کد خبر: ۲۸۱۷۸
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، 250 همیار دامپزشکی در روستاهای استان ثبت نام می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرستان های نیشابور، مشهد و تربت جام بیشترین و به ترتیب 28، 26 و 20 نفر همیار دامپزشکی را جذب نموده اند، گفت: در راستای اجرای طرح شناسایی و انتخاب همیار دامپزشکی روستا، 250 نفر داوطلبانه برای اولین بار در سطح روستاهای شهرستان های استان عضو می شوند.

«دکتر مجید روحانی نژاد» افزود: این داوطلبان به منظور امور ترویجی در جهت افزایش سطح آگاهی و پایداری اقتصاد مقاومتی روستاییان در تولید، کنترل و رعایت ضوابط بهداشتی بیماری های مشترک و دامی، هماهنگی برای اجرای آموزش های ترویجی دامداران و گزارش تلفات دامی و همکاری با اکیپ های امداد دامپزشکی به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه و غیر طبیعی با دامپزشکی همکاری می نمایند.

وی با بیان اینکه نقش دهیاران در اجرای این طرح تحت نظارت دامپزشکی پر رنگ می باشد، تصریح کرد: همیاران دامپزشکی روستا، اشخاص واجد شرایطی از بین روستائیان داوطلب با مدرک فوق دیپلم و علاقمند ساکن روستاها هستند و هیچگونه رابطه استخدامی با شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها نداشته و در امور تشخیص و درمان، واکسیناسیون و سایر خدمات تخصصی دامپزشکی هیچگونه دخالتی نخواهند داشت.

وی اجرای طرح ترویجی همیار دامپزشکی را یکی از برنامه های دامپزشکی استان در دهه فجر و به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

روحانی نژاد در توضیح پیشینه این طرح گفت: پس از ابلاغ شیوه نامه همیار دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، این موضوع در دستور کار حوزه استانداری نیز قرارگرفت و پس از نشست حضوری و تشریح شیوه نامه مذکور و موافقت مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی طرح شناسائی، انتخاب و همکاری داوطلبانه همیار دامپزشکی از طریق نامه ای به کلیه فرمانداران شهرستانهای استان ابلاغ گردید.

وی اعلام داشت: همیاران دامپزشکی می توانند زمینه ارائه خدمات دامپزشکی را به دامداران و روستاییان به نحو مطلوب فراهم آورند.
 
  
نظر شما
ادامه