کد خبر: ۲۴۴۹۹

مدیر کل دامپزشکی استان یزد طی حکمی «دکتر محمد امین قدیمی» را به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم منصوب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا «دکتر علی اکبر حدادزاده» عصر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم افزود: خاتم به عنوان قطب پرورش دام سبک در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل دامپزشکی یزد افزود: سالانه 300 هزار دام سبک و سنگین در این استان کشتار می شود که 80 درصد دامهای آن از خارج استان تامین می شود.

وی از کاهش 60 درصدی ابتلا به تب مالت در خاتم خبر داد و گفت: با همراهی و تعامل مسئولین و شبکه دامپزشکی شهرستان و استان در 6ماهه اول امسال شاهد کاهش چشمگیر این بیماری مشترک بین انسان و دام بودیم .

وی اظهار داشت: در راستای تقویت این پتانسیل برنامه های خوبی در این شهرستان اجرا شده و در جهت افزایش آن نیز برنامه هایی را اجرا خواهیم کرد.

مدیر دامپزشکی استان یزد در ادامه از ضرورت راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی در این شهرستان خبر داد و اشاره کرد: امید داریم ساخت این کشتارگاه موجب به وجود آمدن ارزش افزوده و همچنین کمک به دامداران این شهرستان شده تا مستقیم دام ذبح شده و مشکل بهداشتی نیز نداشته باشد.

حدادزاده اظهار داشت: باید یک زیر ساخت و برنامه ای مدون جهت صادرات دام داشته باشیم.

وی بیماری مشترک دام و حیوان را مهم خواند و افزود: مردم باید برای سالم ماندن و عدم ابتلا به این بیماری شیر را تا سر حد ممکن جوشانده تا سلامت آن تضمین شود.

فرماندار خاتم هم گفت: این شهرستان قطب دامپروری دام سبک در استان است اما در توسعه پرورش صنعتی دام سنگین گام اساسی برداشته نشده است.

محمد زاده رحمانی اضافه کرد: دامداران از زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند و فقر مراتع مزید بر علت شده تا در این فصول سال با کمبود خوراک دام و طیور مواجه شوند.

وی از تشکیل جلسه شورای عشایری استان خبر داد و بیان کرد: امید داریم تا در بحث عشایر نگاه ویژه ای شود و اجرایی شدن مصوبات این شورا برخی از مشکلات آنها در این زمینه کاهش یابد.

فرماندار اظهار داشت: زمینه صارات دام سبک در این شهرستان وجود دارد و با صادرات دام سبک و بومی این منطقه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، وضعیت دامداران و اقتصاد دامپروری متحول می شود.

وی عنوان نمود: توجه و نگاه ویژه به بخش دامپروری می تواند اقتصاد مقاومتی را نیز رقم بزند.

فرماندار خاتم در پایان خواستار صدور مجوز برای پرورش ماکیان جدید در شهرستان شد تا جوانانی که خواستار این نوع اشتغال می باشند بتوانند کسب درآمد کنند.

در این نشست محمد امین قدیمی بعنوان سرپرست جدید دامپزشکی خاتم معرفی شد.

 

 

نظر شما
ادامه