کد خبر: ۲۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  نخستین همایش ماهیان زینتی ایران از صبح چهارشنبه سی‎ام تیرماه در محل مرکز آفرینشهای فرهنگی و هنری حجاب تهران آغاز بکار کرد.

دکتر سید امین الله تقوی سرپرست سازمان شیلات ایران در حاشیه این همایش و در گفتگو با حکیم مهر حاضر به تأیید یا تکذیب صحت ادعای مدیرعامل اتحادیه پرورش‎دهندگان ماهیان زینتی درباره وجود مافیای 400 میلیون دلاری واردات ماهیان زینتی نشد!

وی در این زمینه گفت : بحث کنترل واردات بعهده ما نیست و شرایط کنترل واردات را نداریم ولی با این حال ضمن آنکه نه تأیید می‏کنم و نه تکذیب به دنبال ساماندهی واردات ماهیان زینتی و تخم چشم زده ماهی قزل آلا خواهیم بود و در این خصوص با اتحادیه‎ ماهیان سردآبی و ماهیان زینتی مذاکراتی خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان زینتی در گفتگو با ایانا گفته بود : مافیای واردات کشور با استفاده از رانتهای موجود در سیستمهای وارداتی سالانه 400 میلیون دلار ماهی زینتی وارد کشور می کنند که 70 درصد آنها بدون ضابطه و قرنطینه لازم بلافاصله در بازارهای داخلی عرضه می شود، این در حالیست که ماهیهای وارداتی 18 تا 28 روز باید در قرنطینه کامل باشند.

مسعود صالحی افزود: ماهیهای واردشده از کشور تایلند و چین در حالی وارد بازارهای داخلی می شوند که بعضی از آنها به صورت بالفعل مولد نیستند و از سویی دیگر بسیاری از بیماریها را در داخل آکواریومهای پرورش دهندگان داخلی تزریق می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی 70 درصد ماهیهای وارداتی بلافاصله در بازار به فروش می رسند که حجم قابل توجهی از ماهی های وارداتی بر اثر بیماری و شوک حاصل از حمل و نقل دچار تلفات گسترده شده و خسارتی بالغ بر 330 میلیون دلار بر اقتصاد کشور تحمیل می کنند.

دکتر تقوی درباره اظهارات منتسب به وزیر جهاد کشاورزی که مدیر عامل اتحادیه پرورش میگو سیستان و بلوچستان از قول وی مطرح و اعلام کرده بود که صنعت میگو را باید جمع کنیم گفت : این اظهارات را تکذیب می‎کنم و وزیر جهاد کشاورزی چنین مسئله ای نگفته‎اند.

این در حالی است که به تازگی خبرگزاری ایسنا از قول مدیرعامل اتحادیه پرورش میگو سیستان و بلوچستان نوشته بود : سرپرست سازمان شیلات ایران در مصاحبه خود عنوان کرده که نوعی بدبینی نسبت به این صنعت ایجاد شده است در حالی که باید اذعان داشت مشکلات صنعت میگو بدبینی نیست بلکه سیاست‌ و عملکرد غلط بدنه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران در خصوص دفاع از توجیه اقتصادی طرح، ارائه مستندات و در نهایت توجیه پذیر کردن صنعت میگو کشوردر سایر مراجع و دست‌اندرکاران و در یک کلام همان سوء مدیریت است.
کیوان رهبران با بیان اینکه سرپرست سازمان شیلات ایران در جلسه روز گذشته خود به پرورش دهندگان گفته که وزیر جهاد کشاورزی خواسته که صنعت میگو را جمع کنیم، در ادامه گفت: آیا باید با صنعتی که در نوار مرزی کشوراز قاچاق کالا جلوگیری و محرومیت زدایی کرده و در نوار ساحلی بالاترین توجیه اقتصادی را دارد این چنین رفتار شود؟!

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
سلام علیکم
مشکل گواتر وجود آدم های ...........ای مثل ........... و امثالهم هستند که با گرفتن وام ارزان قیمت با بهره دو درصد در سالهای 78 به مبلغ 120 میلیون تومان رفتند تهران و شمال ویلا گرفتند و مزارع را رها کردند و بعد با اخذ سرمایه در گردش بجای زیر کشت بردن مزارع باز هم جای دیگه ای سرمایه گذاری کردند و تازه در ادامه با پرداخت نکرد وام و انباشت بدهی ها اولین نفراتی بودند که از بسته حمایتی میگو بهره مند شدند و الان ادعایشان گوش فلک را کر کرده است.آقای ................. همچنین شخصیتی دارد.خوب بشناسیدش
نظر شما
ادامه