کد خبر: ۲۴۲۹۸

رئیس انستیوپاستور شمال کشور در آمل گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده از حیات وحش گلستان برای مطالعه بیماری‌های مشترک میان انسان وحیوان استفاده می‌شود.

محسن آسوری در گفت‌وگو با ایسنا منطقه مازندران گفت: 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که با تفاهم نامه انجام شده در سال گذشته با محیط زیست مقرر شده است از حیات وحش استان گلستان جهت مطالعه این بیماری‌ها استفاده شود.

وی افزود: استان گلستان به دلیل وجود پارک حفاظت شده و غنی بودن از لحاظ گونه های جانوری فرصت مناسبی است که از توانمندی های محیط زیستی این استان استفاده شود.

رئیس انستیتو پاستور شمال گفت: متاسفانه حدود 200 حیوان وحشی بر اثر تصادفات در استان گلستان کشته می‌شوند و برای شروع کار مقرر شده از اجساد این حیوانات کشته شده استفاده شود.

آسوری با اشاره به اینکه تمرکز برروی بیماری های انگلی روده‌ای و جلدی و برخی بیماری‌های ویروسی و هاری است، گفت: با این حال احشاء و اعضاء مختلف بدن اجساد گرفته شود و برای آزمایش به این انستیتو ارسال شود و آزمایش های مختلف انجام خواهد شد و در مراحل بعدی و بر اساس امکانات محیط زیست گلستان نمونه گیری خونی انجام و به آزمایشگاه این موسسه در آمل ارسال خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه