کد خبر: ۲۴۴۹۱

در نشست هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، بر برنامه‌ریزی مناسب دستگاه‌های استان برای مقابله با بلایای طبیعی تأکید شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران عصر دیروز یکشنبه، 29 آبان ماه به ریاست «پژمان نیک‌اقبالی» معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری و به منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تشکیل شد.

در ابتدای این نشست «سید علی وفایی‌مقدم» با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور بلاخیز در سطح جهان است، گفت: از مجموع 44 بلای طبیعی در سطح جهان 33 بلا طبیعی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد.

مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری مانورها و برنامه‌های متعددی در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی شد و افزود: برگزاری این مانورها موجب هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در مواقع بحرانی می‌شود.

لزوم اختصاص اعتبارات بحران برای مبارزه با بیماری تب برفکی

در ادامه مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحران تنها شامل سیل و زلزله نمی‌شود گفت: نظارت مواد غذایی از مزرعه تا سفره بر عهده دامپزشکی است و اگر جایی بحرانی رخ دهد جان مردم به خطر می‌افتد.

«دکتر عبدالله بهمنش» بیان کرد: با توجه به درپیش بودن فاز سراسری بعدی (اسفند) جهت پوشش واکسیناسیون بیماری تب برفکی نیازمند اختصاص اعتبار برای خرید واکسن و واکسینه کردن دام هستیم.

این مسئول تصریح کرد: بیماری ‌VHS خسارات زیادی به مزارع پرورش ماهی در استان وارد کرد و موجب تعطیلی برخی مزارع پرورش ماهی شد اما فقط توانستیم 500 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از طریق سازمان دامپزشکی کشور به این مزارع پرداخت نمائیم.

 

 

نظر شما
ادامه