کد خبر: ۲۴۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام از کاهش تقاضای خرید مرغ و افت قیمت خبر داد و گفت: خمیرمرغ باید مانند بقیه کشورها با نظارت بهداشتی دقیق مورد استفاده قرار گیرد تا مرغداران و صنایع فرآورده‌های گوشتی بیش از این آسیب نبینند.

«حسن رکنی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خمیرمرغ مانند بقیه کشورها قابلیت استفاده دارد و حتی مرغ پایان دوره تخم‌گذار نیز با قیمت پایین‌تر در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران نیز استفاده‌اش در صنایع تبدیلی مانند تولید فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده مشکلی ندارد.

وی افزود: نظارت بهداشتی بر تولید انواع مواد غذایی باید انجام شود، چراکه بهداشت و سلامت غذایی اهمیت بالایی دارد. اما این‌که بخواهیم به این دلیل تولید ماده غذایی را مانند خمیرمرغ ممنوع کنیم، منطقی نیست و مصاحبه‌های مسئولانی که تولید را دچار آسیب می‌کند و باعث زیان صنایع می‌شود، جز تشویش اذهان عمومی حاصلی ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: براساس آخرین اخبار و اطلاعات سازمان دامپزشکی، موافقت اصولی تولید خمیرمرغ صادر شده است که اعتقاد داریم باید زودتر از اینها این کار انجام می‌شد، چرا که خمیرمرغ به راحتی قابلیت استفاده دارد.

رکنی با اشاره به کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار تصریح کرد: تولید گوشت مرغ مانند دیگر بازه‌های زمانی، فرآیند خطی خود را در شرایط عادی دارد و خللی در تولید ایجاد نشده است، اما کشش بازار در شرایط کنونی کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد این کاهش تقاضا تا پایان ماه صفر نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا به دلیل برهم خوردن عرضه و تقاضا و کاهش غیرمنطقی قیمت گوشت مرغ به زیان تولید‌کنندگان، شرکت پشتیبانی امور دام از هفته گذشته آغاز به خرید گوشت مرغ کرده است که تاکنون حدود 2000 تن خرید انجام شده است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، براساس قیمت‌های مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ آماده طبخ در خطوط تولید مختلف، کیلویی 6500 تا 7000 تومان از تولید‌کنندگان خریداری می‌شود و در شب گذشته بیش از 400 تن خرید انجام شده است.

رکنی اعلام کرد: همه استان‌ها آماده‌ خرید گوشت مرغ مازاد در بازار هستند و تولید‌کنندگان و تشکل‌های تولیدی به هر میزان و در هر استان که بخواهند می‌توانند محصول مازاد خود را با قیمت منطقی به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

برچسب ها: خمیرمرغ،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
با سلام محض رضای خدا یک نفر وضعیت کلی نظارت بر مراکز تحت مسئولیت دامپزشکی را به این مسئول بی خبر توضیح دهد!!!!
نظر شما
ادامه