کد خبر: ۲۸۰۳۳

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از اجرای طرح نظارت‌های بهداشتی با عنوان از مزرعه تا سفره‌های مردم در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان اداره‌کل دامپزشکی استان البرز با نماینده ولی فقیه در این استان و خطیب جمعه شهرستان کرج دیدار کردند .

«دکتر علی‌اصغر شریفی» مدیرکل دامپزشکی استان البرز در این دیدار توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده از سوی کارکنان و ماموران این اداره‌کل ارائه داد .

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم از جمله مهمترین اولویت‌های و سیاست‌های اصلی این اداره است، گفت: در این راستا طرحی را با عنوان نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره‌های مردم در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: بر اساس این طرح، تمام فرایند تولید فرآورده‌های خام دامی از ابتدا تا پرورش، ذبح و عرضه در بازار توسط ماموران و کارشناسان این مورد نظارت جدی و ویژه‌ قرار می‌گیرد .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: برای تحقق این مهم طرح‌هایی در قالب این طرح کلان اجرا شده که از جمله مهمترین آنها، می‌توان به اقداماتی در راستای واکسیناسیون‌های رایگان دام‌ها علیه بیماری‌های دامی مانند بیماری‌های مهمی چون آنفلوآنزای مرغی و یا بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اشاره کرد .

شریفی افزود: در حال حاضر البرز نخستین استان کشور از نظر تولید و تزریق داروهای دامی است .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت نظارت بر ذبح شرعی دام‌ و طیور در کشتارگاه‌های استان البرز گفت: یکی از موضوعاتی که با جدیت بسیار زیادی پیگیری می‌شود، استقرار ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها با هدف ذبح شرعی است .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز بیان داشت: برای اینکه هیچ دامی به صورت غیرشرعی ذبح نشود، به طور مستمر و بر روی تک تک ذبح‌ دام و طیور در البرز نظارت می‌شود .

شریفی افزود: در ایامی مانند عید سعید قربان که تقاضاهای مردمی افزایش می‌یابد، در کنار راه‌اندازی‌ پایگاه‌های عرضه دام، ناظران شرعی نیز افزایش یافته و در صورت مشاهده ذبح غیرشرعی بلافاصله دام ذبح شده‌، معدوم می‌شود .

 

نظر شما
ادامه