کد خبر: ۲۴۵۸۶

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: باتوجه به بروز بیماری لکه سفید میگو در برخی سایتهای پرورشی در فصل گذشته، ضروری است که استخرها قبل از لارو ریزی براساس دستورالعمل های بهداشتی این سازمان پاکسازی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل ایرنا، «دکتر امرالله قاجاری» روز شنبه در نشست با تکثیرکنندگان و پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر افزود: سال آینده موارد بهداشتی در همه مراحل تکثیر و پرورش میگو با حساسیت بیشتری انجام می شود.

وی گفت: برهمین اساس فرایند تولید شامل ورود پیش مولدها، نظارت بر آماده سازی اولیه مزارع پرورشی، نمونه برداری و انجام آزمایش های مربوط از بچه میگوهای تولیدی کنترل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین نظارت بر رهاسازی بچه میگو در استخرها بر طبق دستورالعمل ها، رعایت زمان و دوره پرورش میگو و اجرای سامانه مراقبت از بیماری ها بخصوص لکه سفید ویروسی در مراکز تکثیر و مزارع پرورش با دقت بالاتری باید انجام شود.

قاجاری اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که بدلیل شیوع بیماری لکه سفید میگو در استان بوشهر به وجود آمد، مقرر شد تا برنامه ریزی مدون بهداشتی- قرنطینه ای برای سال آینده این استان انجام شود.

وی گفت: با توجه به وجود بیماری در استان بوشهربا همکاری دامپزشکی و شیلات استان اقدام های کنترلی مناسبی انجام شده است.

وی یادآور شد: پرورش دهندگان استان بوشهر با وجود هشدارهای سازمان دامپزشکی در خصوص برداشت سریع محصول در فصل گذشته اما در این زمینه تعلل کردند که با سرد شدن هوا، کانون های جدید بیماری در استخرهای پرورش به وجود آمد.

قاجار افزود: بخش عمده ای از میگو پرورشی استخرها برداشت شد اما بخشی از مزارع درگیر بیماری، دچار تلفات و خسارت هایی شدند.

فصل پرورش میگو در استان بوشهر از اوایل تابستان آغاز می شود و تا اوایل پاییز ادامه دارد.

 

 

نظر شما
ادامه