کد خبر: ۲۴۵۴۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
«دکتر محمدرضا صفری» از پذیرش بی‌رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بشدت انتقاد کرد ...

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از پذیرش بی رویه دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی دامپزشکی توسط واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد و این موضوع را یکی از مشکلات پیش رو بخش دامپزشکی خواند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صفری» اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارای امکانات و شرایط لازم برای پذیرش دانشجو مطابق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید از ظرفیت های پذیرش اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی وزارت علوم و مراکز آموزش عالی تبعیت کنند.

وی افزود: اخیراً دانشگاه آزاد در 34 واحد دانشگاهی که بدون رعایت استانداردهای فنی و نیاز سنجی واقعی و بدون اینکه نظر مسئولان جهاد کشاورزی در این زمینه اخذ شود، اقدام به اعلام پذیرش بیش از 500 نفر در دوره دکترای تخصصی دامپزشکی کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که به موجب قانون مجموعه های دانشگاهی مکلف هستند دستورالعمل های پذیرش دانشجو در زیرشاخه های وزارت جهاد کشاورزی را رعایت کنند و جالب اینکه چهار واحد دانشگاهی این دانشگاه دوره دکترای عمومی دامپزشکی را ندارند و پذیرش دکترای تخصصی بدون دکترای عمومی مغایر با قوانین و نقشه علمی کشور و سند بالادستی و سیاست های کلی نظام در حوزه علوم است.

صفری تاکید کرد: سازمان موضع گیری منطقی و جدی در این خصوص اتخاذ کرده و مجلس نیز روز سه شنبه قانونی را برای گذراندن دوره های تکمیلی در دانشگاه ها مصوب کرد و دانشگاه آزاد باید در زمینه پذیرش دانشجو تجدید نظر کند، چرا که کسانی که وارد دانشگاه ها می شوند نیاز به اشتغالزایی و بازار کار دارند و این امر جامعه را دچار چالش می کند.

وی گفت: علاقمندان فعالیت در زمینه دامپزشکی باید قبل از شروع فعالیت خود به عضویت نظام دامپزشکی کشور درآیند.

وی افزود: بنا به مصوبه شورای مرکزی نظام دامپزشکی در صورتی که فرایند یک دانشگاه مورد تایید نباشد و ماده 21 قانون ارزش پروری درباره شیوه پذیرش دانشجو را رعایت نکند، از عضویت فارغ التحصیلان آن دانشگاه در سازمان نظام دامپزشکی کشور معذوریت داریم و همین امر موجب بروز مشکل در اشتغال این افراد می شود.

وی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در آینده ای نزدیک در کشور خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این آزمون پذیرش و آموزش دانشجویان و ورود به بازار کسب و کار را ساماندهی می کند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و گذراندن یک دوره کاربردی متناسب با فضای بازار و کسب و کار فعالیت خود را آغاز کنند.

صفری ادامه داد: در آستانه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه ، مجموعه دامپزشکی کشور امسال نیز خواستار حضور و جایگاهی مشخص در برنامه تحول نظام سلامت کشور به عنوان یکی از زیرساخت های سلامت است چرا که تحقق سلامت یکپارچه جامعه بدون توجه به زیرساخت های سلامت پرهزینه و سخت است.

وی افزود: توجه به حوزه های پیشگیرانه ای چون دامپزشکی و گیاه پزشکی به عنوان زیرساخت های سلامت در حوزه غذا و بیماری های قابل پیشگیری موجب کاهش هزینه ها می شود و خواسته موکد ما از مجلس و دولت شورای اسلامی تعریف جایگاه ویژه و مشخصی در خصوص نقش دامپزشکی و گیاهپزشکی به عنوان زیرساخت سلامت در برنامه طرح تحول سلامت است.

 

 

انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
سلام
چرا رییس سازمان نظام حرف های غیر منطقی و نشدنی میزنه؟؟!!
مگر نظام میتونه از عضویت افراد جلوگیری کنه؟!
پیش گرفتن این رویه ها توسط دکتر صفری و گفتن حرف های غیر منطقی در زمینه های مختلف باعث مشکلات فراوان شده است
صالح
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
1
موضوع افزایش بی رویه ظرفیت دانشگاهها معظلی هست که جای خود دارد اما برابر قانون ، نظام حق ندارد جلوی عضویت را بگیرد و حرف مضحکی هست و بهتره با یک مشاور حقوقی صحبت کنن و سوتی ندن.
فارغ التحصيل سراسري
|
-
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
بيشتر به نظر مياد حرفهاي آقاي دكتر تبليغاتي باشه و ضد البته غير منطقي. ..................... هنوز جايگاه يك تشكل صنفي و غير دولتي را نميداند. خودشان را با جامعه پزشكي مقايسه ميكنند درحاليكه انان إز اين حرفها ............... نميزنند. در اين مملكت هر فردي مدركش إز دو جنبه داراي اعتبار ميشود يا فارغ التحصيل يكي از دانشگاههاي داخل أعم از ازاد يا سراسري است كه مورد تأييد وزارت علوم است و مدركش معتبر يا فارغ التحصيل يكي از دانشگاههاي خارج از كشور كه توسط وزارت علوم اعتبار سنجي ميشود. حتي سازمان دامپزشكي به عنوان نهاد دولتي نميتواند خدشه اي بر اعتبار مدارك صادره داخلي وارد و از اشتغال أفراد جلوگيري كند. به نظر ميرسد اشتغال آقاي رئيس در جهاد كشاورزي سبب شده تصميمات ..... بگيرند خدا اخر و عاقبت ما ..................... را به خير كند
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
بسیار عالی اقای دکتر صفری,,,صحبت های دکتر صفری بی منطق نیست,,,بی منطقی ورود افراد ................ به جامعه دامپزشکی است,,,که به لطف دانشگاه آزاد هر بیشتر از دیروز شده است,,,البته سوء برداشت نشود روی سخن بنده به همه فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نیست,,,
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
اين دوستان عزيز انگار هنوز قانون نظام دامپزشكي رو خوب نخوندن جناب آقاي دكتر صفري كاملا قانوني و درست صحبت كردن و اگه از قوانين خبري نداريد به اين دليله كه نخوندينشون
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
با سلام و احترام. بهتر است رئیس سازمان دامپزشکی به وظایف قانونی خود بپردازند و با برنامه ریزی دقیق نسبت به تعیین نیاز کشور به تعداد دامپزشکان عمومی و متخصص اقدام نموده و با توجه به تعداد فارغ التحصيلان بیکار فعلی، طی نامه ای رسمی میزان نیاز به جذب دانشجویان دامپزشکی را به وزارت علوم اعلام نمایند تا در فرآیند جذب تمامی دانشگاهها اعم از دولتی و آزاد تجدید نظر لازم به نحو مقتضی انجام گردد. اما تعیین تکلیف برای یک دانشگاه و خط و نشان کشیدن از وظایف ایشان نبوده و بدیهی است که هیچ ترتیب اثری نیز به چنین صحبتهایی داده نخواهد شد.
دانشجویان دانشگاه تهران
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
امیدورایم این امر در حیطه عمل اجرایی شود نه فقط در حد شعار باشد
همکار
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
خیلی هم عالی
طبیعی است نظام می تواند ارزشیابی مدارک را داشته باشد و این فوق العاده است و در همه جا حتی وزارت بهداشت انجام می شود
با تشکر
دکتر حسینی
|
-
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
به جای حل مسئله نباید صورت مسئله را پاک کرد . متاسفانه این حرف ها به غیر از ایجاد مشکل و استرس برای دانشجویان هیچ مشکلی برای دانشگاه به اصطلاح آزاد اسلامی ایجاد نمیکند . مشکل از جایی شروع میشود که ایجاد رشته ها و ظرفیت جذب دانشجویان گروه های پزشکی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی باید برابر با مجوزهای وزارت بهداشت باشد. اما در رابطه با دامپزشکی سازمانی زیر مجموعه یک وزارتخانه جهاد کشاورزی ،متولی این بخش شده است. این سازمان قادر به دفاع از حق و حقوق خود نیز نمیباشد چه برسد به اینکه با دانشگاه به اصطلاح آزاد اسلامی شاخ به شاخ شود که دولت به نفع این دانشگاه برخی از واحد های دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی را دارد حذف میکند . از نمونه های عدم توانمندی سازمان در ایفای حقوق سازمان و نیروهای خود اعم از بخش خصوصی و دولتی می توان به - میزان دریافتی و حقوق کارکنان سازمان ، عدم موافقت با افزایش تعرفه بخش خصوصی در سال 1394 به عنوان تنها بخشی که امسال تعرفه های خود را افزایش نداد، و سهم سازمان از بودجه سلامت جامعه اشاره کرد .
به قول حضرت لسان الغیب :
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم
از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری
حافظ از پادشهان پایه به خدمت طلبند
سعی نابرده چه امید عطا می‌داری
دكتر مبين شهراني
|
-
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
جناب اقاي دكتر حسيني با ادب خانوادگيتون كاري ندارم چون اطلاعي ازش ندارم ولي مطمئنا ادب اجتماعي شما در شان خانواده دامپزشكي نيست دادن لقب مگس به رئيس سازمان نظام كه از قضا در زمينه حفظ جايگاه و شان حرفه اي بسيار هم دقت و وسواس دارند كاملا غير اجتماعي مي باشد كاش فرصتي براي شما بود تا حداقل يك بار ايشان را از نزديك ملاقات مي نموديد
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
خود من نفر 5 قبول شده یکی از دانشگاه های ازاد هستم
واقعا از نظر علمی بعضی از دانشجویان در حد دیپلمم نیستن
از نظر اخلاقی هم در حد دکترا نیستن
همین های باعث تنزل شان دامپزشکی شدن
البته یه عده شون هم واقعا فوق العاده و از هر نظر عالی هستن
رضا
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
دانشگاه ازاد برا ادامه حیاتش نیاز به دانشجو داره و اصلا براش چیزی به عنوان کیفیت وجود ندارد چون حیات این دانشگاه به جذب دانشجو و پول می باشد و این خود دانشجو هست گه باید تشخیص بده ایا با رفتن به مقطع دکترا به چی می رسه وقتی دانشگاهی بدون داشتن رشته دکتری عمومی اقدام به جذب در دکتری تخصصی میکنه کسایی که ادعای تحصیلاتشون میشه و دم از قانون مندی میزنن باید بفهمن که چه حسابی هست من به دوستان هم میگم که دکتری هیچی نیست قبول بشید یا نشید نه چیزی بدست میارید نه چیزی از دست می دید پس هدف زندگی خودتون رو این نگذارید از طرفی جذب هئیت علمی هم نزدیک به صفر شده دیگه خودتون می دونید و خداتون
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
باید دامپزشکانی که سواد دارند به کار گرفته شوند ن آنها که به راحتی وبدون هیچ آموزشی مدارک خود را دریافت کرده اند . ممنون دکتر صفری
صالح
|
-
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
همکارانی که موافق طرح بوده و می گویند که کار نظام ، قانونی بوده ، لطف فرموده و به قانون مورد نظرشان اشاره کنند تا ما هم بدانیم که کدام بند یا تبصره از قانون این اختیار را به نظام دامپزشکی داده است. البته قبلاً هم عرض کردم که با این کار دانشگاه ازاد موافق نیستم ولی به نظر من برخورد ریاست نظام هم صحیح نیست
ب
|
-
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
خود داوطلب باید برای ادامه تحصیل و آینده خودش تصمیم بگیره. چه دانشگاه سراسری و چه دانشگاه آزاد، آیا تحصیل در دوره های تخصصی راهگشای اشتغال خواهد بود؟ جز اینکه توقعات شخص بالا رفته و دیگر به مشاغلی که می توانسته به عنوان دامپزشک عمومی فعالیت کند تنزل نخواهد کرد. در نظرات خوانندگان یک جمله برای راهنمایی دامپزشکان جوان وجود ندارد. متاسفانه فقط دعوا و بحث های بی فایده.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
شورای کنونی نظام دامپزشکی غیرقانونی هستند و وقت این حرفها گذشته
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
1
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. من واقعاً متأسفم که چنین تفکراتی هدایت سازمان نظام دامپزشکی را به عهده دارند. وقتی افرادی از بیرون دامپزشکی (در جهاد کشاورزی) به درون دامپزشکی به یکباره هدایت می شوند تصمیمات تند و مقطعی و به دور از پشتوانه کارشناسی هم بگیرند اجتناب ناپذیر است. برادر گرانقدر جناب آقای دکتر صفری چه کسی به جنابعالی و شورای مرکزی نظام دامپزشکی اجازه داده از عضویت دامپزشکان دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کنید؟ چرا سخنی می گویید که نشدنی است؟؟؟ من به دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد دارم اما به همان اندازه در سالیان گذشته بارها و بارها در همین حکیم مهر به دانشگاه تهران برای بدعت پذیرش دانشجوی شبانه هم انتقاد داشتم. نوک پیکان انتقاد را به آن سو چرا نمی برید؟؟؟ بعد هم می گویید آزمون صلاحیت حرفه ای؟ شما مگر خودتان آزمون صلاحیت حرفه ای داده اید که در این پست نشسته اید؟ شما در سازمان نظام دامپزشکی به عنوان سازمان غیردولتی وقتی پروانه صادر کردن را از سازمان دامپزشکی گرفتند نه تنها همان راه قبل را رفتید بلکه آن را پیچیده تر هم کرده اید و این همان کار دولتی است. حالا به دنبال یک دست انداز دیگر درست کردن هستید؟ اگر نمی توانید در زمینه اشتغال سودی برسانید لطفاً کاری هم نکنید که ضرری متوجه صنف شود. کاری کنید که شما را به عنوان مدیری که تصمیمات کارشناسی و به نفع کل صنف می گرفت در آینده بشناسند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. دامپزشکی را در کنار گیاه پزشکی قرار دادن به عنوان زیرساخت سلامت با توجه به شرایط امروز کشور از عجایب مدیریت این دوره است!!! کاش همه اعضای نظام دامپزشکی از این موضع مشعشع مطلع شوند.
دکترحسینی
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
دکتر شهرانی عزیز بنده به جناب دکتر صفری توهینی نکردم بلکه قبل از این چند بیت از حضرت حافظ توضیح دادم که سیستم اداره کننده دامپزشکی در ایران چه سازمان دامپزشکی و چه نظام دامپزشکی در مقام دفاع از حقوق خود و همکاران آنچنان منفعل عمل میکند که صدای همه همکاران را در آورده . و مثالهایی را هم زدم . حالا این سیستم منفعل قرار است با بزرگترین مجموعه آموزشی ایران که اتفاقا از حمایت و پشتیبانی اکثر مسئولان کشور برخوردار است چالش داشته باشد شک نکنید به ضرر دامپزشکی خواهد بود . بهتر است جناب دکتر و همکاران محترمشان به فکر راهکارهای قانونی و دیدار با مسئولان مربوطه در کشور جهت جلوگیری از جذب این تعداد دانشجو در مقاطع مختلف دامپزشکی در دانشگاه به اصطلاح آزاد اسلامی باشند . نه اینکه این دانشگاه بی ضابطه جهت تامین هزینه های خود دانشجو جذب کند و دامپزشک تربیت کند و بعد آقای دکتر مجوز کار و اشتغال برای این افراد صادر نکنند . کاری که شاید در اختیار و وظایف ایشان باشد اما در توانشان نیست . موفق باشید .
دانشجوی دکتری دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
سلام خدمت دوستان عزیز.صبح امروز با خیل عظیمی از ایمیل دوستانم مواجه شدم مبنی بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی مدرک تحصیلی دکترای عمومی دامپزشکی را که از دانشگاه آزاد گرفته شود قبول ندارد!متوجه نشدم آیا این حرف صحت دارد یا روی صحبت دکتر صفری با پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد است اما به عنوان نماینده میگویم تمامی دانشجوهای دکترای عمومی دامپزشکی در دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری پذیرش شده اند و جزو دو درصد برتر کنکور تجربی هستند.کسی که وارد این رشته شده است قطعا بدلیل علاقه بوده وگرنه با همین رتبه میشود رشته هایی مثل پرستاری،علوم آزمایشگاهی،هوشبری،روانشناسی و... را به سادگی در بهترین دانشگاه های دولتی خواند.رشته هایی که هر ساله خیلی از افراد به امید قبولی در آنها از دانشگاه خود انصراف داده و در کنکور تجربی شرکت می کنند.حتی با همین رتبه ها میشود پزشکی و داروسازی بین الملل خواندخیلی به سادگی.اما با این همه وارد رشته ای شدیم که به آن علاقه بیشتری داشتیم ومعتقدیم نقش یک دامپزشک در تامین سلامت مردم بیشتر از موارد بالا نباشد،کمتر هم نیست.اگر شما به بهانه های مختلف میخواهید امکان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد را در سازمان خود بگیرید مشکلی نیست چون ما که از پس مخارج سنگین دانشگاه آزاد بر آمده ایم برای احداث پرورشگاه ها یا مطب های دامپزشکی هم مشکلی نخواهیم داشت ولی اینکه شما به فارق التحصیلان این دانشگاه به بهانه های مختلف ظلم کنید دور از انصاف است.
دکتر سلطانی
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
ممنون دکتر صفری. برای اولین بار یه اقدام جدی دیدیم ولی فقط عمل کنید نه حرف. دانشگاه ازاد از مسیر سابق خارج شده و یکی باید جلوش رو بگیره
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
جناب دكتر حسيني فرمايشات شما كاملا متين و بجاست و قدر مسلم سيستم ارزشيابي مدارك تحصيلي ميباست منطقي بوده و خارج از نظرات شخصي افراد باشد ولي اميدوارم نوشته هايتان خارج از تزهين باشد كه قدر مسلم همه ما را زودتر به هدف ميرساند ضمنا اعتقاد كاملي به فرسوده بودن و سياسي بودن مديريت كلان سازمان دامپزشكي كشور دارم كه جز با از ميان رفتن و يا بازنشست شدن افراد قشر مديريت كنوني سازمان مشكل آن حل نميشود به هر حال قصدشان خدمت است ديگر حال يا به خودشان يا به كشور الله و اعلم
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
دفاع از گیاه پزشکی چرا؟؟ از قدیم میگن ............................. می بست. فقط دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
واقعا از نظريات دكتر لطفي زاده لذت ميبرم
زماني كه عناصر اصلي بهم ريختگي گسترش رشته دامپزشكي جناب آقاي ........... و ........... و ديگر بزرگان و عزيزان در حال گسترش غير منطقي رشته بوده و هستند صدايي از شما در نيامد شايد اين افراد براي شما جزء خودي ها به حساب مي آيند حالا كه فردي از سازمان نظام دامپزشكي به اين مسئله اعتراض نموده در مقام استهزاء و توهين برآمده ايد جناب آقاي لطفي زاده به طور قطع و يقين خدمت شما عرض ميكنم اصلا تصور نكنيد تكيه زدن بر صندلي رياست سازمان نظام براي شما هدف دست نيافتني است با توجه به .................... شما و همچنين نوع فعاليت هايتان كافيست تا سفارشي صورت پذيرد اين امر در چشم بر هم زدني حاصل خواهد شد اصولا شما در زمينه تعهد چيزي كم نداريد فقط فرصت نمايش آنرا نداشته ايد اين موارد را عرض كردم كه همچون سر مساله به اين مهمي همانند آن پرنده اي كه لحظه به لحظه رنگ عوض ميكند نباشيد معضل اصلي دامپزشكي همين است نه سخنان كسي كه اعتقادات خود را هميشه و همه جا صريح عنوان ميكند آرزوي پيشرفت براي شما دارم راستي شما هيچ گاه نفرموديد كه در كدام يك از قسمت هاي بخش خصوصي فعاليت داريد كه اينگونه داعيه دار آن هستيد
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
فقط خدا کنه که نظام سر حرفش بمونه. بین حرف تا عملش فاصله نیوفته. چیزی که امروزه زیاد میبینیم فاصله حرف تا عمل هست. خداکنه اینبار ما قاطعیت رو تو عمل ببینیم.
همکار
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
این بزرگوار که فرمودند جزو 2 درصد برتر کنکو رتجربی ظاهر ریاضیشون هم صفر بوده! دانشجویان دامپزشکی سراسری تهران هم جزو 2 درصد نیستند چه برسه به بچه های آزاد که در کنکور سراسری اغلبه رتبه بالای 40 هزار منطقه یا 150 هزار کشوری داشته اند!
دانشجویان دکترای دامپزشکی
|
-
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
سلام.در جواب دوستی که گفتند رتبه بچه های آزاد از 40هزاره باید بگم فکر می کنم اطلاعی از رتبه های قبولی ندارید.ما با رتبه 9000 در منطقه دو و 6000 منطقه یک دامپزشکی آزاد قبول شدیم و اگر این رتبه رو بر 450000 نفری که در کنکور شرکت کردند کنید،عدد 2 درصد بدست میاد.یعنی از هر صد نفری که در کنکور شرکت میکنند فقط دو نفر شانس اینو دارند که دامپزشکی قبول شوند.متاسفانه در کشور افرادی هستند که میگویند هر چیز یا خوب مطلق یا بد مطلق است و نگاهی به شایسته سالاری ندارند.اینکه بگوییم دانشجویان دانشگاه آزاد از توانایی کمتری برخوردارند از نظر ما فقط توجیهی برای ناتوانی در حل معضل بیکاری دامپزشکان است.
دکتر عالی نسب
|
-
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
با درود و احترام
تمامی سخنان و موضع گیری های بزرگواران و عزیزان در خصوص حرفه ناشی از مرحمت و عنایتی است که به حرفه خود دارند تهدید جناب دکتر صفری هم بیشتر به جهت نگرانی و دلسوزی است و قطع به یقین جامه عمل نخواهد پوشید همواره بر این اعتقاد بوده و هستم که کثرت نیرو یک فرصت است نه تهدید لیکن به سبب عدم مدیریت نادرست در منابع از جمله منابع انسانی ،با هدر رفت منابع مواجه میشویم با قریب به حضور ۳۴ سال در عرصه دام طیور کشور و شناخت معضلات این تشکیلات و زیر شاخه های آن معروض دارم ، مشکل اساسی ما مشکل سیستمی است در سیستم موجود عوامل موجد بر هم منطبق نیستند و در تعریف اهداف هر بخش پراکندگی دیده میشود زیر ساخت های لازم در این مدلینگ کاری و آموزشی بر هم منطبق و کاربردی نبوده و هر بخش، بخش دیگر را به چالشی عظیم میکشد متاسفانه این مجال جهت توضیح کافی نیست ان شالله فرصتی باشد به صورت مقاله ای عرایضم را به صورت مبسوط به حضور همکاران معزز ایفاد خواهم نمود. با تشکر
دکتر علی پور
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
یعنی واقعا نظام دامپزشکی از خیر حق عضویت سالیانه می گذره؟حالا نظام برای اعضای فعلی چکار کرده که اگر تعداد اعضا بیشتر بشه نتونه انجام بده؟
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
همه اعضای نظام که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند دیگه عضویت خود را تمدید نکنند.
نظر شما
ادامه