کد خبر: ۲۸۰۴۹

در ادامه مراسم تقدیر از تولید کنندگان برتر حوزه کشاورزی و دامپروری جلسه گفتگوی مسئولین با نمونه ها برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با حضور «دکتر رکنی» معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر صالحی» معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و «دکتر جاویدی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، دیدار صمیمانه ای با تولید کنندگان برتر حوزه دامپروری و آبزی پروری برگزار شد.

در این گردهمایی، تولیدکنندگان برتر به عنوان الگویی شایسته به تشریح موفقیت در افزایش تولید و بهره وری با منابع و امکانات مشابه و انتقال تجربیات با دیگر فعالان این عرصه پرداخته و در سخنانی مستقیما با مسئولین به ارائه پیشنهاداتی در خصوص رفع موانع در راستای افزایش تولید با بهره وری بالا و طرح پرسشهایی پرداختند.

درادامه دکتر جاویدی توضیحاتی در جهت پاسخگویی به سوالات تولیدکنندگان از جمله وضعیت آزمایشگاه های دامپزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر احیای بخش تشخیص بیماری های آبزیان در آزمایشگاه های کشور اعلام کرد: بیماری های دامی در 10 ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد و بیماری تب برفکی 38 درصد کاهش داشته است همچنین در حوزه آبزیان، بیماری VHS  که بیماری اول ماهیان قزل آلا محسوب می شود شاهد کاهش 64 درصد بوده ایم.

همچنین وی در خصوص مراقبت های بهداشتی دامپزشکی نسبت به جلوگیری از انتشار و درگیری دامداری ها به سویه جدید تب برفکی که از کشور های مجاور از جمله ترکیه و عربستان به ایران سرایت کرده و در برخی از دامداری ها گزارش شده را به طور جدی هشدار داد و خواستار اعمال اقدامات زیستی شدید از طرف دامداران گردید.

گفتنی است این جلسه با اهدای لوح تقدیر از طرف ریاست سازمان دامپزشکی توسط دکتر جاویدی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به تولیدکنندگان برتر، پایان پذیرفت.

 

نظر شما
ادامه