کد خبر: ۲۴۲۶۳

رئیس اداره دامپزشکی نیشابور از واکسیناسیون رایگان 5 هزار قلاده سگ صاحبدار برای پیشگیری از بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.

«دکتر علی سلیمانی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار قلاده سگ صاحبدار برای پیشگیری از بیماری هاری در شهرستان مایه‌کوبی شدند.

وی ادامه داد: اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی با مراجعه به روستاهای شهرستان، سگ‌های صاحبدار را به صورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه کردند، همچنین این طرح تا پایان سال 94 ادامه دارد که با اجرای آن حدود 10 هزار سگ صاحبدار مایه‌کوبی می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی نیشابور تصریح کرد: بیماری هاری یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که سبب مرگ انسان مبتلا می‌شود در نتیجه واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار و معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد یا عقیم‌سازی آنها و کنترل بیماری هاری در حیوانات وحشی از راه‌های جلوگیری این بیماری است.

سلیمانی از جمع‌آوری 2 هزار و 60 ویال دارو و واکسن تاریخ گذشته از ابتدای سال در نیشابور خبر داد و گفت: در هشت ماه گذشته انواع دارو و واکسن تاریخ گذشته در اشکال مختلف (ویال، آمپول و قرص) توسط کارشناسان این شبکه از سطح داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی شهرستان جمع‌آوری و ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی نیشابور افزود: شهرستان نیشابور مجهز به 11 داروخانه دامپزشکی، 16 کلینیک درمانی، 2 آزمایشگاه و 5 مرکز مایه‌کوبی بوده که بخش دولتی علاوه بر حمایت از بخش خصوصی بر فعالیت‌های آنها نیز نظارت دارد.

 

 

نظر شما
ادامه