کد خبر: ۲۴۶۵۸

خبرگزاری فارس: بیش از ۲۰ هزار نفر در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 ثبت‌نام کردند/ مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ دی‌ماه

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور تا روز سه شنبه 15 دی ماه 94 انجام می‌شود و تا ۸ صبح امروز چهارشنبه نهم دی‌ماه ۲۰ هزار و ۱۸۸ داوطلب ثبت‌نام کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، آزمون ورودی دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 95 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه) و پردیس‌های خودگردان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

این آزمون در 7 گروه آموزشی و در 77 کد رشته‌ امتحانی شامل 20 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 12 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 19 کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 13 کد رشته امتحانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 6 کد رشته امتحانی در گروه هنر، 1 کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و 6 کد رشته امتحانی در گروه زبان برگزار می‌شود.

پذیرفته شدگان نهایی آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت نام و شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 را ندارند.

دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان سازمان درباره شرایط و ضوابط ثبت نام قبل از آغاز ثبت نام بر روی سایت سنجش قرار داده می‌شود.

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور از روز یکشنبه 6 دی ماه 94 آغاز شده است و در روز سه شنبه 15 دی ماه 94 پایان می‌پذیرد.

تمام داوطلبان متقاضی باید در این مهلت به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما اطلاعیه منتشره سازمان نسبت به تکمیل تقاضا نامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا داوطلبان باید به وسیله کارتهای عضو بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به پرداخت مبلغ 500 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز سه شنبه 11 اسفند 94 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید در این آزمون به تمام سوالات دروس، شامل زبان خارجه عمومی و استعداد تحصیلی و همچنین آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند.

پس از برگزاری آزمون کارنامه سنجش علمی شامل نمرات خام ، تراز و نمره کل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که براساس محتویات آن و همچنین اطلاع از رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما، داوطلبان می‌توانند برای بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی، مصاحبه یا در صورت نیاز آزمون تخصصی و پذیرش نهایی به دانشگاه‌های ذیربط مراجعه کنند.

در این کارنامه نمره کل نهایی داوطلبان براساس ضرایب مواد آزمون درج شده و شرایط و ضوابط پذیرش و سایر موارد نیز در دفترچه راهنما درج شده است.

تا 8 صبح امروز چهارشنبه نهم دی‌ماه، 20 هزار و 188 داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

 

نظر شما
ادامه