کد خبر: ۲۴۱۸۹

«دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: دکتر عادل حقیقی مدیرکل مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در دیداری که از استان اصفهان داشت با هیات مدیره انجمن صنفی آزمایشگاه های استان اصفهان جلسه مشترکی را تشکیل دادند. در این جلسه مباخث مختلف مرتبط با آزمایشگاه های دامپزشکی، مسائل و مشکلات موجود بررسی گردید.

دکتر کشتکار در ادامه بیان کرد: در این جلسه دکتر حقیقی در خصوص واگذاری انجام برخی از آزمایشات حاکمیتی به آزمایشگاه های بخش خصوصی توضیح داد. البته این واگذاری ها را به شرط آمادگی کامل این آزمایشگاه ها از لحاظ تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و از همه مهمتر از نظر علمی و مسئولیت پذیری می باشد که تمامی آن می بایست توسط مسئولین مرتبط در اداره کل های دامپزشکی استان تایید گردد و سپس نظارت های دقیق در انجام این وظایف و مسئولیت ها را برعهده دارد و در هر زمانی که تشخیص دهد می تواند عدم صلاحیت این آزمایشگاه ها را اعلام نماید تا از لیست آزمایشگاه های همکار خارج گردد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در این جلسه اعضاء هیات مدیره انجمن صنفی آزمایشگاه های بخش خصوصی دامپزشکی استان اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از حضور دکتر حقیقی در استان اصفهان، در خصوص مشکلات آزمایشگاه های بخش خصوصی و افراد شاغل در این آزمایشگاه ها نکاتی را توضیح دادند از جمله مشکلات تهیه دستگاه ها و مواد مصرفی، اخذ تسهیلات بانکی، فعالیت آزمایشگاه های واحدهای بزرگ تولیدی و... بود. وی در پایان اعلام کرد که در صورت اجرای طرح واگذاری برخی آزمایشات به بخش خصوصی در آینده نزدیک، تا حدودی جبران برخی از مشکلات اقتصادی بخش خصوصی می شود و باعث دلگرمی و تشویق سرمایه گذاران موسس آزمایشگاه های دامپزشکی می شود تا با تجهیز و ایجاد شرایط مناسب برای آزمایشگاه های خود، بعنوان آزمایشگاه همکار مورد تایید قرار گیرند و بتوانند در کنار آزمایشگاه مرکزی بخش دولتی به ارباب رجوعان خدمت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان دکتر حقیقی ضمن بازدید از دو آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی در شهرستان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت های موجود، همکار شدن این آزمایشگاه ها را منوط به تایید نهایی کمیته بازدید کننده ممیزی آزمایشگاه ها و مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان قرار داد.

 

 

نظر شما
ادامه