کد خبر: ۲۴۴۳۰

عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به فرصت استفاده از همجواری با عراق، اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای در راستای ارتباطات علمی و تبادل دانشجو و استاد با دانشکده دام بصره هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری شبستان از اهواز، امروز (25 آذر) در حاشیه تور رسانه ای دانشگاه شهید چمران، خبرنگاران از دانشکده دامپزشکی این دانشگاه بازدید کردند.

دکتر محمد راضی جلالی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، در حاشیه این بازدید گفت: این دانشکده در بین دانشکده ‌های دامپزشکی سراسر کشور همواره در رتبه اول تا سوم از لحاظ معیارهای مختلف قرار داشته که این رتبه مرهون فعالیت ‌های پژوهشی است.

وی افزود: طی 40 سال گذشته دستاوردهای پژوهشی بسیاری داشته ایم که از جمله آنها می توان به چاپ نزدیک به 300 مقاله توسط اعضای هیأت علمی در مجلات داخلی و خارجی اشاره کرد همچنین حدود پنج هزار مقاله در سمینارهای داخلی و خارجی ارائه شده و حدود 1200 پایان‌نامه انجام شده است. 200 طرح تحقیقاتی نیز خاتمه ‌یافته و بیش از 80 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

جلالی، با بیان اینکه هنوز با ایده آل های دانشکده فاصله داریم، بیان کرد: فرصت های بسیاری برای توسعه فعالیت های دانشکده داریم که از جمله آنها می توان به تبادل علمی با دانشگاه های خارج کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این راستا آمادگی انعقاد تفاهم نامه به منظور تبادل دانشجو، استاد و ارتباطات علمی با دانشکده دام بصره اعلام شده است.

این عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، تصریح کرد: تسهیل ارتباط بین دستگاه‌ های اجرایی و انجام طرح ‌های پژوهشی مرتبط با رفع نیازهای مردم استان به ویژه در زمینه های آّبزی پروری مثل پرورش گاومیش و... از مهمترین نیازهای دانشکده است.

قدمت 40 ساله دانشکده دامپزشکی اهواز

همچنین دکتر سعد گورانی‌ نژاد معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز به قدمت 40 ساله این دانشکده اشاره کرد و گفت: دانشکده دامپزشکی از سال 53 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 56 به دانشکده تبدیل شد.

وی افزود: این دانشکده با داشتن چهار گروه آموزشی و 57 عضو هیات علمی، 500 دانشجو دارد که از این تعداد 154 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، 51 نفر نیز در مقطع دکتری‌حرفه‌ای و 54 دانشجو نیز در دوره دکتری تخصصی تحصیل می‌ کنند.

گورانی نژاد خاطر نشان کرد: این دانشکده از جمله سه دانشکده دامپزشکی اصلی کشور است که دارای اولین بیمارستان دامپزشکی کشور است و هم اکنون این بیمارستان تنها بیمارستان دامپزشکی جنوب غرب کشور به شمار می رود.

 

 

نظر شما
ادامه