کد خبر: ۲۴۱۸۰

پذیرش دانشجوی دکترا از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به دانشگاه ها واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در کاشان از آزمون کتبی و عمومی و غربالگری داوطلبان دکترا خبر داد و گفت: در  فصل زمستان آزمون دوره دکترا از طریق سازمان سنجش کشور برگزار و نتایج داوطلبان به دانشگاه ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از برخی دغدغه ها و نگرانی هایی که نمایندگان مجلس داشته اند شیوه نامه مفصلی تدوین شده است، افزود: در این شیوه نامه اعمال سلیقه احتمالی در دانشگاه ها، یکپارچه نبودن پذیرش دکترا و بی توجهی  به سوابق آموزشی وعلمی و پژوهشی دانشجویان بررسی شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از وجود دستگاه های نظارتی توانمند خبر داد و گفت: دستگاه های نظارتی هرگونه تخلفی که خلاف شیوه نامه باشد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

«شریعتی نیاسری» افزود: آمار ورودی داوطلبان دوره دکترا امسال 11هزار نفر است که نسبت به  پارسال 20 درصد کاهش داشته است .

معاون آموزشی وزارت علوم  با اشاره به  نهایی شدن طرح آمایش آموزش عالی  گفت: دو ماه است که طرح آمایش آموزش عالی تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

 وی  یکی از ویژگی های این طرح را  رابطه هدفمند تحصیل و اشتغال  دانست و افزود: در این طرح اشتغال به تحصیل متناسب با نیاز جامعه تعریف می‌شود.

یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجو در تمامی نظام های آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجو در تمامی نظام های آموزش عالی را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و افزود: با تصویب و ابلاغ این طرح آموزش عالی مسیر هدفمند تری را دنبال خواهد کرد.

شریعتی نیاسری همچنین گفت:  براساس موافقت نامه مقام عالی وزارت علوم و ریاست و معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان آبان تمامی رشته های محل های بدون مجوز  مشخص و  افزون بر 6 هزار و 700  رشته محل، بدون مجوز دانشگاه آزاد بررسی شد.

 

 

نظر شما
ادامه