کد خبر: ۲۵۲۵

حکیم مهر دو خبر از دامپزشکی تبریز

 

فرماندار اسکو:
دامپزشکی اساس و زیر ساخت حوزه دام و دامپروری است

 

فرماندار شهرستان اسکو در جلسه بررسی مشکلات دامپزشکی این شهرستان گفت: خدمات دامپزشکی اساس و زیر ساخت دام ودامپروری است.

یونس فاتح در این جلسه که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تشکیل یافته بود، گفت:خدمات دامپزشکی اساس و زیر ساخت دام ودامپروری است.
وی همچنین از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسکو خواست تا شاخصهایی را از طرف این اداره برای انتخاب روستای نمونه شهرستان ارائه دهند.
در ادامه این جلسه دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح اهداف سازمان دامپزشکی در حفظ وحراست از سرمایه های دامی و ارتقا سطح بهداشت عمومی جامعه از کاهش چشمگیر بیماریهای مشترک بین انسان و دام در کل استان و همچنین کاهش بیش از 60 درصدی مبتلایان انسانی به بیماری تب مالت در این شهرستان خبر داد وگفت: این شهرستان از ظرفیت بالای دامپروری برخوردار است وتلاش ما براین است که دامداران این شهرستان بتوانند از خدمات بخش دامپزشکی حداکثر استفاده را بنمایند.

 

آغاز به کار پنج شرکت ممیزی خدمات دامپزشکی در تبریز

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز به کار 5 شرکت ممیزی خدمات دامپزشکی در شهرستان تبریز خبر داد.

دکتر بهراد زندیه افزود:: این شرکتها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گریهای بخش دولتی بوده که مرحله اول آن صدور تأییدیه بهداشتی برای واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی و نیز خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، و دام و طیور زنده در مناطق 8 گانه تبریز به اجرا در خواهد آمد.
وی همچنین با اشاره به اشتغال 25 نفر در این شرکتها گفت: در ادامه این واگذاری‌ها با افزایش تعداد شرکتهای فعال در زمینه امور ممیزی دامپزشکی به 13 شرکت زمینه اشتغال بیشتری فراهم خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه