کد خبر: ۲۴۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

طرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر طهرانی» مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل که برای اولین بار توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید گرده است، از 14 آذرماه 94 و به مدت 30 روز در 10 استان کشور (خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، فارس، بوشهر و خوزستان) آغاز گردیده است.

دکتر طهرانی افزود: هدف از این طرح، کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پرتراکم از نظر طیور صنعتی و از طریق کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس می باشد.

مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در این طرح میزان 3 میلیون دز واکسن به صورت رایگان مورد استفاده قرار گرفته است و روش مصرف آن به صورت آشامیدنی می باشد.

در صورت اخذ نتایج مورد انتظار، از سال آینده میزان بیشتری طیور روستایی در سطح کشور مورد واکسیناسیون با این واکسن قرار خواهند گرفت.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
0
الله اكبر
امان از اين پيشرفتهاي روز افزون كه در كشور ايران و به دست هنرمندان كپي كار ايراني صورت ميگيرد بابا يكي بياد جلوي اينارو بگيره اينطوري جلو بره فردا حتما ميخوان ادعا كنن كه ميخوايم شعبه هفتم شركت دانش بنيان خودمون رو بعد از تسخير روي كره ماه تاسيس كنيم خدايا ممنونم ازت كه اينهمه افتخارات رو تند تند نصيب ما دامپزشكا ميكني
عزيزان من اون نقشه اي دستتون دادن مال سي سال قبل از ما گفتن
نظر شما
ادامه