کد خبر: ۲۴۶۶۷

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از صدور یک هزار و 600 محموله دامی طی سال جاری از ورامین به سایر کشورها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین، «دکتر سیداصغر برائی نژاد» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین گفت: یکی از برنامه های استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی، تأمین امنیت غذایی است ،امنیتی که با بسیاری از امنیت های اجتماعی و سیاسی برابری می کند.

وی افزود: مجموعه سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا در کنار تولید کنندگان علاوه بر نظارت بر عملکرد آنان ، بیماری های دامی به ویژه بیماری های مشترک را کنترل و نظارت بهداشتی مناسبی به عرضه تولیدات دامی داشته باشد.

برائی نژاد اظهار داشت: هر چه بهداشت و سلامت تولیدات دامی از سطح بالاتری برخوردار باشد ، به همان نسبت بهداشت عمومی ارتقاء یافته و به صادارات محصولات دامی کمک می کند.

وی با اشاره به این که ورامین قطب تولید محصولات دامی است اظهار داشت: بسیاری از واحدها دامداری، مرغداری و صنایع وابسته در شهرستان ورامین مستقر است و 5 هزار نفر به طور مستقیم در حوزه دامپروری ورامین مشغول به کار می باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: در نه ماهه نخست سال جاری بیش از یک هزا رو 600 محموله دامی با ارزش افزوده ده ها میلیون دلاری از شهرستان ورامین به کشورهای اروپایی صادر شده که این امر نشان از ظرفیت بالای شهرستان در این حوزه دارد.

وی گفت : هم اکنون 80 درصد از پوست، چرم و روده صادراتی کشور در شهرستان ورامین تولید می شود.

وی تأکید کرد: برای دست یابی به صادارت پایدار باید استاندارد سازی مناسب در محصولات صورت گیرد چرا که دنیای صادرات امروز با گذشته متفاوت است و برای حفظ صادرات و جلوگیری از برگشت محصولات صادراتی ، نیاز است تا استاندارد اقلام رعایت شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که در حوزه استاندارد سازی محصولات دامی صورت گرفته ، محصولات دامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حال که برنامه ریزی اقتصادی کشور به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند باید برنامه جامعی برای تولید و بازار مصرف تدوین کرد.

برائی نژاد تأکید کرد: تولید، فرایند دشواری است ولی در صادرات از تولید نیز سخت تر است و اگر برای این مهم برنامه ریزی خوبی نداشته باشیم بازارهای جهانی را از دست خواهیم داد.

وی بیان داشت: دام همواره در معرض تهدید بیماری قرار دارد و یک جابجایی غیر اصولی دام می تواند این بیماری را شیوع داده و سلامت محصولات تولیدی را به خطر اندازد.

وی گفت: هم اکنون واحدهای غیر رسمی بسیاری اعم از مرغداری، دامپروری و صنایع تبدیلی در منطقه مشغول به کار می باشند که ساماندهی این واحدها می تواند به ارتقاء بهداشت و سلامت دام کمک شایانی نماید.

 

 

نظر شما
ادامه