کد خبر: ۲۷۱۷

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی قزوین

 

بازدید معاونت بهداشتی،پیشگیری ومدیر کل مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور از واحد اجداد برکت در استان قزوین

 

در مورخ 26/4/89 دکتر چرخکار معاون بهداشتی وپیشگیری و دکتر فضایی مدیر کل دفتر مبارزه با بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور جهت بازدید از واحد اجداد تخم گذار برکت به استان قزوین سفر کردند.

در این بازدید یکروزه که دکتر امیدواریان مدیر کل و دکتر نجار معاون فنی اداره کل دامپزشکی قزوین ایشان را همراهی می کردند ازنزدیک در جریان پروسه تولید این واحد که به زودی تخم مرغهای آن وارد دستگاه جوجه کشی می شود قرار گرفتند.

لازم به ذکر است این واحد بعنوان یکی از مجهز ترین واحدهای اجداد تخم گذار در کشور مطرح بوده که در سال 1388 توسط شرک طیور برکت راه اندازی گردیده ودرآن گله اجداد نژاد LSL پرورش داده می شود.

پلمپ یک باب مغازه مرغ فروشی در شهرستان قزوین به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی

 

یک باب مغازه مرغ فروشی در شهرستان قزوین در مورخ 16/4/89 به دلیل انجام تخلفات مکرر در خصوص عدم رعایت موازین بهداشتی و عرضه فراورده های خام دامی ، محکوم به دومیلیون ریال  جزای نقدی و تعطیلی واحد و نصب پلاکارد بمدت 5 شبانه روزگردید که با حضور کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین ،نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی ، نماینده نیروی انتظامی مستقر در آن مرکز و نمایندگان صدا و سیما نسبت به تعطیلی واحد مذکور و پلمپ آن با نصب پلاکارد اقدام گردید .

باعنایت به پلمپ واحد مذکور در مورخ 16/4/89  و نصب پلاکارد و تعطیلی بمدت 5 شبانه روز ، در مورخ 22/4/89 کارشناسان واحد نظارت این شبکه با هماهنگی اداره کل محترم تعزیرات حکومتی استان پس از تذکرات لازم به متصدی واحد اقدام به فک پلمپ مغازه نمودند.

 

 

 

 

 

اجرای عملیات مبارزه با بیماریهای انگلی در مناطق آبگرم و آوج

 

به گزارش شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در راستای پیشگیری و مقابله با بیماریهای انگلی داخلی و خارجی دامها از محل اعتبارات خشکسالی سال 88 نسبت به سمپاشی دام و جایگاه و خوراندن شربت ضدانگل و همچنین انجام عملیات مایه کوبی علیه بیماری قانقاریا در مناطق آبگرم و آوج اقدام لازم انجام شد.

دکتر علیرضا اکبرشاهی ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در این باره اظهار داشت: در اجرای این طرح 1146000 متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی و به تعداد 90826 رأس گوسفند و بز، شربت ضد انگل خورانده شد و تعداد 90826 رأس گوسفند و بز علیه بیماری قانقاریا مایه کوبی گردید. لازم به ذکر است اجرای طرح مزبور که با استقبال دامداران منطقه مواجه گردید در کاهش  بروز بیماریهای انگلی و همچنین کاهش ضایعات ناشی از این بیماریها بسیار موثر بوده است.

 

نظر شما
ادامه