کد خبر: ۲۴۱۴۴

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در نشست با مسئولین فنی بهداشتی واحدهای تولید و بسته بندی فرآورده های خام دامی و مراکز جمع آوری شیر شهرستان گفت: قطع وابستگی مالی مسئولین فنی واحدهای تولید و بسته بندی فراورده های خام دامی با متصدیان واحدها ضروری می باشد.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، «دکتر حق شناس» در جلسه با مسئولین فنی بهداشتی بخش خصوصی، با توجه به تأثیر مستقیم عدم وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی مراکز تولید و بسته بندی فراورده های خام دامی در انجام وظایف خود و در راستای تأمین بهداشت اینگونه فراورده ها، از لزوم اجرای ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح شهرستان خبر داد.

وی در ادامه بر رعایت قوانین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور در کشتارگاهها، واحدهای بسته بندی، مراکز جمع آوری شیر توسط مسئولین فنی تأکید کرد و اذعان داشت: ناظرین فنی بهداشتی به عنوان ضامن اجرای قوانین و اهرم نظارتی دامپزشکی در واحدهای مختلف مرتبط با تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی بوده و نقش مهمی را در این زمینه بر عهده دارند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوارضمن بیان توصیه هایی به مسئولین فنی بهداشتی، ابراز امیدواری نمودند که با همکاری متقابل و ایجاد بستری مناسب و هدف گذاری طولانی مدت، بتوان در مسیر ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه به تبع تولید فراورده ای خام دام و طیور سالم و استاندارد، گامهای شاخص و خدمات شایسته ای ارائه دهد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه صحیح اجرای ماده 19 و 4 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب هیات وزیران و مجلس تصریح کرد : این مهم باید با دقت از سوی مسئولین فنی پیگیری و به انجام رسد.

در طی این جلسه مسئولین فنی به بیان مسائل و مشکلات خود از قبیل نبود تأمین مالی، عدم اطمینان به امنیت شغلی و آینده کاری پرداختند و محدودیت های خود در خصوص اجرای قوانین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی کشور در حیطه ی مسئولیت های خود را برشمرده و خواستار رفع آن شدند.

دکتر حق شناس، ضمن بیان توصیه هایی به مسئولین فنی بهداشتی، ابراز امیدواری نمودند که با ایجاد بستری مناسب و هدف گذاری طولانی مدت، بتواند به مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی شهرستان برخوار خدمات شایسته ای ارائه دهد.

در ادامه نیز رییس و معاون شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ضمن پاسخ به مسائل مطروحه، اظهار امیدواری کرد چالش های موجود در زمینه کاری مسئولین فنی بهداشتی بر طرف شود و با اجرای این مصوبه زمینه برای تقویت فعالیت آنان فراهم گردد.

 

 

نظر شما
ادامه