کد خبر: ۲۴۵۰۴
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
«دکتر علیرضا خسروی» عضو گروه میکروبیولوژِی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم، از افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بشدت انتقاد کرد ...

حکیم مهر - «دکتر علیرضا خسروی» متخصص قارچ شناسی، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضو گروه میکروبیولوژِی این دانشکده، طی نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از افزایش بی ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بشدت انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر، در این نامه آمده است:

 

حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر فرهادی

با عرض سلام و احترام، در ابتدا باید به تلخی گفت "هر دم از این باغ بری می رسد"

امروز که لیست پذیرش و اعلام ظرفیت پذیرش دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و پی اچ دی رشته های مختلف دامپزشکی در دانشگاه آزاد را دیدم، بر این باور راسخ تر شدم که این دانشگاه آزاد از هر قید و بند و قانونی است و در حد یک دبیرستان نیز خود را مقید به حفظ ضوابط نمی دانند و هر گونه بخواهد رفتار می کند و متاسفانه وزارتخانه تحت مدیریت جنابعالی هم انگار خود را در این مهم پاسخگو نمی داند، و لذا اینجانب نکاتی را بر حسب وظیفه و مختصر مکتوب می نمایم:

1- پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دارای ضوابط و مقرراتی است از جمله حضور حداقل یک دانشیار و دو استادیار در بخش مربوطه، وجود مقطع دکتری عمومی در بخش، امکانات و تجهیزات کافی آزمایشگاهی و کلینیکی و غیره تا بتوان اعلام ظرفیت و پذیرش کرد. بسیاری از رشته ها و مراکزی که اعلام ظرفیت پذیرش آن هم در حد 10 و 15 نفر نموده اند، فاقد تمام یا بخش اعظم این شرایط می باشند.

2- مستحضرید که دامپزشکی از رشته های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، اما بعضی از مراکزی که اعلام ظرفیت پذیرش کرده اند، واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد می باشند که اصولاً هیچ گونه تجربه و سابقه ای در امر آموزش دامپزشکی ندارند.

3- دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به عنوان قطب آموزش دامپزشکی کشور از دهه شصت که دوره های تخصصی دامپزشکی در کشور راه اندازی شد تا به الان، با همه امکانات و تجهیزات و اساتید مجرب خود تا به امروز 616 نفر دانش آموخته دکتری تخصصی تحویل جامعه داده است؛ این در حالی است که دانشگاه آزاد فقط در سال جاری بیش از 500 نفر اعلام ظرفیت نموده است.

4- با وجود تبلیغات عجیب و غریب مبنی بر فروش مقاله و پایان نامه در خیابان ها و گذرها و علم به نبود حداقل فضای تحقیق و آزمایشگاهی در واحدهایی که اعلام ظرفیت نموده اند، هر عقل سالمی نتیجه می گیرد اگر اینها مشتری نداشتند، اینگونه قارچ مانند رشد نمی کردند.

5- شما خود بعنوان یک پزشک حاذق ملاحظه بفرمایید که مثلاً در رشته بهداشت مواد غذایی 105 نفر دانشجو اعلام ظرفیت شده است که واحد شهر قدس و کازرون و ... از آن جمله اند؛ اصولاً مگر نیاز مملکت چقدر است؟

جناب اقای دکتر فرهادی، بنده بعنوان معلمی دلسوز که آگاه به مشکلات دانشگاه ها و آینده دانشجویان می باشم و به لطف خدا ادای وظیفه را بر هر چیزی مقدم می دارم، مطالب را به اختصار بازگو کردم. از شما وزیر محترم و با سابقه انتظار می رود بدور از هر گونه ملاحظه کاری، قانون و ضوابط را قاطعانه در این مورد اجرا نمایید که در آینده نزدیک خدای ناکرده اینگونه شرح ندهند که:

میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت                  میخانه و مستی ره و رسم دگری داشت

 

دکتر علیرضا خسروی 
استاد دانشگاه تهران

 

خبر مرتبط:

افزایش بی‌رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی دامپزشکی در آزمون سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
3
باید به وجود همچنین اساتیدی افتخار کرد.
دکتر شاهو قهرمانی؛ پاتولوژیست
|
-
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
با سلام و احترام
واقعا هم جای اعتراض داره...
ما تو دانشگاە آزاد درس خوندیم؛ هم عمومی و هم تخصص رو.
اما وَلله که زمان ما اینجوری نبود...
من واقعا نمیدونم...
آخه شهر قدسی که تجربه برگزاری دکتری عمومی رو نداره، چطور ممکنه از پس اینهمه دانشجوی دوره تخصص بربیاد...؟
در ثانی، لقمه باید قدّ دهن ورداشته بشه:
یارو با رتبه کنکوری ٦۷۸۹۵ هم باز روش نمیشه بگه تو شهر قدس، مثلا رشتهٔ کاردانیِ خیال‌پردازی خونده!!!
اونوقت اومدن ... لااله‌الاالله...
همکار
|
-
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
2
بسیار عالی لطفا در سایت های دیگر نیز بازتاب شود
دکتر مسعود عربشاهی
|
-
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
استاد محترم جناب دکتر خسروی از اضهار نظر جنابعالی خوشحال شدم اقای دکتر من بعنوان مسول اشتغال این عزیزان در استان کمتر روزی است که شرمنده روی این همکاران محترم نباشم ما برای دامپزشکان عمومی به سختی شغل پیدا میکنیم برای این عزیزان متخصص که زمان وهزینه زیادی را متحمل میشوند واقعا چکار باید بکنیم این در حالی است در سالهای اخیر به شدت واحدهای تولید دامپروری کشور کاهش پیدا کرده متشکرم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
بسیار خوب علیرضا خسروی نکته مهمی را اشاره نموده و دلیل رشد قارچی مرکز تولید پایان نامه که اگر مشتری نداشتند ..... خوب جناب دکتر خسروی می دانی مشتری های اینها یک مشت کارمندند که برای ارتقا شغلی نیاز دارند. اینها هیچ نسبتی با علم ندارند-فرد
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
سلام.
میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت
محمد
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
تو دوره ی عمومیش دکتر .......... تو واحد ........... همش خواب بود وقصه میگفت تو دوره تخصص چی میخواد بگه الله اعلم.
دانشگاه آزاد ..................................
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
خوب این قضیه به عملکرد نادرست بقیه دانشگاهها و سازمانهای مرتبط هم ارتباط پیدا میکنه و دانشگاه آزاد یک نهادی است که در درجه اول وظیفه تولید متخصص و کارشناس در حوزه های مختلف و در درجه دوم تجارت و درآوردن خرج و مخارج خودش رو داره. مسلما وقتی درآمد کاهش داشته باشه باید یه جوری تعادل رو برقرار کنن. الان دانشگاه های دولتی هم از همین شیوه دارن مشکلات مالی شون رو حل میکنن. در نظر داشته باشید که کجای دنیا در دوره های شبانه به طرف PhD میدن که اینجا دارن میدن؟؟؟
باز دانشگاه آزاد بازی با الفاظ نکرده و از اولش تکلیف معلومه و پول توی جیب طرف رو میخواد بدون تعارف میگه!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
جناب دکتر خسروی گرامی
یا نگاهی به رشته های تخصصی موجود در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز نقص ها بخوبی آشکار است. دانشگاه تهران در مجزا کردن رشته های تخصصی که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد رکورد دار است. استقلال آناتومی و جنین شناسی و بافت شناسی از علوم تشریحی سابق، باکتری شناسی، ویروس شناسی و قارچ شناسی از میکروبیولوژی مثال هایی از این دست هستند. چنانچه فارغ التحصیلان این رشته های مجزا شده جذب مراکز تحقیقاتی مرتبط به رشته شوند بسیار خوب است اما چه تعداد مرکز تحقیقاتی مرتبط در کشور وجود دارد؟ از طرف دیگر از لحاظ اموزشی نیز فارغالتحصیلان چنین رشته هایی کارآیی لازم را ندارند.
جالب اینست که عموم این رشته ها تنها بدلیل اختلافات بین اعضای گروه و تلاش برای مجزا سازی گروه ها و بخش ها صورت گرفته است!!!
بنابراین اصلاحات بایستی از خویشتن آغاز شود.
همکار
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
در ارتباط با نظرات این دوست عزیزمان در ارتباط با تجزیه رشته ها باید عرض کنم امروزه در دنیا حتی رشته هایی مثل باکتری شناسی به زیرگروه های خود تجزیه شده است با این بحث ها نمی توان بی قانونی دانشگاه ازاد را لاپوشانی کرد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
با سلام و احترام. بسیاری از مطالب و انتقاداتی که در نامه طرح شده کاملا صحیح بوده ولی ای کاش بدون تحقیق و تفحص به نام واحدی اشاره نمی گردید زیرا برای مثال در خصوص واحد شهرقدس که مجوز پذیرش دانشجوی دکتری بهداشت مواد غذایی را اخذ نموده از حضور سه تن از اساتید هیات علمی متخصص بهداشت مواد غذایی با مرتبه علمی دانشیار و استادیار بهره بوده و از تمامی امکانات لازم برای برگزاری واحدهای عملی برخوردار است.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
مدیران محترم واحدهای دانشگاه آزاد
شما را به خدا دیگر مقطع دکتری تخصصی را به ........... نکشید
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
ای کاش این نامه یا نامه ای مشابه به شکل یک طومار با امضای چند ده یا صد نفری اساتید نوشته میشد تا وزیر علوم دولت تدبیر و امید متوجه میشد که حرکت دانشگاه آزاد و سکوت وزارت علوم چقدر غیرمدبرانه و ناامیدکننده است.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
دكترعزيزجناب خسروي فرمايشات شما درست، ولي آيا ضوابط مورد اشاره حضرت عالي در واحد تابع خودتان دانشكده دامپزشكي تهران نسبت به ميزان پذيرش و تنوع آن رعايت مي شود يا شده ؟ضمن اينكه با فرمايش شما موافقم ولي بقول دوستي اصلاحات را بايستي از خويشتن هم آغاز كرد.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
1
0
اگر من جای رئیس دانشکده دامپزشکی علوم تحقیقات تهران ........ بودم، در اعتراض به این عمل ....... مسئولان بالا دستی دانشگاه آزاد، همین لحظه استعفاء می دادم و از حیثیت کاری فعلی و آینده دانشجویان دستیاری این دانشگاه دفاع می کردم. آیا .......... این کامنت را خواهد دید؟؟!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
این دوستمون که برای رییس واحد علوم و تحقیقات نسخه پیچیدن توجه داشته باشن که علی رغم صحیح بودن فرمایشتون نباید فراموش کنیم که درباره دانشگاه آکسفورد و کشور بریتانیا صحبت نمیکنیم و اصلا هم اینجا شباهتی به اونجا نداره. مطمئن باشید اگر خود شما یا بنده حقیر هم در اون پست نشسته بودیم چنین کاری نمیکردیم و میچسبیدیم به امر مهم ریاستمان.
مشکل خیلی بنیادی تر از استعفای رییس یک واحد هست.
فارغ التحصیل علوم تحقیقات قارچ شناسی
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
من فارغ التحصیل دکتری قارچ شناسی چهار سال پیش از علوم تحقیقات می باشم و متاسفانه تا به اکنون هیچ کار مرتبطی با رشته تخصصی ام نتوانسته ام انجام دهم. باید به این اساتید عزیز که 15 نفر برای متخصص برای شبستر در خوراک دام و یا 15 نفر برای ....... درخواست کرده است عرض کنم ایا شما خبری از فارغ التحصیلان خود دارید؟ ایا صرف اینکه چند نفری 4 یا 5 سال در دانشگاه بی کیفیت شما عمرشان تلف شود و کلی هزینه کنند این گسترش علم است یا بیزیننس؟
باز باید از استاد گرانقدر آقای دکتر خسروی تشکر کنیم که به تنهایی شروع کننده این راه بوده اند تا بلکه بقیه هم بتوانند جلوی این ناهنجاری را بگیرند امیدوارم
رزيدنت جراحي
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
با سلام و خسته نباشيد خدمت همه همكاران گرامي
اقدام نسبت به موضوع پذيرش بي حد و نصاب دانشگاه آزاد بايد تا پذيرشي صورت نگرفته انجام بشه و الا ديگه نوشدارو پس از مرگ سهراب ميشه.....
واقعا جاي بسي تاسف داره كه در برابر يه همچين اقدامي فقط يه استاد عكس العمل نشون ميده.....
متاسفانه جامعه دامپزشكي علي الخصوص نظام دامپزشكي هيچ واكنشي نسبت به اين موضوع نشون نميده و دوستان نبايد توقعي داشته باشن كه سازماني مثل وزارت علومم از اين موضوع ناراضي باشه....
تو را به خدا، برا آينده مبهمي كه پيش روي هممون هست هم كه شده يه اقدامي كنيد.....اگه يه عكس يا يه مطلب باشه كه جالب بنظر برسه تو شبكه هاي اجتماعي خوب ميچرخه و دست به دست ميشه ولي در مورد اين موضوع همه سكوت كردن
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
يه زماني علم آموزي و اسم دانشجو قداست داشت كه با اين سيستم ...... زدن توش رفت
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
اقای دکتر خسروی عزیز واقعا از احساس مسؤولیت جنابعالی مچکریم,,,اما خیلی برای من جالبه که با وجود این همه هییت علمی که اسمشان لرزه بر اندام هر کسی می اندازد,,,چرا فقط دکتر خسروی؟چرا بقیه ی اساتید سکوت کردند برای این فاجعه؟!آقای دکتر خسروی درود بر شرف شما,,,درود بر حس مسؤولیت پذیری شما نسبت دانشجویان و همکارانتان.
همکار دانشگاه آزاد
|
-
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
با سلام،افزایش لجام گسیخته ظرفیت دوره دکترای تخصصی قطعا مورد تایید کسی نیست، به طور کلی افزایش ظرفیت پذیرش حاصل کنش و واکنش بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی است، اگر اساتید محترمی مانند جناب دکتر خسروی همین نامه را در سالیان اخیر که ظرفیت دوره دکترای دامپزشکی دانشگاه های دولتی افزایش چشمگیر داشت و یا بدون دلیل موجهی معادل تعداد پذیرش روزانه چه در دوره عمومی و چه در دوره تخصصی دانشجوی دوره شبانه پذیرش می شد،نگارش می کردند،شاید این وضعیت آن هم در این سطح اتفاق نمی افتاد. بدیهی است دانشگاه آزاد در رقابتی با انبوه دانشگاههای غیر دولتی و غیرانتفاعی که در دولت قبلی بی دلیل و بدون توجه به رشد منفی جمعیت به وجود آمدند گیر افتاده و برای بقای خود ناگریز از اتخاذ چنین روندی است، طبیعی است که آینده نه برای دانشگاههای غیر دولتی و نه برای فارغ التحصیلان تمام دانشگاهها چندان روشن نخواهد بود. حال به جز واکنش های احساسی، راه حل این وضعیت چه خواهد بود؟این سوالی است که بعید می دانم کسی در این کشور پاسخش را بداند.
***
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
با سلام
بنده فارغ التحصیل رشته بهداشت مواد غذایی از دانشگاه تهران هستم. واقعاً مایه تاسف هست که اساتید بنده در گروه بهداشت مواد غذایی به این وضعیت جذب بالای رشته ما اعتراض نکردند و جناب آقای دکتر خسروی که فردی با وجدان و با اخلاق هستند حداقل یه نامه به وزیر علوم نوشتند. اساتید بنده و اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که اکثرشون رو می شناسم با این که در ظاهر امر با این روند مخالفت می کنند ولی خودشون هر سال دانشجوی فوق لیسانس و دکتری جذب می کنند و هرسال هم ظرفیت ها رو افزایش می دن. علت این که بی تفاوت اند اینه: هر چه دانشجو بیشتر پایان نامه بیشنر ......................
در این مصیب همه اون ها شریک جرم اند
خودم شاهدم در خوشبینانه ترین حالت حداقل 90 درصد فارغ التحصیلان دکتری دانشکده ما هیچ جا جذب نشدن
متاسفانه اساتید ما .................................
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
رئیس دانشکده دامپزشکی علوم تحقیقات لطفا فقط استعقاء کنید.
م.ت
|
-
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر خسروی
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
چندی است که نامه سرگشاده شما توجه افراد مختلف را به خود معطوف کرده و چقدر نامه شما تکان دهنده و تاثیر گذار بود خدا میداند یاد جمله ای از سیاستمدار فتنه سبز افتادم که از او پرسیدند زمانی که کشور آنطور بود شما کجا بودی و او میگفت من الان احساس تکلیف کردم. آقای دکتر زمانی که فارغ التحصیلان دکترای دامپزشکی دانشکده دامپزشکی بیکار و بیسواد به دنبال شغلی بودند شما احساس تکلیف نکردید. زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی قانون مند و طبق ضوابط دانشجو میگرفت و هزینه ها صرف خرید تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی میشد و فرزندان این مملکت که برخی اشخاص مثل شما خون و آینده آنها را کمرنگ تر از دانشکده فرسوده و فاقد تجهیزات دامپزشکی تهران میدانید شما احساس مسولیت نسبت به دانشجویان نکردید آقای دکتر زمانی که دانشکده دامپزشکی تهران سرمایه های دولت را میگرفت و به جای تجهیزات دستشویی و اتاق برای همکارانتان می ساخت احساس مسولیت نکردید و جالبتر این که زمانی که دانشکده تهران ظرفیت پذیرش را چندبرابر کرد شما باز نگران نشدید. بنظر شما منطق کدام بهتر است گرفتن دانشجو و فریب دادن دانشجو و نهایت دادن پایان نامه های با اعتبارات ۱ونیم میلیونی توسط دانشکده تهران یا گرفتن هزینه از دانشجو و مشخص بودن پایان نامه و انجام کار در یک موسسه یا یک آرمایشگاه مجهز ؟
آقای دکتر اگر دانشکده دامپزشکی تهران طی این سالها هزینه های دولت را برباد نمیداد و اشتغالزایی مینمود و بجای نامه نگاری و محدود کردن دانشجویان دانشگاه آزاد و پاک کردن صورت مساله پرورش دانشجو میکرد نه تحقیر و توهین بهتر نبود؟
اقای دکتر چند نفر از دانشجویان دوره دکترای حرفه ای از دانشکده راضی هستند؟ بنظر بنده قدری منصفانه نگاه کنید دانشگاه آزاد ۵۰۰ نفر دانشجو را می تواند هدایت کند پایان نامه این دانشجویان تحت نظارت چه کسانی است ؟ آقای دکتر ... بازنشسته دانشگاه تهران آقای ..... فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی تهران و..... آیا دانشکده دامپزشکی خودش را قبول ندارد ؟ فارغ التحصیلانش را قبول ندارد ؟ بنظر بنده دانشکده دامپزشکی تهران سالهاست که از محیطی پویا به محیطی مخرب و سیاسی تبدیل شده است
آقای دکتر بنطر بنده
باید بجای تحقیر و توهین ساختار دانشکده دامپزشکی و فضای رقابتی را درست کرد. بجای دانشجوی مسولیت گریز انسان سازی کرد. اگرنه دانشگاه آزاد باشد یا نباشد توان و قدرت و سواد کجا رفته است اگر سواد باشد علم باشد معلومات و تجهیزات باشد در هر اداره ای نه با رانت نه با معرفی نه با القاب دانشگاهی آزاد و سراسری با علم پذیرش صورت می گیرد
تشکر. م دامپزشک و شاگرد کوچک اساتید
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
Aghay doktor un mogh ke manabe ro Avas kardan shoma chera vojdan Kari nagerefti ke man angal shenas beram Dorus biertebat ba angal bekhonam
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
فقط اینو بگم که خود ...................... دانشجویانی داره تربیت میکنه در همان مرکز تحقیقات ..............ش ، دانشجوهایی که دامپزشک هستند و بعد اومدن ..........، که حتی بلد نیستند یک لوپ رو استریل کنند،
خودشون بهتر میدونن من چی میگم
دانشجوی آقای دکتر خسروی
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
1
2
در جواب این دوستمان که اسمشان هم معلوم نیست باید لیستی از دانشجویان آقای دکتر خسروی را ارایه دهم
آقای دکتر شکری دانشیار دانشگاه مازندران سه بار پژوهشگر
خانم دکتر زیگلری استادیار دانشگاه کالیفرنیا
سرکار خانم دکتر عیدی استادیار برگزیده دانشگاه مشهد
اقای دکتر عقیل شریف زاده دانشجوی نمونه تخصصی کشوری
سرکار خانم دکتر سالاری استادیار علوم پزشکی کرمان
سرکار خانم دکتر فتاحی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز
آقای دکتر مینوئیان دانشگاه علوم پزشکی شاهد
آقای دکتر ابیانه تحقیقات پاستور
و.............
به نظرم آقای دکتر خسروی از جمله اساتید دامپزشکی هستند که در همه دانشگاه ها مورد قبول می باشند
ایشان در 15 سال حداکثر 15 نفر دانشجو داشته اند و هر چن سال یکبار دانشجو می گیرند
امیدوارم بقیه مثل ایشان باشند
فارغ التحصیل باکتری شناسی دانشگاه تهران
پاسخ ها
احمدی
| Czechia |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
والله ما که برخی از این عزیزان را می شناسیم برگزیده دانشگاه فردوسی نیستند . بقیه رو خدا عالمه انشالله که باشند
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
این موضوع فقط به این رشته و این دانشگاه مربوط نمیشه همه واحدهای دانشگاه ازاد و دوره های نوبت دوم سراسری و پردیس ها وضعشون همینه و این فقط بخاطر اینه که بدون اینکه تحقیق کنن هی دانشگاههارو گسترش دادن و حالا که دانشجو تو مقاطع پایین کم شده اینطوری میخوان دانشگاها رو سر پا نگه دارن ولی یه مدت دیگه این دوره هم اشباع میشه اونوقت دیگه میخوان چیکار کنن خدا میدونه ولی از همه مهمتر اینه که همه اعتراض میکنن دم از سواد قداست دکتری میزنن ....ولی بازم میرن تو این دانشگاهها ثبت نام میکنن پول میدن و مدرک میگرن
نظر شما
ادامه