کد خبر: ۲۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

بنابر یک مطالعه جدید، به نظر می‌رسد که تماس با سگ‌ها یا حیوانات اهلی در اوایل زندگی، خطر ابتلا به آسم را کاهش می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سلامانه، محققان به بررسی بیش از یک میلیون کودک سوئدی پرداختند. آن‌ها دریافتند کودکانی که در خانه با سگ‌ها بزرگ شده بودند، 15 درصد کمتر از بقیه احتمال داشت که به آسم مبتلا شوند.

مطالعه جدید جز این تأیید کرد، کودکانی که در مزرعه بزرگ می‌شوند هم احتمال کمتری دارد به آسم مبتلا شوند.

«دکتر شری فرزان» ایمونولوژیست و آلرژیست، که جزء این مطالعه نبود، گفت: «اگرچه این مطالعه نمی‌تواند یک رابطه علت و معلولی را اثبات کند، از "فرضیه بهداشت" پشتیبانی می‌کند؛ بدان معنا که قرار گرفتن زودهنگام کودکان در معرض میکروب‌ها در پرورش سیستم ایمنی سالم نقش دارد.»

یافته‌ها در روز 2 نوامبر به صورت آنلاین در ژورنال اطفال JAMA منتشر شد.

این مطالعه به رهبری توو فال، دانشیار اپیدمیولوژی دانشگاه آپسالای سوئد انجام شد. وی در یک نشست خبری اظهار کرد که «مطالعات پیشین نشان داده‌اند، بزرگ شدن در مزرعه شانس ابتلای یک کودک به بیماری آسم را به نصف می‌رساند. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا این امر در مورد کودکانی که در خانه سگ دارند هم صدق می‌کند یا نه.»

به گفته فال: «نتایج ما اثر زندگی در مزرعه را ثابت کرد و ما جز این دریافتیم که کودکانی که با سگ بزرگ می‌شوند، نسبت به دیگر کودکان 15 درصد کمتر ممکن است که به آسم مبتلا شوند. از آنجا که ما مجموعه داده‌های بزرگ و با جزئیاتی داشتیم، توانستیم حساب پدر و مادر مبتلا به آسم، محل سکونت و وضعیت اجتماعی‌اقتصادی را از نتایج این مطالعه دور نگه داریم.»

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
برعکس بیان کردید خطرابتلاء به آسم افزایش می یابد
نظر شما
ادامه