کد خبر: ۲۶۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر -  یادداشتی در هفته‌نامه دنیای سبز منسوب به دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با عنوان "مافیا ، پشت پرده گوشت" منتشر شده که جهت اطلاع و استفاده عموم بینندگان محترم حکیم مهر در اینجا بازخوانی می‎گردد.

گفتنی است دکتر شهریاری متخصص چشم‎پزشکی و نماینده مردم زاهدان در مجلس است که پس از انتخاب دکتر صدر بعنوان نایب رئیس دوم مجلس ، بجای وی بر کرسی ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نشست.
وی در زمان شیوع تب برفکی در تذکری از انعکاس اخبار تب برفکی درباره استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و البته بارها در سخن خود سویه تب برفکی را بجای O به اشتباه A گفت!

 

مافیا ، پشت پرده گوشت

دکتر حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

 

در زمینه تب برفکی باید گفت این بیماری در کشور وجود داشته و تلفات زیادی گرفته ، اما تاکنون در سیستان و بلوچستان موردی از تب برفکی گزارش نشده است. برخی معتقد هستند شاید واکسن‎ها مشکل داشته است. البته این در حد حدس و گمان است و نمی‎توان به آن اعتماد کرد. البته یک گمان دیگر که در زمینه تب برفکی وجود دارد اینکه در ویروس تغییراتی به وجود آمده است. اما باید گفت بالاخره تب برفکی در کشور وجود داشته که در ابتدا بصورت ناقل بوده و بعد از تغییرات ژنتیکی که در آن به وجود آمده باعث شده خود را بصورت حادتری نشان دهد!
ولی اینکه آیا این بخاطر واردات دام زنده از سیستان و بلوچستان بوده هنوز به طور کامل اثبات نشده است. مسئله بعدی این است که تب برفکی بیشتر در دام هایی مانند گوسفند بروز کرده است. واردات دام در منطقه شرق کشور به خصوص سیستان و بلوچستان رایج نیست. همین مسئله باعث شده ما به این فکر بیفتیم که هر زمان در کشور بعضی گروهها مشکل پیدا می‎کنند برای استان سیستان و بلوچستان جنجالی راه می‎اندازند، آن هم در زمینه صنایع بسته‎بندی و کشتارگاههای استان.
هم اینک بیش از 5 هزار خانوار در صنایع گوشت استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‎کنند. البته باید این نکته را نیز خاطرنشان ساخت که واردات گوشت برزیلی مقداری جنبه رانت‎خواری دارد و هر زمان که میزان دام در کشور زیاد شود نیاز به واردات از برزیل کم می‎شود. در حقیقت واردکنندگان به دنبال این هستند که فضایی ایجاد کنند و از برزیل گوشت قرمز وارد کنند. البته مجلس باید در این زمینه تحقیق و تفحصی را به مرحله اجرا بگذارد که این مورد در مجلس هم تصویب شده است.
در حقیقت من معتقدم که یک جریان رانت‎خواری در زمینه گوشت برزیلی وجود دارد. البته علت اینکه برخی اعلام کردند این آلودگی از طرف سیستان و بلوچستان می‎آید در حالی که حتی این عامل ثابت نشده ، به این خاطر است که دیواری کوتاه‎تر از مردم محروم و مستضعف سیستان و بلوچستان وجود ندارد. این نکته را باید اضافه کرد که دام زنده نباید از سیستان و بلوچستان خارج شود. در واقع یعنی دام زنده باید وارد سیستان و بلوچستان شه و سپس قرنطینه و کشتار شود تا در نهایت با احتمال آلودگی وارد کشور نگردد.
در زمینه واردات دام زنده در استان سیستان و بلوچستان نوعی رانت‌خواری وجود دارد که افرادی در پشت پرده هستند که از این راه نان می‎خورند. مصوبه رئیس جمهور محترم در سفر دوم ایشان به استان سیستان و بلوچستان در رابطه با اشتغال این استان بود که در نهایت به تقویت صنایع بسته‎بندی و کشتارگاهها منجر شد. در حدود 5 هزار خانوار در این استان مشغول بکار هستند که به این دلیل 2 ماه است که تعطیل شده و این 5 هزار خانوار همگی بلاتکلیف هستند.
هم اکنون تنها یک شرکت در زمینه واردات گوشت برزیلی فعالیت می‌‌کند و متأسفانه قشری که در پس این قضیه قرار می‌گیرد دارای سرمایه‎های کلانی است که با نفوذ زیادی که در این زمینه دارد مشکلاتی بوجود می‎آورد.

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۹
0
0
یکی از رانت هایش این است که فقط دامپزشک را برای واردات می فزستند در حالیکه به ندرت آنها در کشتارگاهها حضور دارند
دکتر نیکجو
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
0
0
امپراطوری ....... خیلی فربه شده است از مافیای روسی هم قوی تر است .فقط یک حکم ولایی لازم است تا ....... این امپراطوری کنار برود
دامپزشک همکار
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
0
0
متاسفانه این اقای دکتر متخصص چشم پزشکی که نمایند مجلس هستند به نکات زیر توجه نداشتند
1- بر اساس کدام مدرک می گوئید دامهای سیستان و بلوچستان بیماری تب برفکی نداشتند ایشان کافی است به سایت آزمایشگاه رفرانس تب برفکی دنیا که همان آزمایشگاه پربرایت هست نگاه کنند تا ببینند چقدر سویه تب برفکی در همین اواخر از کشور ما اعلام کرده است با ........... که نمی شود یک سازمان دلسوز (سازمان دامپزشکی ) را متهم کرد
2- در دین اسلام تهمت از گناهان کبیره است چرا وقتی موضوع رانت مطرح می شود هیچ مدرکی ندادند.
3- ایشان می خواهد در دوره آینده مجلس در استان سیستان و بلوچستان دوباره نماینده شود لذا با این حر فهای به ظاهر دلسوزانه می خواهند برای خودشان محبوبیت درست کنند.
4- واردات گوشت برزیلی کی متوقف شده که حالا با واردات گوشت سیستان آنرا تهدید کند تازه آن گوشت گوساله یا گاو منجمد است و این بیشتر گوشت گوسفند
5- آقای نماینده مجلس اگر شما دلسوز هستید چرا از طرح های اساسی مثل ایجاد دامداریهای صنعتی و حمایت از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و با این طرح ها با تصویب قوانین در مجلس صحبت نمی کنید البته ایرادی ندارد چون ذاتا به علت تخصص پزشکی کلا با دامپزشکی و دامپروری بیگانه هستید خواهش می کنم همیشه خود را از حاشیه ها به دور کنید.
6- دوست کارشناس محترم که کامنت گذاشته شما کی در برزیل در کشتارگاه بودید که به جرات تهمت عمدی می زنید اصلا می توانید سیستم کشتارگاههای برزیل را در بخش بهداشت گوشت توضیح دهید اگر دادید آن موقع صحبت خواهیم کرد زیرا آن موقع خواهید دید امکان ندارد بدون دامپزشک ناظر کشتارگاه برای کشور ایران تولید کند هر کی به شما حرفی زده دروغ گفته و اگر هم حرف خودتان است که متاسفم اینقدر بی اطلاع هستید..
7- آقای دکتر نیکجو خواهش می کنم در مورد مافیای روسی توضیح دهید تا ما هم یاد بگیریم چرا از ولایت خرج می کنید فکر نمی کنید هر جا کم آوردید نباید از حکم ولایی استفاده کنید.
دكتر دامپزشك
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۳
0
0
اقاي دكتر حق با شماست وبيماري تب برفكي در سيستان ديده نشده است. چون دامهاي وارداتي نبسبت به اين گونه بيماري تب برفكي ايمن بوده وايراد كار انتقال دام زنده به خارج از استان ميباشد.در واقع بيماري تب بذفكي نسبت به دام وارداتي مقاوم وبر عكس جهت دام داخلي به غير ازاستان حساس ميباشد

در خصوص گوشت برزيلي حق با شما است
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
0
0
همکار دامپزشک محترم بالاخره ........... رفت ؟؟!!!!!!!!!!!
حسینعلی
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
من با این حرف دکتر شهریاری که در ورود دام و گوشت قرمز رانت خواری وجود دارد موافق هستم چون .......... صاحب امتیاز کارخانه گوشت و بسته بندی آن از طریق همین رانت که آقای دکتر گفتند و امتیاز ورود دام که با استفاده از نفوذ ...... گرفتند خوب پولی به جیب زدند میلیاردی حالا .........
عباسی
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
lبا قسمتی از صحبت های آقای شهریاری موافقم که در واردات گوشت مشکلاتی وجود دارد ودر اخرین مرحله متاسفانه رانت واردات بعهده کسانی گذاشته شده که خودشان وارد کننده هستند به هر کس بخواهند مجوز میدهند ودر چند روز گذشته با گران کردن قیمت گوشت تسلط بر بازار گوشت را ثابت کرده اند و وزرات بازرگانی فقط نظاره گر است از وزیر محترم بازرگانی و همکارانشان تقاضا دارم تا دیر نشده اقدام کنند
و.پ.
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
0
0
دوستان من خودم کارمند شرکت ....بین الملل وارد کننده گوشت هستم
...که گوشت به میزان کلان وارد می کنند همه از رانت استفاده می کنند
و در واقع خودشان به خودشان مجوز می دهند
نظر شما
ادامه