کد خبر: ۲۴۱۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
«دکتر رسول دیناروند» افزود: در زمینه خمیرمرغ همان سیاست قبلی ادامه دارد و کسی نمی‌تواند از بیرون خمیرمرغ تهیه و آن را به واحدهای تولید سوسیس و کالباس ارسال کند و چنین چیزی مجاز نخواهد بود ...

حکیم مهر - رئیس سازمان غذا و دارو درباره استفاده از گوشت مرغ به جای خمیرمرغ در فرآورده‌هایی نظیر سوسیس و کالباس توضیح داد.

«دکتر رسول دیناروند» درباره استفاده از گوشت مرغ به جای خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس با بیان اینکه این موضوع چیزی بود که از ابتدا مد نظر ما قرار داشت، گفت: در این راستا تفاهم کلی بین سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی به عمل آمده که امیدواریم اجرا و مشکل خمیر مرغ حل شود.

وی افزود: طبق آن چیزی که از اول هم درخواست شده بود، علاقه سازمان غذا و دارو و استاندارد این بود که به تفاهم رسیدیم که قطعات مرغ می‌تواند در تولید این فرآورده‌ها استفاده شود. خوشبختانه سازمان دامپزشکی هم با این موضوع موافقت کرد.

دیناروند درباره زمان اجرای این تفاهم‌نامه، گفت: اجرای این کار خیلی طول نمی‌کشد. در حال حاضر این تفاهم‌نامه آماده شده و همه هماهنگی‌های لازم آن نیز انجام شده و فقط بحث‌های تشریفاتی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در زمینه خمیرمرغ همان سیاستی که از قبل بوده ادامه دارد. کسی نمی‌تواند از بیرون خمیرمرغ تهیه و آن را به واحدهای تولید سوسیس و کالباس ارسال کند و چنین چیزی مجاز نخواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: استفاده از استخوان و مواد زائد مرغ به شکل خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع است و مرغ کامل باید جایگزین آن شود.

وی با اعلام اینکه استفاده از خمیر مرغ به طور کامل منتفی شده است خاطر نشان کرد: تولید کنندگان فرآورده‌های غذایی دیگر اجازه استفاده از استخوان‌ها و مواد زاید مرغ را که از مرغ فروشی‌ها تهیه می‌شد ندارند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: طبق هماهنگی‌ها با دامپزشکی و سازمان استاندارد مقرر شد،از مرغ کامل در تهیه سوسیس و کالباس استفاده شود.

وی افزود: تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی موظف شدند، مرغ را به طور کامل از کشتارگاه‌های مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و دیگر نمی‌توانند مانند قبل از استخوان و مواد زائد مرغ در تهیه سوسیس و کالباس استفاده کنند.

  

خبر مرتبط:

رئیس سازمان استاندارد از توافق این سازمان با وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای استفاده از مرغ قطعه‌بندی شده در فرآورده‌های گوشتی خبر داد

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
تبريك ميگم خدمت آقاي دكتر خلج
واقعا از اينكه اينقدر قاطعانه از صنوف تحت نظارت خود دفاع ميكنيد بسيار بسيار سپاسگزاريم اينكه همان كار سابق را اينبار به نام و تحت نظارت سازمان غذا و دارو انجام دهيم واقعا جاي شكر به درگاه پروردگار را دارد متاسفانه برخي سازمانها في نفسه ذات بزرگ انديشي و تعالي را ندارند و اميدواريم با خروج از نظارت سازمان دامپزشكي كشور و رفتن زير نظر وزارت بهداشت براي هميشه اين پرونده مختومه شده و ما هم به تجارت خود برسيم
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
ایول به اداره غذا و دارو که فقط سلامت مردم را مد نظر قرار داده نه مانند دامپزشکی که منافع قطعه بند ها و کشتارگاه ها را راس تصمیم گیری خود قرار می دهد .
اگر اصرار دکتر دیناوندی نبود باید ضایعات مرغ را به اسم سوسیس و کالباس می خوردیم .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
دوستان بی انصافی نکنند و به موضوع همه جانبه نگاه کنند .
درست است که تعداد زیادی از کارگاههای زیر پله ای سوسیس کالباس از آشغال مرغ بعنوان خمیرمرغ استفاده میکنند ولی با ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ تولید کنندگان درستکار و منصف هم متضرر می شوند و درنهایت صنعت فراورده های گوشتی ضرر می بیند .
حل مشگل با پاک کردن صورت مساله انجام نمی شود .
بی طرف
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
با تشکر از آقای دکتر خلج که با همه محدودیت ها از تولید کننده دفاع و حمایت میکند. اگر مرغ تخمگذار بعد از پیک تولید به مصرف نرسد و قابل فروش نباشد، تولید کننده متضرر می شود چون در صورت عدم مشکل بهداشتی که توسط دامپزشکی کنترل میشود میتوان از گوشت مرغ استفاده کرد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
به امید روزیکه صنعت از دامپزشکی جدا و دامپزشکان صرفا به فکر بهداشت و درمان حیوانات و سلامت انسان باشند و دغدغه جیب حاجی بازاری ها و سود کاسبان ......... را نداشته باشند!!!
نظر شما
ادامه