کد خبر: ۲۸۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

اطلاعات کم مشتریان و سودجویی گروهی باعث شده است تا حیوانات بیمار یا ناقص به اسم مینیاتوری و بند انگشتی به فروش برسند و از این دست می توان به گربه های بند انگشتی، لاک پشت گوش قرمز و کانگورو مینیاتوری اشاره کرد که بیش از دیگر موجودات به نام بند انگشتی در حال فروش هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبحانه، حیوانات خانگی ابتدا تنها انواع سگ و گربه بودند، ولی این بازار حالا به قدری گسترده شده است که هر روز یک موجود جدید در آن دیده می شود و مثل برخی دیگر از موضوعات، گاهی کلاهبرداری های عظیمی هم در آن می شود.

این روزها در بازار خرید و فروش حیوانات بخشی به نام بند انگشتی یا مینیاتوری ایجاد شده است و طرفداران پرو پاقرصی هم دارد. از آنجایی که این روزها خانه ها بسیار کوچکتر شده اند و فضا برای نگهداری از حیوانات بسیار بزرگ وجود ندارد می توان به این نتیجه رسید که افرادی که تحت تاثیر تبلیغات غلط علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی شده اند رو به اینگونه موجودات بیاورند.

با کمی گشتن در میان سایت های اینترنتی خرید و فروش حیوانات خانگی که به طور چشمگیری در فضای مجازی در حال فعالیت هستند به موارد عجیبی برخورد می کنیم که بسیار جالب به نظر می رسند. در این سایت ها حیواناتی به فروش می رسد که در شاخه حیوانات عجیب و غریب دسته بنده شده اند. همچنین برخی اقدام به تاسیس فروشگاه برای فروش حیواناتی نایاب و عجیب کرده اند.

حیوانات مینیاتوری دسته های مختلفی دارند و این روزها به نام های گوناگونی از "سنجاب به‌ اندازه شصت پا" گرفته تا "خفاش و آفتاب‌پرست به‌ اندازه ناخن شصت"، خوکچه و میمون و کانگروهای بندانگشتی به فروش می رسند و این درحالی است که سگ های کوچک هم در برخی از فروشگاه های سطح شهر وجود دارد که متاسفانه نکته خاص و تلخی پشت آن ها نهفته شده است.

در زیر جدول حیواناتی را می بینید که واقعا به صورت کوچک وجود دارند و تقلبی در آن ها صورت نگرفته است و اصطلاحا طبیعت آن ها، کوچک و بند انگشتی است:

نام حیوان

قیمت(تومان)

میمون بند انگشتی

آغاز قیمت از 5.000.000

بازار عجیب و غریب حیوانات مینیاتوری/ بازاری که موش رنگ شده به جای کانگورو فروخته می‌شود +عکس

آفتاب پرست و خفاش مینیاتوری

آغاز قیمت از 50.000

بازار عجیب و غریب حیوانات مینیاتوری/ بازاری که موش رنگ شده به جای کانگورو فروخته می‌شود +عکس

سگ عروسکی

آغاز قیمت از 700.000

بازار عجیب و غریب حیوانات مینیاتوری/ بازاری که موش رنگ شده به جای کانگورو فروخته می‌شود +عکس

کلاهبرداری به نام حیوانات بند انگشتی

به گزارش صبحانه، متاسفانه بازار حیوانات مینیاتوری همانطور که توسط سایت های مختلف و فروشگاه ها در حال داغ شدن است، به دست دلالان در حال گسترش بوده و تبدیل به مکانی برای کلاهبرداری شده است. اطلاعات کم مشتریان و سودجویی گروهی باعث شده است تا حیوانات بیمار یا ناقص به اسم مینیاتوری و بند انگشتی به فروش برسند و از این دست می توان به گربه های بند انگشتی، لاک پشت گوش قرمز و کانگورو مینیاتوری اشاره کرد که بیش از دیگر موجودات به نام بند انگشتی در حال فروش هستند.

به عنوان مثال، تحقیقات خبرنگار ما نشان می دهد کانگوروهای مینیاتوری که این روزها در بازار قیمتی از 200 هزارتومانی دارند در اصل گونه خاصی از موش هستند که زیست گاه اصلی آن ها نیز ایران است. این گونه از موش به نام "موش دوپا" شناخته می شود و بیشتر در خطه خراسان رویت می شود و اگر کمی با افرادی که بیابان های خراسان را به خوبی می شناسند هم کلام شوید خواهید فهمید که این موجودات در دشت های این منطقه دیده می شوند ولی با شکارهای بی رویه و همچنین پیدایش زمینه ای برای درآمدزایی از این موش ها، نسل آن ها روبه انقراض گذاشته است.

بازار عجیب و غریب حیوانات مینیاتوری/ بازاری که موش رنگ شده به جای کانگورو فروخته می‌شود +عکس 

نمونه دیگری که باید به شما یادآوری کنیم لاک پشت های گوش قرمز هستند که در بچگی به اندازه 5 تا 7 سانتی متر هستند و عده ای آن ها را به عنوان یک لاک پشت مینیاتوری خریداری می کنند غافل از آنکه این موجودات، گوشت خوار بوده و پس از مدتی بزرگ می شوند و نگهداری از آن ها به شدت سخت می شود.

لاک پشت های گوش قرمز در دسته حیوانات وحشی شناخته می شوند که در اکو سیستم کشور ما جایی ندارند. این موجودات پس از بزرگ شدن در طبیعت رها می شوند و این یعنی آسیبی بزرگ برای اکو سیستم طبیعی ایران.

در میان آگهی های اینترنتی با حیوانی به نام "گربه بند انگشتی" هم روبرو شدیم که گفته می شود در یک لیوان متوسط به راحتی جای می گیرد و تنها به اندازه یک دست رشد می کند ولی واقعیت چیز دیگری است که بسیاری از آن بی اطلاع هستند.

طبق اعلام انجمن دوستداران گربه در ایالات متحده که معتبرترین منبع در مورد اطلاعات نژادهای گربه است، هیچ موجودی به نام گربه بند انگشتی یا Teacup cat  وجود ندارد و تصاویری که از آن ها دیده می شود تنها فتوشاپ یا توله های بسیار نحیف گربه هستند.

متاسفانه برخی افراد سودجو توله های ضعیف و بیمار گربه ها را جدا کرده و آن ها را که معمولا عمر بسیار کمی هم دارند به عنوان گربه بند انگشتی به فروش می رسانند.

 بازار عجیب و غریب حیوانات مینیاتوری/ بازاری که موش رنگ شده به جای کانگورو فروخته می‌شود +عکس

درست است که خاص بودن و داشتن هر چیز متفاوت، اکنون در جامعه یک نوع کلاس و محل فخر فروشی محسوب می شود، اما ضمن آنکه باید مراقب ورود انواع حیوانات به خانه و تبعات زندگی با آنها بود، باید دانست برخی سودجویان و کلاهبرداران از همین عطش و تلاش برای خرید هر کالا و محصول متفاوت، به راحتی سود کلانی به جیب می زنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
1
0
بله همین خرگوش مینیاتوری
اینها توله هایی هستند که از زیر مادرشون برشون میدارن به اسم خرگوش مینیاتوری میفروشن
نظر شما
ادامه