کد خبر: ۲۸۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی:
«دکتر داریوش جهان‌پیما» افزود: سویه جدید تب برفکی تا دو هفته آینده به واکسن‌های موجود اضافه می‌شود، بنابراین واکسن عمومی که پلی‌والان محسوب می‌شود، سویه جدید را نیز دربر دارد و نیاز به واکسیناسیون مجدد نیست ...

حکیم مهر - با توجه به آنکه سویه جدید تب برفکی وارد کشور شده و نیاز است مبارزه با آن هرچه سریع‌تر انجام شود و بودجه‌های دامپزشکی نیز برای توزیع رایگان واکسن کفایت نمی‌کند، واکسن با قیمت مناسب هر دز دوهزار و 500 تومان، برای دامداران مهیا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت تب برفکی در کشور با توجه به سویه جدید گزارش‌شده گفت: بزرگ‌ترین مشکل در کنترل بیماری تب برفکی، کمبود واکسیناسیون در داخل کشور است و علاوه بر آن، بودجه‌های سازمان دامپزشکی پاسخگوی توزیع رایگان این واکسن نیست.

«دکتر داریوش جهان‌پیما» افزود: در این راستا از دامداران درخواست شده است که نسبت به خریداری این نوع واکسن اقدام کرده و دام‌های خود را واکسینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های سازمان دامپزشکی کشور قیمت این واکسن از پنج‌هزار به دوهزار و 500 تومان کاهش یافته و به دامداری‌های واحدهای صنعتی توصیه شده است که با پرداخت هزینه‌ها نسبت به پوشش واکسیناسیون اقدام کنند تا بیماری تحت کنترل درآید و باعث ضرر و زیان بزرگ نشود.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی از بهمن‌ماه سال جاری

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به پوشش مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی از بهمن‌ماه سال جاری ادامه داد: به چهار میلیون و 500 دز واکسن نیازمندیم که نیمی از آن تأمین شده و دو میلیون دز کسری داریم.

جهان‌پیما تصریح کرد: از آنجا که ماده 13 قانون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده که به هر نحو ممکن این سازمان باید بتواند واکسن و سایر ملزومات را از منابع مختلف تأمین کند، مجبور هستیم بخشی از این واکسن را از طریق واردات تأمین کنیم؛ زیرا مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی به همراه شرکت روناک، تنها بخشی از واکسن‌های مورد نیاز را می‌تواند تولید کند.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور حامی تولیدکنندگان داخلی است و داروها و واکسن‌های مورد نیاز را از داخل تأمین می‌کند، به‌گونه‌ای که برای اثربخشی بیشتر، افزایش کیفیت واکسن تب برفکی را با مؤسسه رازی درمیان گذاشته و در حال حاضر واکسن‌های تولیدشده مطابق آن چیزی است که این سازمان نیاز دارد.

جهان‌پیما درباره سویه جدید تب برفکی که در کشورهای منطقه وجود داشته و در برخی واحدهای کشور نیز مشاهده شده است، تأکید کرد: این سویه جدید تا دو هفته آینده به واکسن‌های موجود اضافه می‌شود، بنابراین واکسن عمومی که پلی‌والان محسوب می‌شود، سویه جدید را نیز دربر دارد و نیاز به واکسیناسیون مجدد نیست.

وی اظهار داشت: در فاز بهاره و پاییزه واکسن‌های مورد نیاز تب برفکی تأمین شد و دامداران صنعتی بخشی از آن را خود خریداری کرده و بخش دیگری را سازمان دامپزشکی به رایگان در اختیار آنها قرار داد، اما در فاز بهمن‌ماه توصیه می‌شود که دامداران خود نسبت به خرید این واکسن اقدام کرده تا از فاجعه ملی و همه‌گیر شدن این بیماری جلوگیری شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همكار بخش خصوصي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
اولا توزيع نيست تزريق است ثانيا اگر وظيفه دامپزشكي پيشگيري از بيماريهاي واگير از جمله تب برفكي نيست پس يكمرتبه جمع كنيد اين همه جلسات با كارشناسان خارجي از جمله كريس نتيجه فقط اين شد كه بيماري غوغا ميكند ولي متصديان مربوطه حق فني و ماموريت گرفتند
نظر شما
ادامه