کد خبر: ۲۸۲۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:
«دکتر مهدی خلج» همچنین از موافقت رسمی روسیه با ورود محصولات لبنی و شیلاتی ایران خبر داد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: وزیر کشاورزی روسیه به طور رسمی با ورود محصولات لبنی ایران به این کشور با تایید سازمان دامپزشکی ایران، موافقت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی خلج» در دیدار با «دکتر علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وظیفه سازمان دامپزشکی در کشور منحصر به فرد است و سالانه 32 هزار میلیارد تومان گردش کلی حوزه دام و طیور و آبزیان کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: امشب به طور رسمی صادرات فراورده های لبنی و شیلاتی ایران به ویژه میگو به روسیه آزاد اعلام شد که حرکت بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: فعالیت 14 ماهه ای در این زمینه صورت گرفت و سازمان دامپزشکی به مفاهیم علمی خوبی دست پیدا کرد و اکنون استانداردهای ما برای روسیه نیز پذیرفته شده است.

خلج گفت: واردات گوشت قرمز نیز از روسیه با چراغ سبز ایران روبرو شد و اگر با شرایط سازمان دامپزشکی ایران هماهنگ شود، این واردات صورت می گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی روسیه امشب اظهار کرد که روسیه سالانه به یک و نیم میلیون تن سبزیجات نیاز دارد و ایران توانایی خوبی برای تامین آن دارد که این موضوع فقط به سازمان دامپزشکی بر نمی گردد و شامل زیرساخت های مهمی در زمینه حمل و نقل نیز می شود.

خلج تصریح کرد: تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت های کشور برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود و علی رغم شرایط خشکسالی، برای این کار تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کم بودن نیروهای انسانی سازمان به نسبت فعالیت های آن، خاطرنشان کرد: 23 هزار نفر در عرصه دامپزشکی در حال فعالیت هستند و ما به دنبال توسعه آن هستیم.

در ادامه این دیدار، رئیس دامپزشکی قم از بهره برداری آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی قم در ایام دهه فجر خبر داد و نوید سرعت بیشتر برای ارائه خدمات دامپزشکی به مردم قم را داد.
 
  
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
خوب ظاهرا قراره این افزایش نیرو تحت عنوان طرح همیار دامپزشک اجرا بشه...!! چیزی به فارغ التحصيلان این رشته نمی رسه...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
اخه سبزیجات و محصولات کشاورزی به [رئیس سازمان دامپزشکی چه ربطی دارد]
نظر شما
ادامه