کد خبر: ۲۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر جهان پیما یکی از دلایل عدم اجرای این طرح را نبود تعرفه مشخص و مصوب برای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی اعلام کرد / دکتر سلامتی گفت : پیش نویس تعرفه ها آماده شده و ظرف مدت یک هفته آینده به تصویب نهایی خواهد رسید...
حکیم مهرگردهمایی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک استان تهران با حضور جمعی از مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی، 30 خرداد ماه 89 در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

در این گردهمایی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشک استان تهران گفت : با اجرای ماده 19 به صورت صحیح ، اساسی و فراگیر بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت رفع خواهد شد.

دکتر وحید سرلک ابراز امیدواری کرد : مجریان این طرح ملی با همت و کار مضاعف در سال همت مضاعف و کار مضاعف هر چه سریع تر باعث فرا گیر شدن این طرح گردند.

وی از همکارانی که در امور انجمن صنفی متبوع خود مشارکت ندارند و همکارانی که در انجمن مسئولیت دارند ولی اهتمامی به آن ندارند شدیدا انتقاد و ابراز گلایه کرد و گفت : در این خصوص یک یا دو نفر کارساز نیستند و همه همکاران عزیز باید مشارکت لازم را داشته باشند.

در ادامه، مسئولین فنی از وضعیت نابسامان کاری خود ، مشکلات کاری و حقوقی و نداشتن جایگاه شایسته و متناسب با مسئولیت محوله سازمان دامپزشکی کشور به عنوان بازوان اجرایی آن در بخش خصوصی و همچنین تاخیر در اجرای ماده 19 سوالاتی مطرح کردند.

دکتر جهان پیما معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران در این گردهمایی ، یکی از دلایل عدم اجرای این طرح را نبود تعرفه مشخص و مصوب برای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی اعلام کرد.

وی افزود: اجرای این طرح انکارناپذیر است و باید بزودی اجرا گردد، اما باید ابهامات و نواقصی که در اجرا با آن روبرو هستیم رفع شده و طرحی جامع و کامل اجرا گردد تا در آینده با مشکل خاصی روبرو نشویم.

دکتر جهان پیما همچنین گفت: عملکرد انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک استان تهران تاکنون ضعیف بوده و باید برای به نتیجه رسیدن، همه همکاران از نظر کاری و مالی یاریگر باشند و حس تعاون را در خود تقویت کنند.

دکتر علی اکبر فرجی مدیرکل دامپزشکی استان تهران هم در این گردهمایی با بیان اینکه ماده 19 یک طرح ملی و مصوب است و باید بصورت صحیح ، کامل و بدون شبهه اجرا شود گفت: متولیان امر باید به سرعت برای رفع ابهامات و مشکلات احتمالی در اجرای این طرح بکوشند تا هر چه سریعتر اجرا شود.

وی افزود: این طرح تقریبا ۷۰۰۰ نفر در سراسر کشور را در برگرفته و به این دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بصورت صحیح هدایت شود.

دکتر فرجی در ادامه با بیان اینکه داشتن یک سندیکای صنفی برای مسئولین فنی بهداشتی در کشور ضروری به نظر میرسد اظهار داشت: انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک استان تهران به عنوان یک نهاد مدنی از پتانسیل بالایی برای حل مشکلات صنفی برخوردار است و لازمه آن همکاری و تعاون بین کلیه اعضای آن است و چنین انجمنی با داشتن بیش از 200 عضو در استان تهران میتواند منشاء تحولات چشمگیر در زمینه صنفی باشد.

در پایان این گردهمایی گروهی پنج نفره متشکل از آقایان ساروی ، جهانبانی ، ذکایی ، بیگدلی و ابراهیمی پیگیری موضوع اجرای ماده 19 را عهده‌دار شدند.

 

 

پس از این گردهمایی، این گروه دوم تیرماه 89 با حضور در محل سازمان نظام دامپزشکی با دکتر رامین سلامتی معاون برنامه‎ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی ملاقات نمودند.

 

در این جلسه دکتر سلامتی که اخیراً در گفتگو با حکیم مهر از اداره کل دامپزشکی استان تهران به دلیل عدم اجرای آئین نامه ماده 19 نظارت بهداشتی انتقاد کرده بود و در واکنش به سخنان دکتر جهان‌پیما معاون اداره کل دامپزشکی استان تهران که گفته بود تعرفه مشخصی برای مسئولین فنی بهداشتی نداریم گفت : پیش نویس تعرفه ها آماده شده و ظرف مدت یک هفته آینده به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی افزود: یکی از نقاط قوت و ماندگاری سازمان دامپزشکی در اجرای مقتدرانه ماده 19 است که به ارتقای کمی و کیفی بهداشت عمومی از طریق کنترل و نظارت صحیح و بیشتر از مرحله تولید فرآوردهای خام دامی تا مصرف منجر می‌شود.

دکتر سلامتی همچنین گفت: اجرای این آئین‌نامه همتی مضاعف و کاری مضاعف را از جانب سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل تابعه در استان ها می طلبد.

در این دیدار دکتر احمد اقتصاد مدیرعامل شرکت نظام سبز سلامت هم گفت: در خصوص بیمه و مالیات مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی باید دانست که مسئولین با صاحبان صنایع طرف نیستند و در این زمینه جای نگرانی نیست.

 

در پایان این جلسه مقرر شد در نامه ای خطاب به مدیر کل دامپزشکی استان تهران عدم اجرای ماده 19 یادآوری و دلیل عدم اجرای آن مورد سؤال واقع شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسئول فنی درمانده
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
با تشکر از همه تلاشهای شما اما!
علت اصلی عدم اجرای این آیین نامه یکی دغدغه نبودن این مسئله برای تصمیم گیران و مسئولین دامپزشکی است و دیگری زور پرزور صاحبان پول و سرمایه است بقیه موارد تزئینی است
نظر شما
ادامه