرف این ماهیان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری پانا، «ربیع فلاح» اظهارداشت: کارشناسان سلامت و امنیت غذایی و محیط زیست بر سلامت آبزیان نظارت کافی دارند و در صورت بروز آلودگی احتمالی نیز به مردم اطلاع رسانی می کنند.

وی افزود: برخی مواقع با دست خودمان با اظهارنظر غیر کارشناسی برای این استان مشکل درست می کنیم، اما این مسائل در استان های همجوار که منافع مشترکی نیز با ما در برخی تولیدات دارند، مشاهده نمی شود.

ربیع فلاح افزود: به نظر می رسد ایجاد برخی مسائل جدید از کانال های مختلف مدیریت می شود و ما باید جلوی این مسائل را با اطلاع رسانی درست بگیریم.

وی با اشاره به این که بخشی از معیشت صیادان ما از صید آبزیان دریای خزر تامین می شود گفت: با طرح برخی مسائل غیرکارشناسی مبنی بر بیماری آبزیان خزر، معیشت و اقتصاد این گروه را به خطر نیاندازیم.

استاندار مازندران گفت: اگر هم یک نقطه کوچکی از دریای خزر به دلایلی با آلودگی مواجه است، پاکسازی این آلودگی نیز با نظارت محیط زیست و سایر دستگاههای مرتبط انجام می شود.

ربیع فلاح همچنین از برخی اظهارات غیرکارشناسی پیرامون ممنوعیت شنا در دریای خزر به دلیل آلودگی نیز انتقاد کرد و خواهان مدیریت فرآیندها از سوی محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.

 

 

نظر شما
ادامه