کد خبر: ۲۴۴۹۵

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران بر لزوم آگاهی حقوق کیفی مصرف کنندگان نسبت به صنعت غذا تاکید کرد و گفت: هر چه توقع مصرف کنندگان نسبت به مقولات بهداشتی انواع صنایع غذایی بالاتر برود ،تولید کنندگان مجاب به تولید کیفی تر محصولات می شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسماعیل خاتمی مقدم» رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: این انجمن در حاشیه نمایشگاه صنایع غذایی با برگزاری نشست های کارشناسی شیر مدارس، دامپزشکان بهداشت غذایی و تشکل های زیست محیطی به دنبال افزایش حقوق کیفی مصرف کنندگان نسبت به صنعت غذا بوده است.

به گزارش ایرنا نمایشگاه صنایع غذایی استان مازندران که از بیست و چهارم آذرماه در قالب 50 غرفه در گروه های غذایی لبنیات، آرد، روغن، گوشت و نوشیدنی ها گشایش یافته بود، شنبه شب به کارش پایان داد.

وی با بیان اینکه 300نفر از مدیران معلمان و کارشناسان بهداشت آموزش و پرورش استان مازندران در نشست شیر مدارس به تبادل نظر پرداختند، ادامه داد: در این نشست مشترک باورهای درست و غلط نسبت به فرایند تولید شیر خام تا مصرف کننده در قالب شیر مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به اهمیت چگونگی تولید شیر خام و استفاده و جوشاندن برای جلوگیری از خطر ابتلا به تب مالت اشاره کرد و گفت: انجمن صنایع غذایی مازندران معتقد است هر چه توقع مصرف کنندگان نسبت به مقولات بهداشتی انواع صنایع غذایی به ویژه چهار گروه لبنیات، گوشت، آرد و روغن بالاتر برود، تولید کنندگان را مجاب به تولید کیفی تر محصولات می کند.

خاتمی مقدم با اشاره به برگزاری نشست دامپزشکان بهداشت غذایی مازندران در این نمایشگاه ادامه داد: با برگزاری این نشست، شکل گیری کمیته فنی دامپزشکی بهداشت غذایی در انجمن صنایع غذایی و دارویی استان کلید خورده است.

وی از کمیته کیفیت انجمن صنایع غذایی به عنوان بازوی فکری انجمن یاد کرد و توضیح داد: با شکل گیری کمیته فنی دامپزشکان بهداشت غذایی و کمیته کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای واحد های تولیدی ، به طور یقین کیفیت صنایع غذایی استان افزایش چشم گیری می یابد.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران به اهمیت حضور فعال دامپزشکان بهداشت غذایی در دو گروه گوشت و لبنیات در صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: این افراد نقش جدی در سلامت تولیدات صنایع غذایی دارند.

وی به نشست تشکل های زیست محیطی با کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای در حاشیه نمایشگاه انجمن صنایع غذایی اشاره کرد و بیان داشت: شکل گیری کمیته فنی کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای در انجمن صنایع غذایی نیزبا هدف بهبود بهداشت فردی نیروهای فعال در واحد های تولیدی صنایع غذایی ،امنیت غذایی مصرف کنندگان و محیط های بیرونی جامعه آغاز شده است.

خاتمی مقدم توضیح داد: با شکل گیری این کمیته ، علاوه بر اینکه ارتقا دانش و یاد گیری کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای، آنان مروجین آموزش بهداشت در بین دیگر نیروهای فعال در صنعت غذا می شوند.

وی گفت: از طرفی واقعیت های زیست محیطی مربوط به صنایع غذایی به درستی در جامعه منتشر و شایعات نیز از بین می رود.

 

 

نظر شما
ادامه