کد خبر: ۲۴۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: کنترل و نظارت بهداشتی بر واردات نهاده های خوراک دام و طیور از پایانه مرزی سرخس به طور مستمر و بدون وقفه توسط قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نسیم سرخس، «عباس باغبان نژاد» گفت: به منظور حفظ سلامت دام و طیور و کاهش باقیمانده های میکروبی، دارویی و سموم در گوشت دام و طیور و در نتیجه تامین سلامت و امنیت غذایی مصرف‌ کنندگان فراورده های خام دامی، کنترل و نظارت بهداشتی بر واردات نهاده های خوراک دام و طیور از پایانه مرزی سرخس به طور مستمر و بدون وقفه توسط قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: این فرایند نظارتی شامل بازدید ارگانولپتیکی، نمونه برداری، پلمپ و ارسال نمونه به آزمایشگاه های مرجع می باشد.

وی اظهار داشت: نمونه ها شامل محموله های وارداتی نهاده های خام دامی از قبیل گندم دامی، جو دامی، کنجاله پنبه دانه، کنجاله آفتابگردان، تفاله گندم، دانه کتان و دیگر نهاده ها است.

باغبان نژاد با بیان اینکه حتی در ایام تعطیل نیز قرنطینه دامپزشکی شهرستان فعال است، تصریح کرد: در روز شهادت امام رضا علیه السلام فعالیت قرنطینه ای بر روی ۵۴ واگن حامل گندم دامی توسط کارکنان کشیک قرنطینه دامی سرخس انجام شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
خدا قوت پرسنل زحمتکش کشیک
نظر شما
ادامه