کد خبر: ۲۸۱۶۰
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، بازدید یکی از کارخانه های خوراک دام و طیور واقع در استان خوزستان در روز چهارشنبه مورخ 94/10/23 با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود سواری» مدیر کل حوزه ریاست، «دکتر خالد خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع و «داوری» نماینده حوزه حراست سازمان صورت گرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید با اشاره به اینکه حجم بالایی از خوراک دام مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی (ره) وارد می شود، گفت: ارتقای بهداشت و سلامت خوراک دام و طیور و مکمل های غذایی از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور است.

دکتر مهدی خلج با ابراز خوشنودی از راه اندازی کارخانه های خوراک دام در کشور افزود: علاوه بر این، کیفیت حمل و نقل خوراک دام در کشورهای مبدأ به منظور حفظ بهداشت با همکاری متخصصان دامپزشکی کشورمان پایش می شود.

کارشناس بهداشتی کارخانه خوراک دام در گفتگو با رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه 250 هزار تن خوراک در کارخانه خوراک دام، طیور تولید می شود.

وی با بیان اینکه روزانه در یک شیفت کاری 10 تن خوراک دام و طیور در ساعت در این کارخانه تولید می شود، افزود: 40 نفر نیرو در این کارخانه اشتغال به کار دارند.

دکتر مهدی خلج از لحاظ تراکم کار شهرستان ماهشهر را قلب واردات کشور دانست و بیان کرد: در جایی که این حجم از واردات نهاده های دامی وجود دارد و در چنین کارخانه هایی به یک محصول نهایی تبدیل می شود و بعد وارد کشور می گردد، سیستم حمل و نقل و انبارهای نگهدارنده نهاده های دامی نیز باید متناسب با محموله باشد.

وی بر برنامه‌های سازمان دامپزشکی جهت نظارت، کنترل و ممیزی بر کارخانه‌ها و بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی تحت نظارت دامپزشکی تاکید کرد و عنوان کرد: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار بوده و در صورتی که در تولید، توزیع و عرضه خوراک مورد نیاز دام، طیور مشکلات بهداشتی بوجود بیاید، احتمال بروز مخاطرات بهداشتی، بیماری‌ها و همچنین کاهش بازدهی تولید در صنعت پرورش وجود دارد.

 
 
 
نظر شما
ادامه