کد خبر: ۲۴۲۸۱

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: تا کنون موردی مبنی بر استفاده از مواد غیرمجاز مانند گوشت برخی از حیوانات از قبیل سگ و یا گربه در تولیدات فرآورده‌های گوشتی خراسان رضوی مشاهده نشده است.

«علیرضا جمیع» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: استانداردهایی تدوین شده که با استفاده از روش‌های مختلف استفاده از گوشت‌های غیرمجاز را در محصولات ارزیابی کرده و همانطور که گفته شد تا کنون موردی از این مسئله در خراسان رضوی گزارش نشده است.

وی در ارتباط با تدوین استاندارد برای استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس، تصریح کرد: هم اکنون استفاده از این محصول در تمام کارخانجات ممنوع بوده و دستوری مبنی بر تدوین استاندارد جدید در این حوزه که مصرف آن را مجاز کند تا کنون به استان‌ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه خمیر مرغ در بسیاری از کشورها برای تولید سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید دید در آینده چه تصمیمی در مورد استفاده از خمیر مرغ در این محصولات گرفته می‌شود و آیین نامه استاندارد آن به محض تدوین و ابلاغ در خراسان رضوی نیز اجرایی می‌شود.

جمیع با بیان اینکه سالانه حدود 3000 سند جدید استاندارد در خراسان رضوی تدوین می‌شوند، اظهار داشت: این اسناد در حوزه‌های مختلفی هستند که برخی از آنها گاهی مورد تجدید نظر قرار گرفته و بازبینی می‌شوند.

وی افزود: بخش زیادی از استانداردهایی که تدوین شده و به اجرا در می‌آیند در مورد محصولات و فرآورده‌های صنعت غذایی است زیرا این بخش ارتباط مستقیم با سلامت مردم داشته و حائز اهمیت بسیار بالایی است.

 

 

نظر شما
ادامه