کد خبر: ۲۴۳۳۱

gorbeh

«وینست» گربه‌ای که به دلیل نقص مادرزادی بدون درشت‌نی در قسمت پاهای پشت متولد شد و اگر کمکهای مرکز حمایت از حیوانات آیووا نبود حتما تا بحال مرده بود.

به گزارش شبکه خبری  ICTPRES، دکتر مری برگ (Mary Bergh) که پروفسور جراحی استخوان و مشاور در دانشکده پزشکی لوید وترنری در داشنگاه ایالت آیووا است، بعد از برخورد با این گربه و معاینه او تصمیم گرفت که چاره‌ای برای این مشکل پیاده کند.

به همین دلیل با همکاری شرکت بیومتریکس که در زمینه چاپ سه‌بعدی فعالیت می کند، توانست یک جفت پای میخی با استفاده از تیتانیوم برای این گربه بسازد؛ به این ترتیب وینسنت برای اولین بار در زندگی خود موفق به راه رفتن شد.

دکتر "برگ" در این باره می گوید: من فکر می کنم با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی درهای جدیدی روی ما باز می شود و از این بعد می توانیم به حیواناتی که مشکل مشابه دارند کمک کنیم.

همچنین غیر از اینکه در مورد «وینسنت» موفق به انجام این کار شدیم، توانستیم روش ایمپلنت را تغییر دهیم؛ برای همین هرچه بسمت جلو حرکت کنیم به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

برخلاف روشهای معمول پروتز، این پاهای ساخته شده با عمل جراحی در قسمت استخوان های بالایی پاهای وی جاسازی شدند، به همین دلیل با رشد او، این پاها با پروتز انجام شده ترکیب می شوند.

از نظر تکنیکی می توان گفت وینسنت یک سایبورگ است.

برای مشاهده فیلم این گربه به صفحه آپارات ما به نشانی www.aparat.com/ICTPRESS مراجعه کنید.

 

 

نظر شما
ادامه