کد خبر: ۲۸۰۷۸

رئیس شبکه دامپزشکی اهر با تأکید بر اینکه دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی از واکسن‌های مورد تائید استفاده کنند، گفت: طرح همیار دامپزشک در ۲۰روستای شهرستان اهر اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، حسین رشت آبادی شامگاه سه شنبه در جلسه مدیریت پسماندهای روستایی شهرستان اهر اظهار داشت: طرح همیار دامپزشک با همکاری بخشداری، دهیاری‌ها و دامپزشکی به‌صورت آزمایشی در ۱۰ درصد روستاهای شهرستان اهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری همیاران دامپزشک در روستاهای شهرستان اهر ضروری است، افزود: اطلاع‌رسانی‌ها ازجمله وظایف تعیین‌شده برای همیاران دامپزشک است و اگر در بحث آنفولانزای پرندگان، بهورزان همکاری نداشتند به‌جای چهار روستا در ۴۰ روستا با مشکل مواجه می‌شدیم .

رشت آبادی به اثرات شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در روستاهای شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: طی فصل تابستان نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در رابطه با شیوع آنفولانزای حاد پرندگان به چندین روستای شهرستان اهر خسارت وارد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر بابیان اینکه گزارش‌هایی که در زمان شیوع آنفولانزای حاد پرندگان ارائه می‌شد باعث شد تا بتوانیم این نوع بیماری را کنترل و درنهایت دفع کنیم، تصریح کرد: همیاران دامپزشک در خصوص گزارش سریع بیماری نیز نقش بسیاری مهمی خواهند داشت .

وی اظهار کرد: در تابستان گذشته افراد ناشناسی برای فروش طیور و پرنده به روستاها مراجعه کردند و به‌طور عمدی موجب گسترش بیماری حاد پرندگان ‌شدند که باید روستائیان و دهیاران با هوشمندی کامل برای جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی پیش‌قدم شوند .

رشت آبادی با اشاره به اینکه ۲۰ روستای مختلف شهرستان اهر برای اجرای طرح همیار دامپزشک انتخاب‌شده است، بیان کرد: افراد واجد شرایط جهت همکاری با شبکه دامپزشکی در برخی از روستاها تعیین‌شده‌اند و در صورت تائید دهیاران انتخاب می‌شوند .

وی ادامه داد: هرساله با دریافت واکسن تب برفکی، این واکسن به‌صورت سه مرحله در روستاهای اهر توزیع می‌شد و امسال متأسفانه شرکت طرف قرارداد نتوانست واکسن رایگان این نوع بیماری را تولید کند و طی سال گذشته به‌جای ۲۰ هزار واکسن تنها دو هزار عدد دریافت کردیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: واکسن‌های وارداتی به دلیل گران‌قیمت بودن مورد استقبال دامداران قرار نمی گیرند و آنها به سمت خرید واکسن‌های قاچاق می روند که آن هم مورد تائید شبکه دامپزشکی نیست.

 

 

نظر شما
ادامه