کد خبر: ۲۴۲۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با بیان اینکه کشتارگاه سنتی پلدختر وضعیت مطلوبی ندارد گفت: این موضوع به استانداری، فرمانداری و شهرداری اعلام شده که امیدواریم این وضعیت هر چه سریعتر بهبود یابد.

«دکتر ابراهیم توکلی» روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در پلدختر که چه برنامه ای برای احداث و راه اندازی کشتارگاه دام و طیور در شهرستان پلدختر دارید، افزود: کشتارگاه دام و طیور براساس مصوبه دولت باید توسط بخش خصوصی احداث شود که در این زمینه تسهیلات لازم جهت راه اندازی کشتارگاه در اختیار بخش خصوص قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات شبکه دامپزشکی پلدختر کمبود نیرو است، گفت: ما کمبود نیرو را از طریق استفاده از نیروهایی که در بخش خصوصی دامپزشکی مشغول خدمت هستند حل می کنیم و از طرف دیگر به دنبال جذب نیرو هستیم و مجوز جذب نیرو گرفته شده و تا پایان سال بخشی از آنها جذب می شوند.

توکلی افزود: در سه ماهه زمستان سال گذشته تمام دام های عشایر استان لرستان و منطقه گرمسیری شهرستان پلدختر بر علیه چهار بیماری مهم و خطرناک، کشنده مثل تب برفکی کنگو ،طاعون نشخوار کننده کوچک، بروسلوز (تب مالت) و آبله واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: طرح واکسیناسیون دام های عشایر از 23 آذر ماه جاری شروع می شود که در اجرای آن تمام دام های عشایر بر علیه تب برفکی واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت :طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری به نام طاعون بز شناخته می شود که گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند که تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی، سرفه، ذات الریه، التهاب روده ها و اسهال از علایم این بیماری است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
بابا تمام رستورانهای پل دختر سر راهی گوشت بدون مهر آویزون کردند تو جاده همونجا کباب درست میکنند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
واکسن کشنده کنگو جدیدا ساخته شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
هر چه سنگه به پای لنگه
لرستان مظلوم چه گناهی کرده که این چنین مدیران..... را باید داشته باشد. تبریک به مسولین سازمان با این انتخاب ها آنهم برای قطب های عشایری!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه