کد خبر: ۲۸۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
قصاب متخلف فروش لاشه گاو بیمار در لردگان دستگیر شد
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: یک قصاب متخلف در یکی از روستاهای این شهرستان که قصد فروش لاشه گاو بیمار را به مشتریان داشت، شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «دکتر ارژنگ صفیان» با اعلام این خبر اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی این شهرستان یک واحد قصابی که اقدام به فروش گوشت غیربهداشتی یک راس گاو بیمار می‌کرد، را شناسایی کردند و پس از ضبط و معدوم‌سازی لاشه پرونده وی به مراجع قضایی ارسال شد.

به گفته وی، شهروندان باید هنگام خرید گوشت در صورتی که لاشه فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب باشد از خرید آن امتناع و مراتب را به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

وی، بروز بیماری تب کریمه - کنگو و تب مالت را از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان توسط کشتار قاچاق عنوان کرد.

صفیان اظهار داشت: کشتار دام در کشتارگاه‌ها تحت نظارت بازرسان دامپزشکی انجام و با نگهداری لاشه به مدت 24 ساعت در اتاق پیش سرد عوامل بیماری‌زا از بین خواهد رفت.

رئیس شبکه دامپزشکی لردگان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 500 کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان کشف و ضبط و معدوم شد.

مرکز شهرستان لردگان در 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سورخای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
حالا چی شده که همه گیر داده اند به این قصابان!!
ایکاش همکاران لردگانی مدتی را در کشتارگاهها ب سپری می کردند،آنوقت متوجه می شدند که کمی تندروی کرده اند.درست است که نداشتن مهر غیر مجاز است اما نمی تواند لزوما غیر بهداشتی باشد.بهتر بود با بازرسی عقده های لنفاوی و نیز نگهداری لاشه گوشت در یخچال پلمب شده بمدت 24 ساعت تحویل قصاب می دادند بعدا با سایر اقدامات حقوقی تنبیهش می کردند.بهتر است در قضاوت عجول نباشیم تا خدای نکرده اسراف نکرده باشیم
نظر شما
ادامه