کد خبر: ۲۸۱۷۰
dam
 

مسئول روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان رابر استان کرمان گفت: طرح همیار دامپزشکی روستا در شهرستان رابر اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هزار نیوز، «علی مولائی» از اجرایی شدن طرح همیار دامپزشکی روستا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح بهبود اطلاع‌رسانی بین روستاییان‌، بهبود گزارش‌دهی بیماری‌ها و افزایش سطح آگاهی روستاییان در رعایت اصول بهداشت جایگاه و بهداشت دام است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن کامل این طرح در تمام‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار علاوه بر کاهش خسارات و ضایعات ناشی از بیماری‌های دامی‌، کمک شایانی به بهبود نظام بهره‌برداری تولید روستایی و پایداری اقتصاد مقاومتی می‌شود.

مولائی با بیان اینکه همیار دامپزشکی روستا باید از روستاییان علاقه‌مند به همکاری با دامپزشکی باشد، افزود: یکسان بودن محل زندگی داوطلب با روستای مورد درخواست و داشتن مدرک تحصیلی حداقل پنجم ابتدایی نیز الزامی است.

وی با اشاره به وظایف همیار دامپزشکی روستا‌، مهم‌ترین آنها را اطلاع‌رسانی سریع موارد بروز بیماری به دامپزشکی‌، پیگیری و همکاری لازم برای دفن بهداشتی دام‌های تلف شده در سطح روستا‌، همکاری در تهیه فهرست مشخصات روستایی و جمعیت دامی آنها و هماهنگی در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران دانست.

مولائی تصریح کرد: همیار دامپزشکی روستا رابط بین شبکه دامپزشکی و اکیپ‌های دامپزشکی بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی دامپزشکی و دامداران روستایی است و از حمایت‌های تشویقی از جمله ارائه رایگان خدمات دامپزشکی به دام‌های همیار دامپزشکی و تقدیر از همیاران برتر در مناسبت‌های دامپزشکی برخوردار هستند.

وی به نحوه ثبت‌نام و انتخاب همیار دامپزشکی پرداخت و گفت: داوطلبان می‌توانند به شورای اسلامی روستای مورد نظر خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از بررسی صلاحیت افراد نهایتاً یک نفر به عنوان همیار آن روستا انتخاب می‌شود که در ادامه آموزش‌های لازم را می‌بیند.

مولائی خاطرنشان کرد: فرم‌های ثبت‌نام از طریق بخشداری‌ها در اختیار شوراهای اسلامی روستاها قرار گرفته و تا ۲۰ دی‌ماه جاری فرصت ثبت‌نام برای داوطلبان در شوراهای اسلامی روستاها وجود دارد.

 
 
نظر شما
ادامه