کد خبر: ۲۴۲۲

حکیم مهر -  استاندار کرمانشاه گفت: انسان سالم به غذای سالم نیاز دارد و غذای سالم میسر نمی‌شود مگر با وجود دستگاه‌هایی که بر تولیدات سالم نظارت و قدرت اجرا دارند و یکی از آن دستگاه‌ها دامپزشکی است.

دادوش هاشمی در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد کشاورزی، در بازدید از غرفه دامپزشکی استان کرمانشاه، افزود: دسترسی مردم به مواد پروتئینی سالم از وظایف مهم دامپزشکی است که نقش کلیدی و اساسی دامپزشکی در سلامت جامعه را تعریف می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دامپزشکی استان با روند رو به رشدی مواجه است و این امید می‌رود که با برنامه‌ریزی‌های بیشتر این مسئله قوت بیشتری پیدا کند تا دام‌های ناسالم در استان وجود نداشته باشند.
هاشمی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماری‌ها از طریق دام به انسان منتقل می‌شوند و برخی دیگر بین انسان و دام مشترک هستند، دامپزشکی این نقش مهم را برعهده دارد که محیط را برای در امان بودن انسان‌ها و دام‌ها سالم‌تر کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: بهداشت دام بسیار مهم و از نقش تعیین کننده‌ای برخوردار است و این مسئله از وظایف مهم دامپزشکی است که دام را از بدو تولد تا رسیدن به چرخه مصرف از نظر بیماری‌ها و آفات دامی تحت کنترل و نظارت داشته باشند.
رمضان روئین‌تن افزود: نقش دامپزشکی در افزایش تولید محصولات کشاورزی 40 درصد است و اگر دام مریض نشود، سطح تولیدات کشاورزی ما افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: نقش دامپزشکی از نقش پزشکی در سلامت انسان‌ها مهم‌تر است به واسطه اینکه انسان روزانه چندین وعده غذا مصرف می‌کند که محصولات دامی جزو لاینفک آن‌هاست و دامپزشکی با عملکرد خوب خود توانسته است بیماری‌ها را تحت کنترل خود درآورده و ریشه‌کن کند و در حال حاضر استان از لحاظ سلامت دام از بخش‌های خوب و فعال است.

 

نظر شما
ادامه