کد خبر: ۲۶۶۵
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر -  اولین پرورش‌دهنده کروکودیل کشور از پایان عملیات ساختمانی اولین مزرعه پرورش کروکودیل در کشور خبر داد و گفت: در صورت همکاری ارگان‌های ذی‌ربط تا چند ماه آینده این طرح به عنوان اولین طرح پرورش کروکودیل کشور افتتاح می‌شود.

مژگان روستایی  با یادآوری اینکه دریافت مجوز برای ایجاد این مزرعه در جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم از سال 85 آغاز شد، افزود: اکنون فرآیند واردات کروکودیل در حال انجام است.

روستایی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح اولین طرح پرورش کروکودیل در کشور بوده و تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد و همچنین به جهت آزمایش شرایط مزرعه و آشنایی پرسنل این مزرعه با تمام سنین کروکودیل، اولین واردات ما از تمام سنین کروکودیل که بچه کروکودیل و حتی پیش مولد نیز شامل آن می‌شود، به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

وی ظرفیت این مزرعه را در حال حاضر برای پرورش حدود هزار کروکودیل مناسب دانست و گفت: ‌البته برای کسب تجربه و ارزیابی وضعیت واردات، در مرحله اولیه واردات با تعداد کمتر از ظرفیت مزرعه انجام می‌شود.

این پرورش‌دهنده کروکودیل با بیان اینکه تاکنون حدود 400 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است، ادامه داد: ‌این مقدار 70 درصد هزینه شخصی و 30 درصد اعتبارات بانکی را شامل می‌شود البته در صورتی که تمام برنامه‌های ما مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش رفته و مشکل خاصی پیش نیاید اصل سرمایه صورت گرفته بعد از هفت سال باز می‌گردد.

وی پرورش کروکودیل را فعالیتی دیر بازده دانست و گفت: ‌تنها حدود سه تا چهار سال طول می‌کشد که هر بچه کروکودیل به سن کشتار برسد ضمن اینکه بعد از کشتار نیز باید بازاریابی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

روستایی با بیان اینکه در این طرح برای اولین بار قبل از ساخت مزرعه بازاریابی و شناسایی بازارهای مناسب و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها انجام شده است، گفت: برای پوست و گوشت کروکودیل با برخی شرکت‌های داخلی و خارجی وارد مذاکره شده‌ایم.

این پرورش دهنده کروکودیل در پایان خاطر نشان کرد: این طرح باب فروش پوست و گوشت کروکودیل را در کشور باز کرده و ضمن ایجاد اشتغال‌زایی، برای کشور درآمدزایی نیز به دنبال دارد همچنین با این طرح مسیر تحقیق بر روی خواص دارویی خون و گوشت کروکودیل فراهم شده و البته در بحث گردشگری نیز در کشور دارای مزایای مطلوبی است.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رويا
|
-
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
اميدوارم روزي برسد كه حيوانات مركز پرورش انسان جهت كندن پوست انسانها راه بياندازند.
يا نمايشگاه آدمهاي تزييني ترتيب بدهند....
رویا
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
چه بلايي بر سر وجدان بشر آمده؟
اين همه جنايت را با افتخار انجام ميدهد؟
حضرت پيامبر اگر در اين زمان حضور داشتند آيا چنين عمل وحشيانه اي را حرام نميكردند؟
آيا ما بدون پوست و گوشت اين حيوان نمي توانيم زنده بمانيم؟
بهروز
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
خیلی وحشتناکه !!! کروکودیل رو که پوست می کنن ! گاو و گوسفندم که میخورن ! لباسشونم از الیاف بدن حیوانات درست می کنن ! تازه تخم مرغی که جوجه کاکل زری میشه رو با بیرحمی سرخ می کنن! عجب جونورایی هستن این آدما!!! چرا نمی فهمن که قبلاً {برهنه و سبزی خوار زندگی می کردن}، مگه 20 هزار سال پیش اینطوری نبودن؟! اسمشم الکی گذاشتن تکامل پیدا کردن! اییی منم ازشون بدم میاد
مهدی
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
0
0
به نظر من که کارش عالیه تبریک بهش میگم.


خداوند همه موجودات رو برای استفاده انسان خلق کرده . اینو تو قران گفته . چطور وقتی گوشت بره می خورین این حرفا رو نمی زنین .
سعید
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
انشاءالله که تو کارشون موفق باشن باید قدر این جور آدما رو دونست.....
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
0
0
سلام. خسته نباشید . من هم خیلی دوست دارم .پرورش کروکودیل به راه بندازم.ولی کسی نیست که کمکم کنه.
علی
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
به قول یوستمون چرا وقتی گوشت می خورین این حرفارو نمی زنین؟
مگه فقط پوست کروکودیل هست که به درد می خوره؟
میشه هزاران کاربرد دیگه هم براش تعریف کرد.
علم ما پیشرفت کرده و الان 20هزار سال پیش نیست.
آقا بهروز 20هزار سال پیش کامنت نمی زاشتن تو اینترنت رو دیوار غار نقاشی می کردن.
اگه دوست دارید میتونید تو غار زندگی کنید ولی نمیتونید که جلوی پیشرفت علم رو بگیرید.
دوست
|
-
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
0
0
سلام واقعا متاسفم برای انسانهای کوتاه فکر
شما وقتی از گوشت برای ادامه زندگی استفاده میکنی فکر میکنی ازکجا اومده بله اونم روزی موجود زنده بوده انسان برای ادامه بقا به این موارد احتیاج داره شاید بگی من گوشت نمیخورم ولی نمیتونی بگی گیاهم استفاده نمیکنم بلاخره اونم موجود زندس واین موجودم فقط برای پوستش استفاده نمیشه از خونش برای بیمارانی که مبتلا به ایدز هستن استفاده میشه از گوشتش برای ارز اوری که بعدش بتونن با این ارز دارو وارد کنن بلاخره پوست هم بحث ارز اوری داره واون شخصی که این کار پر خطر رو انجام میده انتظار در امد داره تا بتونه زندگی خودشو اداره کنه من هم بشخصه از این افراد که برای پیشرفت من وشما فعالیت میکنن کمال تشکر رو دارم امیدوارم در تمامی مراحل کار خدا پشت وپناهشون باشه وموفق باشند
احمد
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
0
خیلی خوشحالم که همچین طرحهایی توی ایران اجرا میشه. برای این فعال اقتصادی ارزوی موفیت دارم.
نظر شما
ادامه