کد خبر: ۲۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
در این نامه پیشنهادهایی برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در دام و طیور در سطح بین‌المللی به سازمان جهانی بهداشت دام ارائه شده است ...

حکیم مهر - ترجمه فارسی نامه انجمن صنفی واردکنندگان دارو و فرآورده های بیولوژیک دام به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) به شرح ذیل می باشد:

 

به عالیجناب دکتر برنارد والا
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دام

نخست اجازه دهید آغاز سال 2016 را به شما و همکاران در OIE تبریک عرض کنیم و بهترین ها را برایتان از خداوند یکتا خواهان باشیم.

همزمانی نامه شما به رؤسای سرویس های دامپزشکی کشورها، برای معرفی نامزدهای مدال طلا و مدال افتخار و شایستگی، و هفته جهانی هشدار برای آنتی بیوتیک ها ما را بر آن داشت که به عنوان یکی از تخصصی ترین NGO های فعال در عرصه سلامت دام توجه شما و جامعه جهانی دامپزشکی را به موارد زیر جلب نماییم.

1- خواهشمند است مدال های امسال را به نحو ممکن، به فرد، محصول، برنامه، شرکت یا سازمانی اختصاص دهید که در راستای کاهش معنی دار و موثر مصرف آنتی بیوتیک های محرک رشد در خوراک دام ها فعالیت کرده باشند.

2- همانطور که مستحضرید قبلاً توسط سازمان های ملی و منطقه ای و جهانی، روش های هماهنگ سازی در نحوه شناسایی و ثبت و اعطای مجوز فروش ترکیبات مختلف تدوین و ابلاغ شده است. پیشنهاد می شود همین متدولوژی برای آنتی بیوتیک های محرک رشد مورد استفاده در خوراک دام تدوین و ابلاغ گردد، به نحوی که در بازه های زمانی مشخص، گزارش مستند سرویس های دامپزشکی کشورهای عضو در راستای کاهش تعداد و تنوع آنتی بیوتیک ها همچون گزارش های پایش و رخداد بیماری های واگیر مطالبه شود. مگر نه آنکه امروز خطر مقاومت رو به گسترش میکروبی کمتر از خطر بیماری های واگیر نیست؟

3- دستور العمل ها و راهنماهای تسهیل ثبت و بازرگانی و تولید و فروش مواد طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک ها توسط OIE و WHO جمع آوری و تدوین و در اسرع وقت در اختیار کشور های عضو قرار گیرد.

4- در شرایطی که امکانات و نیروهای سرویس های دامپزشکی دولتی محدود و گاه همراه با بوروکراسی سنگین اداری است، NGO ها می توانند مسئولیت و هزینه بسیاری از نوآوری ها را به دوش بکشند. در همین راستا پیشنهاد می کنیم OIE برای راه اندازی اتحادیه بین المللی NGO های بهداشت دام به عنوان بازوی همکار OIE پیش قدم شده و از همکاری و توان این اتحادیه در جهت بهبود سلامت دام و انسان بهره گیرد.

5- مسیر تجارت جهانی به سمت حذف و کاهش تعرفه های گمرکی در تبادلات کالاها بین کشورها است، اما بهتر است این هدف درباره ترکیبات متنوع جایگزین آنتی بیوتیک ها با سرعت بیشتری پیگیری شود و متقابلاً و در مسیر مقابل تعرفه های آنتی بیوتیک های محرک رشد در تبادلات تجاری بین همه کشورها افزایش یابد. در این جهت همکاری OIE با دیگر سازمان های مرتبط بین المللی از جمله WTO می تواند مفید و موثر باشد.

6- باقیمانده های آنتی بیوتیکی همراه با باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی و فلزات سنگین جزو مهم ترین مشکلات بشر قرن 21 است و بر اساس پژوهش های مستند و شواهد متعدد میزان آنها در گوشت گاوها و طیور به شدت مخاطره آمیز است. درخواست می کنیم برنامه پایش باقیمانده های آنتی بیوتیکی در دستور کار مشترک فعال سازمان هایFAO ،WHO ، OIE قرار گیرد و گزارش های مستند و منظم دوره ای از سرویس های دامپزشکی کشورهای عضو، مطالبه و روی سایت OIE قرار گیرد.

 

با گرمترین سلام ها

۲۴ نوامبر ۲۰۱۵

انجمن صنفی واردکنندگان دارو و فرآورده های بیولوژیک دام

تهران . ایران

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
شایسته قدردانی است که یک تشکل غیر دولتی و تخصصی می تواند چنین نامه درست و پیشنهادهای خوبی ارایه کند. امیدوارم این پیشنهادها و راهنمایی ها ، توسط سازمان دامپزشکی خودمان هم مورد توجه قرار گیرد.
محمد
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
واقعا بعنوان يك عضو كوچك از صنعت دام و طيور كشور احساس غرور ميكنم ايكاش مسئولين صنعت و دامپزشكي و وزارت جهاد كه متوليان اصلي دومين صنعت كشور ميباشند اين پيشنهادات خردمندانه را مورد توجه قرار داده و عمل نمايند و فقط بفكر افزايش تعرفه ها كه نتيجه اش جز قاچاق بي رويه كالاهاي استراتژيك و بالابردن قبمت نهايي محصول آماده مصرف خواهد بود نباشند
مطلع
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
اولا سازمان جهانی بهداشت دام اعضای معتبر خودشو میشناسه و اهمیتی به این نامه نمیده ثانیا OIE در جهت منافع مالی هیچ تشکلی کار نمیکنه. با نامه ای که به دکتر دیناروند نوشته شد خیلی نتیجه گرفتید که اشتباه قبل رو در مقیاس بزرگتر انجام میدید؟؟؟
نظر شما
ادامه