کد خبر: ۲۸۲۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

وزیر جهاد کشاورزی از تایید 25 شرکت تولیدکننده محصولات شیلاتی، لبنی و گوشت مرغ  از سوی روسیه خبر داد و گفت: آمادگی برای واردات دانه‌های روغنی، غلات و چوب از  روسیه داریم و دو شرکت تولیدکننده گوشت روسی نیز از سوی سازمان دامپزشکی مورد تایید  قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمود حجتی» در نشست مشترک وزرای کشاورزی ایران و روسیه در سالن  نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به تمایل و خواست مسئولان و روسای  جمهور ایران و روسیه در تلاش برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور هستیم و می‌توانیم  پاسخگوی نیاز روسیه که با اتحادیه اروپا و ترکیه به مشکل برخورده است، در زمینه  کشاورزی باشیم.

وی افزود: گرچه برخی مشکلات فنی و زیرساختی در زمینه تجارت محصولات کشاورزی بین  ایران و روسیه وجود داشت اما امروز بسیاری از این مشکلات حل شده و در زمینه محصولات  دامی و تولیدات گیاهی به توافقات مناسبی دست پیدا کرده‌ایم.

حجتی ادامه داد: 25 شرکت تولید کننده در بخش کشاورزی شامل 19 شرکت شیلاتی، 4  شرکت تولیدکننده محصولات لبنی و دو شرکت در حوزه محصولات طیور از سوی روسیه مورد  تایید قرار گرفتند که از مسئولان این کشور تشکر می‌کنیم و از سوی دیگر آمادگی خود  را برای واردات محصولات کشاورزی از روسیه به ایران اعلام می‌کنیم.

به گفته وزیر کشاورزی دانه‌های روغنی، غلات و چوب عمده محصولاتی است که پیش از  این از روسیه وارد می‌کردیم و در زمینه شیلات نیز سابقه همکاری گسترده و دیرینه‌ای  بین ایران و روسیه وجود دارد که می‌توان به همکاری دو کشور در زمینه آبزیان دریای  خزر به ویژه خاویار و حفظ ذخایر آبی و سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری اشاره کرد  که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که توافقاتی در زمینه واردات گوشت از روسیه نیز صورت گرفته است  که تاکنون یک شرکت روسی از سوی سازمان دامپزشکی ایران مورد تایید قرار گرفته است،  گفت: درخواست ما از روسیه این است که برنامه‌ای تنظیم کنیم تا با صادرکنندگان چوب  روسی بتوانیم برنامه‌ای تنظیم کنیم که قرنطینه این محصول را در کشور روسیه انجام  دهند و بتوانیم واردات سالمی در این زمینه انجام دهیم.

حجتی همچنین در خصوص حساسیت‌های روسیه به عدم ورود محصولات و کالاهای تولید  ترکیه به روسیه اظهار کرد: در زمینه حساسیت‌های ترکیه نیز توافقاتی با تجار و  بازرگانان ایرانی انجام شده است و به آنها تذکر دادیم تا حساسیت‌های روسیه را در  نظر بگیرند و در صورت تخلف این تجار و معرفی آنها از سوی روسیه با متخلفان برخورد  خواهیم کرد.

وی اعلام کرد علیرغم هم مرز بودن با روسیه تاکنون نتوانسته‌ایم در رابطه با  زیرساخت‌ها و بسترهای تجاری مشکلات موجود را حل و فصل کنیم که البته اخیرا بخش  عمده‌ای از موانع مبادله تجاری بین دو کشور حل شده و با توجه به اراده مسئولان دو  کشور راهبردی بلندمدت در این زمینه ایجاد خواهد شد که ممکن است مسایل فنی و  قرنطینه‌ای آن زمان‌بر باشد .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
ما می خواستیم ماهی ،میگو ،طیور و.....صادر کنیم حالا داریم گوشت وارد می کنیم!!! من متوجه نشدم......جل الخالق......
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
............................... ما میخواهیم صادرات کنیم یا واردات؟!!! موضوع بسیار مهم اینست که تا بحال دامپزشکی کشورها بر روی وضعیت بیماری کشور های مبدا بررسی و اجازه واردات میداند نه اینکه شرکت های مبدا رو بخواهند بررسی کنند! ...........................................................................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
چرا وزیر این موضوع رو اعلام میکند؟ چه خبره؟
نظر شما
ادامه