کد خبر: ۲۸۲۳۰
تعداد نظرات: ۲۹۴ نظر
«همشهری سرنخ» نوشت:
  
شاید وقتی جمله «پرورش کبوتر» به گوش تان بخورد، در ذهن تان شخصی را تصور کنید که همیشه روی پشت بام است، لنگ می چرخاند و برای کبوترهایش وست می زند. در این مطلب سعی کرده ایم تا این تصویر را از ذهنتان پاک کنیم و مفهوم واقعی پرورش «کبوتر زینتی» را برایتان توضیح بدهیم. کاری که وقت زیادی را از شما نمی گیرد و می توانید به عنوان شغل دوم آن را انجام دهید و ماهیانه حداقل یک و نیم تا 3 میلیون تومان به درآمدتان اضافه کنید و حسابی سرگرم شوید. برای اینکه با پرورش کبوترهای زینتی آشنا شوید به سراغ سلطان کبوترهای زینتی رفتیم تا صفر تا صد مراحل کار را برایمان توضیح دهد.

برای دیدار با یکی از پرورش دهنده های اصلی کبوترهای زینتی باید به شهرستان لار بروید. علی حسینی یکی از استخوان خرد کرده های این کار است که از سال85 به صورت حرفه ای وارد کار پرورش این پرندگان زیبا شده و تصمیم دارد یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان این گونه کبوترها به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا بشود.

«بعد از جنگ اول خلیج فارس و خروج صدام از کویت بود که به خاطر کار پدرم که تجارت مواد غذایی بود به کویت رفتیم. به خاطر مشکلات و ضعف در بینایی، از خدمت معاف شده بودم و از طرفی هم در کشور غریب نمی توانستم درس بخوانم. برای همین پیش پدرم مشغول به کار شدم و در کنار کار اصلی، از کبوتر و پرنده های زینتی هم نگهداری می کردم.»

علی آقای 13 سال در کشور کویت زندگی کرد و اوایل سال 85 بود که به ایران و شهرستان لار برگشت. برگشتی که باعث شد تا همه کارها و شغل اصلی اش را کنار بگذارد و مستقیم برود سراغ پرورش کبوترهای زینتی.

 
کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!

شروع کار از حیاط خانه

«برای شروع کار، حیاط خلوت خانه مان را برای نگهداری از این کبوترها سروسامان دادم. بعد از مدتی تعداد کبوترهایم به قدری زیاد شد که با مشکل کمبود جا رو به رو شدم. برای همین یک محیط خیمه مانند هم در وسط حیاط بنا کردم تا برای زیاد کردن تعداد کبوترها و وجه کشی از آنجا استفاده کنم». به این شکل بود که استارت کار پرورش دهنده کبوترهای زینتی زده شد و او به شکل جدی کارش را شروع کرد.

حسینی می گوید کبوترهای زینتی هم مثل هر چیزی دیگری ارزان و گران دارد اما گونه های لوکس و کمیاب آنها قیمت میلیونی دارند. «برای نتیجه گیری بهتر در پرورش پرندگان زینتی، باید تخم های کبوتران مولد به کبوترهایی که به اصطلاح به آنها «حمال» می گویند داده شود تا دوره تخم گذاری بعدی در مدت زمان کمتری اتفاق بیفتد. وظیفه کبوترهای حمال خوابیدن روی تخم ها و تبدیل آنها به جوجه، بزرگ کردن و مراقبت کردن از جوجه های کبوترهای مولد است. درواقع این کبوتران نقش دایه را برای جوجه کبوترهای گرانقیمت بازی می کنند.»

علی آقا تجربه پرورش پرندگان زینتی، آوازه خوان، مرغ و خروس لاری را دارد. نگهداری کبوتر هم در خانواده حسینی موروثی است. برای همین او در کار پرورش کبوترهای زینتی بسیار خبره شده و جزو پرورش دهندگان حرفه ای این گونه از کبوترهاست.

«چند نفر از دوستانم دامپزشک هستند و خودشان هم جزو پرورش دهندگان کبوتر به شمار می روند. برای پیشرفت در کارم همیشه از راهنمایی های این دوستانم استفاده می کنم. البته ترجمه مقالات و روش های تخصصی که در خارج از کشور به کار گرفته می شود، هم در پیشرفت کارم موثر بوده است».

طراحی کاربردی قفس ها

آقای حسینی قفس های مخصوص تکثیر را به شکل خاصی طراحی کرده است. «ابعاد هر قفس به نسبت حجم کبوتری که قرار است در آن نگهداری و تکثیر شود در نظر گرفته می شود. همچنین قفس ها در گنجه ثابت نیستند و فقط در طبقات چیده شده اند تا برای نظافت و موارد دیگر، بتوانم آنها را از گنجه بیاورم». علی آقا روی نظافت کبوترانش هم بسیار حساس است و قفس هایش را طوری طرحی کرده که پایین ترین قفس نسبت به سطح زمین نیم متر فاصله دارد تا نظافت و شستشوی کف گنجه به راحتی صورت گیرد.

«کف گنجه هم یک چاه فاضلاب ایجاد کرده ام تا برای شستشو و نظافت دائمی و موارد بهداشتی دار مشکل نشوم». آبخوری و دان خوری کبوترها در بیرون از قفس ها قرار گرفته تا برای آب و غذا دادن به آنها زمان زیادی گرفته نشود. «اگر بخواهید که کبوترهایتان همیشه سرحال باشند و بیمار نشوند بهتر است که در فصل های سرد سال از دانه هایی مثل گندم، ذرت، شاهدانه و... که طبع شان گرم است به آنها بدهید. همچنین زمانی که هوا سرد شد از دانه های گرم مثل جو، تخم جارو و... برای غذا دادن به کبوترها استفاده کنید. اما در تابستان که هوا کمی گرمتر از حد معمول است عرقیات خنک مثل کاسنی و شاتره را قاطی آب کبوترها می کنم و به آنها می دهم تا خنک شوند».

کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!
در آینده صادرات هم داریم

حالا سال ها از کسب و کار کوچکی که علی آقا راه انداخته می گذرد و او تبدیل شده به یکی از بزرگترین پرورش دهندگان کبوترهای زینتی که گاهی اوقات برای نگهداری کبوترها جا کم می آورد. اما او برای این کار هم راه حل پول سازی پیدا کرده است: «مدتی است کبوترهایم را به کسانی که تقاضای کبوتر دارند می دهم تا آنها وظیفه مراقبت از این کبوترهای لوکس را بر عهده بگیرند. این کار درواقع به نفع هر دوی ماست چرا که من کبوترهایم را به مشتری می دهم و هر میزان که این کبوترها مولد باشند و تولید مثل کنند، باعث درآمدزایی می شوند که این سود بین من و مشتری تقسیم می شود.

جالب است بدانید که در بین مشتریان علی آقا همه جور آدمی با هر شغلی هستند حتی دکتر، مهندس و وکیل هم در میان مشتریان او دیده می شوند. «با این که خودم در لار زندگی می کنم اما خانواده ام هنوز هم در شهر شویخ (الشویخ الصناعیه) کویت ساکن هستند. با همکاری اداره کل دامپزشکی، نمایشگاه های دام و طیور در کویت برگزار می شود که جوایزی هم به برندگان آن داده می شود اما در کشور ما متاسفانه تا به حال نمایشگاه قابل قبولی برای کبوتران لوکس برگزار نشده است تا بتوانیم کبوترانی که نژادشان برای خودمان است را به نمایش بگذاریم.»

کبوترها هم آجیل می خورند

غذای اصلی کبوترها گندم است که به تنهایی می تواند برای پرورش آنها کافی باشد اما برای این که جوجه های بیشتری بدهند باید مواد معدنی و ویتامین های بیشتری به کبوترهای مولد برسد تا هم خودشان و هم جوجه هایشان ضعیف نشوند. «مخلوطی از دانه های مختلف در پرنده فروشی ها وجود دارد که به «آجیل کبوتر» و «مخلوطی کبوتر» معروف هستند. درواقع کسانی که می خواهند جوجه کبوترهای خوش رنگ تر، درشت تر و قوی تر داشته باشند باید به غیر از گندم و دانه های معمولی از آجیل کبوتر هم استفاده کنند».

قیمت کبوترهای لوکس زا 100 هزار تومان شروع می شود و گاهی تا 20 میلیون تومان هم می رسد. «پرورش دهنده کبوترهای زینتی به خاطر قیمت بالای کبوترهایش مجبور است تلاش بیشتری کند تا کبوترهایش همیشه سالم و سرحال باشند و بتوانند بهتر و بیشتر تکثیر شوند.»
  
کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!
کبوتر موتور سیکلت نیست!

توصیه حسینی به کسانی که می خواهند کار پرورش کبوترهای زینتی را شروع کنند این است که یا هیچ موجود زنده ای را به خانه نیاورند و یا اگر آوردند حتما حق و حقوقشان را رعایت کنند: «کبوتر یک موجود زنده است که باید به نیازهای جسمی و روحی اش توجه شود و هر چیزی که باعث آرامش بیشترش می شود را برایش مهیا کنید. علاقه داشتن یکی از شرط های لازم برای انجام این کار است اما صرف علاقه داشتن نمی توان وارد این کار شد، چرا که کبوتر موتور سیکلت نیست که آن را گوشه ای بیندازید و هر وقت خواستید از آن استفاده کنید.»

برای شروع کار باید یک جفت کبوتر تهیه کنید تا بتوانید بعد از مدتی و از طریق زاد و ولد آنها، کارتان را گسترش دهید و کم کم مزه پول در آوردن از این راه را بچشید. «معمولا برای پرورش یک جفت کبوتر که جثه شان نه زیاد بزرگ و نه کوچک باشد فضایی با طول 50، عرض 35 و ارتفاع 40 سانتیمتر لازم است. البته هرچه این فضا بازتر باشد برای راحتی پرنده بهتر است اما حداقل فضایی که می توانید دو کبوتر را در آن نگهداری کنید همین مقدار است. برای شروع کار لازم نیست جایی را اجاره کنید، گوشه ای از حیاط منزل، پارکینگ، تراس و... هم برای شروع کار مناسب است. اگر به این کار علاقمند ماندید و دلتان خواست آن را ادامه بدهید باید به فکر جایی مخصوص باشید.»

با کبوترهای چین دان شرقی شروع کنید

یکی دیگر از شرایط نگهداری و پرورش کبوترهای لوکس و زینتی بر می گردد به کنترل سرما و گرمای محل نگهداری: «باید بارش باران، تابش شدید و مستقیم نور خورشید و همچنین مسائلی از جمله هجوم حیوانات مثل گربه و... در خصوص نگهداری کبوترها در نظر گرفته شود چرا که این کبوترها قیمتی هستند و ممکن است با از دست دادن یکی از آنها ضرر میلیونی کنید».

علی آقا می گوید بهترین کار برای شروع پرورش کبوترهای زینتی پرورش گونه هایی است که نیاز به تغییر فیزیکی ندارند. او برای شروع، کبوترهای چین دان شرقی که به «دو کت دم طاووسی» معروفند را پیشنهاد می کند. «بعضی از نژادها مثل کبوترهای «شامپیون» وجود دارند که باید پر، پاها و یا یال شان قیچی شود تا راحت جفت گیری کنند و جوجه بدهند که این گونه ها برای شروع کار افراد مبتدی مناسب نیستند، به همین دلیل افرادی که به این کار علاقه دارند، باید به این نکته توجه کنند».

قدم بعدی در این کار، توجه به ظاهر کبوتر است. یعنی شما باید کبوتری انتخاب کنید که از نظر ظاهری هم مورد علاقه شما باشند. «بعضی از کبوترها نوکشان کوتاه و بعضی دیگر نوکشان دراز است. برای شروع کار باید کبوتری انتخاب شود که از نظر ظاهری مورد علاقه شما باشد. برای همین بهتر است که کبوترهایتان را با مشورت با حرفه ای ها انتخاب کنید».
  
کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!

10پرها گران تر هستند

«کبوترها 10 روز بعد از جفت گیری، تخم گذاری می کنند و کمتر از 20 روز بعد جوجه می دهند. این جوجه ها تا یک ماه نانخور والدین شان هستند اما بعد از آن می توانند روی پای خودشان بایستند و نیازی نیست که از پدر و مادرشان دانه بگیرند. 6 ماه زمان می برد تا این جوجه ها بالغ شده و خودشان مولد بشوند.»

شما می توانید این جوجه ها را هر زمانی که دل تان خواست بفروشید اما باید در نظر داشته باید قیمت جوجه ها با توجه به سن شان تعیین می شود. آنها در یک ماهگی یک سوم قیمت اصلی فروخته می شوند اما قیمت اصلی آنها به تعداد پرهای شان بستگی دارد. پرهایی که مثل دندان شیری انسان ها می ریزد و دوباره در می آید. اگر به پرهای جوجه ها دقت کرده باشید 10 پر به سمت بالا و 10 پر به سمت پایین دارند که این 10 پر بالا بعد از یک ماهگی شروع به ریختن می کند. بالاترین قیمت یک جوجه زمانی است که 10 پر اولش بریزد و پرهای جدید به جای آن دربیایند.

درآمدزایی با چاشنی دردسر

درآمدزایی از طریق پرورش کبوترهای زینتی دردسرهای خاص خودش را دارد. مثلا ممکن است شما یک جفت کبوتر به قیمت 100 هزار تومان بخرید و بتوانید بعد از شش ماه یک جفت دیگر تولید کنید و آن را با قیمت بالاتری بفروشید اما در این میان ممکن است که تولید همان گونه ای که خریده اید به قدری زیاد شود که قیمت ها پایین تر بیاید و شما ضرر کنید، برای همین قبل از شروع کار بهتر است با متخصصان و استخوان خرد کرده های این راه مشورت کنید: «درآمد این کار در مقیاس کوچک در صورتی که مرگ و میر و تلفات نداشته باشید و کبوترهایتان بدقلقی نکنند، ماهیانه بین یک و نیم تا 3 میلیون تومان است. با این حال همه این حساب و کتاب ها به بازار کبوترهای لوکس و پرورش دهندگان دیگر بستگی دارد و همه این اعداد و ارقام یک حدس و گمان است. حالا اگر دلتان می خواهد که وارد این کار شوید کافیست به سایت دوکت (2kat.ir) بروید و بعد از مشورت های لازم کارتان را شروع کنید.

با نژادهای مختلف کبوتر و خصوصیاتی که هر کدام از آنها دارند آشنا شوید

همه رقم موجوده

دیدن کبوترهایی که از نظر ظاهری با کبوترهای معمولی فرق می کنند تجربه دلنشینی است. هر کدامشان ویژگی خاصی دارند که آنها را از بقیه جدا می کند. بعضی ها آنقدر شبیه به هم هستند که حدس زدن نژادشان سخت است مگر این که مانند آقای حسینی سال ها با آنها زندگی کرده باشید. آقای پرنده فروش درباره نژاد کبوترها برای مان توضیح می دهد.

دم چتری های آمریکایی

کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!


این کبوترها جثه بزرگ تری نسبت به گونه انگلیسی آن دارند و قیمت شان بین دو میلیون و 300 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است. هرچه کمر یک کبوتر حالت گوی شکل داشته باشد قیمتش بالاتر می رود. این ویژگی و فاصله بین دم و گردن که در کبوترهای دم چتری آمریکایی وجود دارد باعث بالا رفتن قیمت می شود.

کبوترهای پشت فر یا جکسون

کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!


این نژاد از زیباترین نژادهای کبوتر زینتی است که گونه های آن پشت فر پاپر، پشت فر کاکلی پاپر و تمام فر است. فرهایی که این پرنده در قسمت بال هایش دارد چهره منحصر به فردی به آن بخشیده و جزو کبوتران زیبای زینتی به حساب می آید.

کبوترهای لانگ فیس

کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!
 
نام یکی دیگر از کبوترانی که خیلی طرفدار دارد «لانگ فیس» است. زیبایی بی نظیر و فوق العاده این کبوتر خصوصا در ناحیه سر و نوک آن باعث شده تا قیمت آن به یک و نیم تا دو میلیون تومان هم برسد. لانگ فیس، لام فر، کله گربه ای و کله پفکی نام هایی است که این پرنده را با آن می شناسند. نوک این پرنده بسیار کوچک است و در نگاه اول تشخیص داده نمی شود. کله بزرگ و نوک کوچک لانگ فیس ها باعث این نامگذاری ها شده است.

کبوتر نامه رسان؛ کریر
کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!


کبوترهایی که باقیمانده نسل کبوترهای نامه رسان ایام قدیم هستند را کریر می نامند. کریرها در کنار «آرشنجل» جزو لوکس ترین و خاص ترین پرندگان زینتی به حساب می آیند. آرشنجل ها کبوترهایی هستند که رنگ بندی متنوعی دارند که این رنگ ها باعث زیبایی آنها می شود. آرشنجلی که من دارم طلایی رنگ با پرهای مشکی است که رنگ پرهایش در انعکاس آفتاب به سبز تیره تغییر رنگ می دهد. این ویژگی مخصوص آرشنجل هاست که زیبایی خاصی به آنها بخشیده است.

با 500 هزار تومان می توانید کار پرورش کبوتر را شروع کنید

پرهای جادویی

با همه این توضیحات اگر می خواهید کار را شروع کنید ابتدا باید به بازار پرنده فروش ها بروید و طبق توصیه علی آقا پرنده چین دان شرقی بخرید و کارتان را شروع کنید. برای موفقیت بیشتر، توضیحات علی آقا را به دقت بخوانید.

«برای شروع کار بهتر است با یک جفت کبوتر، کار را استارت بزنید. اما اگر احساس می کنید که از کبوتران بییشتری می توانید نگهداری کنید با 3 جفت کبوتر که همگی از یک گونه هستند کارتان را آغاز کنید. قیمت چین دان های شرقی بین 100 تا 200 هزار تومان است و اگر بخواهید 3 جفت از این کبوتر را تهیه کنید برایتان حدود 450 هزار تومان هزینه دارد». بعد از آن، نوبت به محل نگهداری کبوترهایتان می رسد. برای این کار نیاز به یک قفس با طول 50، عرض 35 و ارتفاع 40 سانتیمتر دارید. داخل قفسی با این ابعاد 3 جفت کن می توانید بگذارید که بین 50 تا 80 هزار تومان برایتان آب می خورد.

«قیمت قفس و جفت کن های آن، بستگی به جنس و ماده سازنده آن دارد. یعنی ممکن است بعضی از آنها چوبی و بعضی دیگر فلزی باشند که باعث بالا و پایی رفتن قیمت می شوند.» قیمت هر کیلوگرم گندم 1500 تومان متغیر است. «قیمت آجیل کبوتر با توجه به دانه های آن متغیر است. با این حال فرقی نمی کند که به کبوترهایتان گندم بدهید یا آجیل کبوتر چرا که در هر صورت غذای این کبوترها روزی یک فنجان دانه و یک کاسه کوچک آب است». شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر کبوترمان مریض شد، چکار باید بکنیم و هزینه دامپزشک برای درمان کبوتر چقدر است؟ علی آقا در این باره می گوید: «بعد از چند ماه متوجه می شوید که کبوترتان دچار چه عارضه ای شده و نیاز به چه دارو یا مولتی ویتامینی دارد. با این حال مراجعه به دامپزشک هزینه زیادی ندارد.»

کفتربازی به صورت حرفه ای و پول ساز!

چگونه کار را گسترش دهیم؟

«وقتی شما کارتان را با 3 جفت چین دان شرقی شروع می کنید بعد از مدت این 3 جفت تان می شود مثلا 10 جفت. حالا شما می توانید همین 3 جفت را نگه دارید و بقیه را بفروشید تا بتوانید تجربه پرورش گونه های دیگر را هم به دست آورید.»قیمت جوجه کبوترها هم یک سوم کبوترهای مولد است. مثلا قیمت جوجه چین دان شرقی 50 هزار تومان است. یعنی مقدار سود کارتان به غیر از کبوترهای مولد از طریق جوجه کبوترها هم تامین می شود چرا که قرار نیست همه جوجه را تا مولد شدنشان نگهداری کنید. «بعد از این که کارتان گرفت و تعداد کبوترهایتان بیشتر شد باید از کبوترهای حمال استفاده کنید. به ازای ثلث تعداد پرندگانی که دارید باید کبوتر حمال داشته باشید.»

کبوترهای حمال قیمت زیادی ندارند و با 10 هزار تومان می توانید یک جفت کبوتر حمال بخرید. البته باید توجه داشته باشید که حمال ها هم باید جفت باشند. «وقتی کارتان گرفت و مثلا 20 جفت کبوتر زینتی داشتید باید 10 جفت کبوتر حمال داشته باشید تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید.
  
  
برچسب ها: کفتربازی، کبوتر،
انتشار یافته: ۲۹۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
40
90
خیلی جالب بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
64
87
فقط کفترای دیزیچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
65
127
اگه اینجوری کفتر بازی کنی ور شکس میشی عامو پولادا خرج نکن .
من این کفترا که شما میگی ۲۰۰تومن و من ۵هزار تومن براد میارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
والا من هر جا رفتم یه کفتر پا شکسته هم نمیدن 5هزارتومن
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
46
79
سلام دوست عزیز من مشکلی دارم لطفا راهنمایی کنید . توی خرپشته خونمون یه هفتست یک جفت کبوتر لانه ساختند و روی تخم میخوابن .من دارم اثاث کشی میکنم .حالا موندم با وسایل خرپشته که نیاز به جابجایی داره و از طرفی منجر به خراب شدن لانه و فرار کبوتر میشه چیکار کنم . دقیقا لانه روی کارتن و وسایلهاست . چیکار کنم که اشیانه کبوتر از هم نپاشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مشهد به این مدل کفترا دون نمیدن دونه 10یا20بیشتر نیستن
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
چرا کبوترنرم بچه هاشو که تازه به دنیا اومدن و هی باهاشون جفت گیری میخواد بکنه و همش میشینه رو بچه هاشو کارشا میکنه
محمد براتپور 11ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
51
63
چیکار کنم کفترام روی زمین نرند
پاسخ ها
Nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
یا چند وقت بالشونو ببند یا بیرونشون نکن حدودا دوهفته کافیه یا بفروششون کفتر جدید بیار چون بازم احتمال داره بعد چند وقت برن
محمد 11ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
46
75
چیکار کنم کفترام میرن روی زمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
200
67
علی اقا ............. است کبوتربازی یک بدبختی جامعه ای است ملتی را فلج میکند که هیچی دولت را فلج میکندچرا
اگر ملت فلج باشه دولت چه انهم فلج است کفتربازمعتاداست
کسی که دنبال اعتیادباشه بدردهیچ کسی نمیخورددولت باید کمی فکری بکند
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
من‌خودم‌۱۱‌سالمه‌کفتر‌بازی‌رواز‌۷‌سالگی‌شروع‌کردم‌توحتی‌معنی‌کفتر‌بازی‌هم‌نمیفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
............ کفتر بازی عشقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خوبه انسانها شعور بیشتری داشته باشن
هرکسی به چیزی عادت یا اعتیاد داره.ادمهایی هستن که عادت به دروغ گفتن فریب دادن بی ناموسی و هزاران چیز دیگه.حالااینا بده یاکبوتربازی؟شما اول بفهم چی میخوای بگی بعدنظر بده.من خودم دکترای فیزیک دارم پرنده هم توباغم دارم واسه علاقه خودم.این کجاش واسه دولت ضرر داره؟ضرر واسه جامعه ادمهایی هستن که بجای اصلاح خودشون تو کاردیگران دخالت میکنن
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تو چی میدونی معتادی نیست عشقه کفتر بازی باید وجودشو داشته باشی تا بتونی کفتر بازی کنی
مجید .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
.......... حرف دهنتو بفهم ......... من معتاد صراغ دارم پانصد نفر حقوق بگیر دارد ب والله ارزو دارم ببینم تویی ک ادعا داری چ ........ی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
چرا فکر میکنی کفتر بازی بده
تو خودت اصلا یه بار نگاه کبوتر کردی
حالا دلت واسه قیافش نمیسوزه هیچ
میکشتت ، نجسه ، دزدی میکنه؟؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
شما میگید ما عشق بازا جامعه فلج کردیم چه قدر آدم داریم کفتر به دست نگرفتن ولی معتادن آیا می تونی بگی تمام معتاد ها کفتر بازن نه شما هیچ کس دیگه نمی تونه این حرف بزنه ملکه الیزابت که خیلی معروفه همه نقاشی شو دیدن بنیان گزاره انجمن کفتر بازی در کشورشون بود پس اونم معتاد بود ما خبر نداشتیم
Evil
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
مشتی نمیدونم زنی مردی بچه ای یا بزرگ اما حدس میزنم ازون خاله زنک ها باشی ببخش انقد رک حرف میزنم ازونا هستی که سرت توی تمام سوراخ هاست و هیچی بویی از انسانیت نبردی اینکه یه کفتر بازرو اینجوری خطاب میکنی بسته به شخصیته نداشتت میشه فهمید که شعور هم نداری کفتر باز هم مثل بقیه ی اقشار جامعه و عاشق ها از زن و مرد و علاقه مند به هرچیزی پرندهاش رو به اندازه ی فرزندهای خودش دوست داره و این عشق هم لیاقت میخواد که هرکسی از جمله شما نداره نمیخوام طولانیش کنم اما خیلی ناراحت شدم ازین حرف شما و مجبورم ادامه بدم و بگم شما بهتره که سرت به کار خودت باشه و به کسی تهمت نزنی و وقتی از چیزی سر در نمیاری بهتر نظرهم ندی و سرت به کار خودت باشه قبل ازینکه اینجوری.......بهت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حرف مفت نزن کبوتر عشق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من نمیفهمم ........... تا چه حد اخه کبوتر بازی چه ربطی به اعتیاد و دولت داره یکم به جا این فضولیا به زندگیت بچسب و سطح درک و فهمتو بالا ببر آقای بی تجربه .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
معتاد تویی، تو از عشق چی میفهمی، ....................
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
کبوتر باز یعنی عشق باز
عشق یعنی علاقه شدید قلبی
عاشق شدن در هر زمینه ای وجود میخواد

بلانسبت دوستان، اومدی حالا ی گ.ی خوردی طوری نی نوش جونت
بیشترازین بهت نمیگم چون هوا ورت میداره فکر میکنی پُ.ی هستی

عشقبازان سرتون سلامت
لحظاتتون سرشار از سلامتی و عشق و آرامش..
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
متاسفم که باکیا شدیم 80 میلیون
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
ببین عشق باز معتاد نیست عشق بازی بهتره یا نگا به ناموس مردم یا بی ناموسی و....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
متاسفم برای طرز فکر مریض و شعور شما، تا وقتی اطلاعاتی در مورد کبوتر نداری از روی عقده نظر ندین، کبوتر هیچ ارتباطی با اعتیاد و خلافکاری نداره، یسری افراد معلوم الحال مثل شما باعث بدنامی این عشق شدن که ان شاالله جواب این بددهنی و شایعه سازی علیه کبوتر رو خواهند دید
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
همه مشکل شما شده همین ؟ مشکل ما و دولت اینه که مردممون و مسیولین متحد نیستن و حتی مردمم به هم رحم نمیکنن
این حرفی که شما زدی واقعا زشت بود دوستای عزیز کفتربازمونم خیل معرفت دارن
علی افراسیابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
تو خودت فلجی...دولت باید فکر معتادایی مث تو باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
چه حرفاا کفتر بازی نه عشق بازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
حجیه هرکی یه عشقی داره یکی کفتر یکی ماشین یکی قناری این ها از نظر تو ......... اعتیاد اوره اگه همه چیز اعتیاد اوره دولت فلج میکنه سخت تو اشتباهی .................
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
سلام ببین من کفتر باز نیستم میخوام بگیرم ولی اینطوری میگی خودت معتادی اگر اینطوری بود مملکت معتاد بود من خیلی از حرفت ناراحت شدم تو حتمی معتادی دیگه چون کفتر داشتی حتمی که میگی معتادی میاره
سپهر
| United Arab Emirates |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
نگا کن تو یه ادم بی ارزش بی وجودی ک سرت تو کار بقیه
ب تو چ ک کفتر باز معتاده یا ن
مگه کسی ازت نظر خواست بی وجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
من فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه شریف هستم.
همیشه یا کفتر داشتم یا دوست داشتم داشته باشم. هیچ ضرری هم برای دولت نداره. فقط یه عده کمی که اکثرا بچه هستند با سنگ پرت کردن برای همسایه ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. اونهم اگر به کسی صدمه ای وارد نکنه طوری نیست. توصیه میکنم دوتا کفتر سفید نر و ماده بخر از همین امروز شروع کن اگه دیگه دلت اومد نداشته باشی. وااااقعا عشقه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
واقعا کبوتر بازها ادمهای بی مبالاتی هستند ..اصلا مهم نیس که چه تحصیلات و شغلی داشته باشند ..بقول دوستمون کبوتر بازی یکی از بدبختی های جامعه ماست و فرد کبوتر باز اغلب ادم مریضی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با بشین صورت عقب مونده خرافاتی
ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
البته اول باید مغزهای فلج امثال خودت درمان بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بهاین فکر کن که اگه کسی نیاز به کار و درامد نداشته باشه و بیکار باشه این سرش رو گرم کرده خطر نکنه
سیاوش ازمراغه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
دوست عزیز من یه سوالی ازشما بکنم شما خودت که نه معتادی نه کفترباز ...پس این همه بیشعوری شما از چیه؟شما که میخوای ادای انسانهای فرهیخته رودربیاری آیا خبر داری که به شخصیت کسی توهین کردن نهایت بیشعوریه؟دوست عزیز من ادمایی میشناسم که خیلی باسواد وشغل مهمی دارن ولی کفتربازن .آدمایی میشناسم که افتخارنمیدن باافرادی مثل تو همکلام بشن ولی کفتر بازن. استاددانشگاه میشناسم که کفتربازه.پزشک میشناسم که کفتربازه .خلاصه متاسفم برات بااین منطقی که داری .به نظر من اگه میخوای ثابت کنی که انسانی حتما یه عذرخواهی درهمینجا ازکفتربازان عزیز بکن .بااجازت صحبتم وباشعرمولانا تمام کنم ....گردطلب گوهرکانی،کانی.....گردرطلب لقمه نانی ،نانی....گرنکته این رمزبدانی ،دانی....هرچیزکه درجستن آنی،آنی
امپراطور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شاید کبوترها رفتن داخل موتور هواپیما هی سغوط میکنه ، دولت و شما فلج شدی دیگه جنس بهت نمیرسه ،توهم زدی ،عزیز دل
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
امیدوارم روزی برسه به کمک تکنولوژی افکار آدما رو مانند چهره شون بتونیم ببینیم، اونوقت این افراد مریض رو میشه شناسایی کرد و به اورژانس اطلاع داد!!
عادل
| United States of America |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آخه عشق بازا بااین جور آدما چرا دهن به دهن میشین ........../کافرهمه را به کیش خود پندارد
عای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
31
67
کبوتر خیلی هم خوبه ونگه داشتنش صواب دباره ودر ضمن تنها پرندهی است که از نظر شرعی مدفوعش نجس نیست.وای نباس ازارشون داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
داداش همه ی پرنده های حلال گوشت مدفوعشون پاکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
معتاد هفت نسل ته هرکسی یه عشقی داره بعضیا عشق ماشین بعضی عشق موتور چرا اونا معتاد نیستن
چرا کفتر بازا (عشق باز)
ما کفتر بازا مرام و معرفت حالیمون میشه
خوبی ها رو از یاد نمیبریم بدی ها رم همینطور
ولی گفتم که نگی نگفتی زات خراب خرابه خدا هم نتونست درستش کنه تو که دیگه خود خرابی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
درسته
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
17
40
سلام و خسته نباشید . پرورششون راحته ولی میشه بگید بازار فروششون رو چطور پیدا کنیم ؟ من حدودا پونزده شونزده سال کبوتر داشتم ولی همیشه تو فروش مشکل داشتم ! موقع خرید کلی قیمت رو بالا میبرن ولی موقع فروش کسی حاضر به خرید با نصف قیمت هم نمیشه ! این فکر چند وقته به ذهنم رسیده بود به همین خاطر تو اینترنت سرچ کردم و سایت شما رو دیدم ، اگه میشه در مورد فروش و پیدا کردن بازار فروش کبوتر زینتی راهنمایی کنید ممنون میشم
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
سایت ديوار عزیزم
عماد
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
12
28
سلام امین جان، سایت دیوار قسمتی برای خرید و فروش پرنده رو تشکیل داده، من کبوتر هام رو از اونجا میخرم و میفروشم، همه گیر شده و بازدید زیاد میشه، مطمئنا اگه کبوترات رو اونجا برای فروش بذاری نتیجه میگیری..
نرم افزارش برای موبایل هم هست که میتونی از بازار دانلود کنی..
موفق باشی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
15
24
واقعا ممنون برای من خیلی مفید بود امیدوارم موفق باشید
من با یه جفت جوجه دم چتری شرو کردم الان سه تا دم چتری و یه جفت دوکت دارم که رو تخمن امیدوارم جوجه های سالمی از تخم در بیان بازم ممنون از مطالبتون
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
14
31
باسپاس ازراهکارهای خوبتان بیشتردرموردمریضی ومداوای کبوتان بگویید
رضا قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
15
21
هرکر کفتر خوب خواست بیاد طالخونچه طرف شهرضا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
گدا خانه
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
طالخونچه پرچمش بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام من دوتا کفتر
Niki
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
10
20
جالب بود،میشه در مورد بیماری های کبوترا مطلب بزارین،ممنون
موفق باشین.
عبدالصمد کهرازهی ازرنگزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
19
23
هرکس کبوتر میخواد من دارم میفروشم
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آدرس ‌خونه و قیمت‌ رو ‌بزار‌ تو ‌سایت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
قیمت کریر یا دنامه رسان چقدره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
31
25
به نظربنده کبوترفقط میتونه براسرگرمی باشه نمیشه.بهاش درامدکسب کرد
تنهای وحشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
14
21
سلام خسته نباشید خوب بود موفق باشید
علیرضامظلومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
16
8
سلام ازچه دارویی یا ازچه دونه ای برای دوسریاهمون کله پفکی کردن کفترای نوک ریزم استفاده کنم؟؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
10
22
با سلام کبوترایی که ارزشه جفتگیری دارن کدومشون تو بازار بهتر فروش میره
حسین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
19
21
سلام متاسفانه هیچ حیوانی در ایران قیمت خودشو نداره کفتر سود نداره جز ضرر مگر جای خیلی وسیع داشته باشی کفتر شناسم باشی اول برای دل خودت بعدش یه قیمت بگذاری تصادفا مشتری پیدا بشه بفروشی یا قیمت ارزون بذاری بفروشی که مستلزم مغازه یا جای مناسب و مشتری خور داشته باشی بعنوان کار دوم یا سوم اگر دل بدی بد نیست
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
11
14
خیلی خیلی خوب بود
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
9
24
من نمیدونم چرا حیچ کس بامن در مورد کبوتر موافقت نمیکنن وهیچ کس به من کبوتر نمی ده ما تو فامیلامون کفتر باز داریم که حتا یک بار هم برای کبوتر روی پشت بام نرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
13
19
سلام. بهترین غذایی که کفتر خیلی دوسش داره چيه؟ و از چه مدل نوازشی خوشش مياد؟
ابوالفضل احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
12
14
کفتر های خوبی دارید خواهشن قیمت یک جفت کفتر زینتی را برای ما ارسال کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
سلام جفت ابومریم دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
15
8
من کبوتر زیاد داشتم تا حالا یک جفتم نفروختم چرت می گی
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
16
9
خوب
کفتربازی بد نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
8
30
سلام خسته نباشید. واقعا اطلاعات خوبی بود خوشم اومد.کفتربازی جرم نیست بدبختی نیست عذاب نیست بلکه چیزیه واسه دوری جن واسه سرگرمی واسه زیبایی بهتر خونه مدفوعشم نه ضرری داره نه کثیفی تو پرهاشم شپش کک مک اصلا نیست چرا چون کبوتر تا احساس کنه قضیه رو سریع پرشو میکنه میندازه یجای دور از محل زندگیش و در ضمن من میخام با کفتر خوب عالی ولی با قیمت کم شروع کنم کمک میکنین .تشکر.¡¡¡کفترداشتن گناه نیست¡¡¡
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
8
17
دمت جیز
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
11
5
خیلی مطالب خوب بوداگرممکنه از کبوتر تزیینی قشنگت عکس بگیر واگر فروشی است
امير ال ديابلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
9
9
سلام من يك جفت كبوتر جوجه دارم كه كمي بزرگ شدند تازه بالغ شدند و با جعبه ميوه پلاستيكي واسشون لونه ساختم تو باغچه ميخوام بدونم براي محل تخم گذاري همون خاك باغچه خوبه يا نه درغير اين صورت چيكار كنم؟
هركسي چيزي ميدونه بگه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
سلام دوست عزیز براشون تو یه کاسه ماسه بادی بزار خودش جاشوپیدا میکنه
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
ببین داش تو باید شن بزاری شن خشک
فرحان 13 ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
9
4
با عرض سلام و خسته نباشد.من تازه یک ماهه ک یک جفت کبوتردوکت خریدم الان ماده میره تو جعبه ولی تخم نمیذاره و بعد چند ساعت میاد بیرون توی جعبه هم خاکه ایا باید ماسه یا شن بریزم؟توی لونشونم پر از سک جارو کردم ولی فقط روی خاک میخوابه چیکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
سلام خسته نباشید خودشون جفت میشن یک دانه النبین پراز ماسه کن حوصله داشته باش یاعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
دوتا نر م باید بخری بزاری پیششون
جفت بشن دیگه من خودم ۱۰ ساله کفتر بازم
مهدی غنی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
11
8
با سلام من یکی میخواهم
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
12
7
من کبوتر را گران میخرم ولی تخم نمی زارن بعد چند مدتم یا دزد میبره کبوترامو یا پرواز میکنن میرن پیش بقیه کفتر بازها و اونام نمیدن
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
48
13
کبوتر بازی کثیف ترین کار است و هم برای هکسایگان باعث مزاحمت و هم باعث انتقال انواع بیماری به انسان میشود بیماری های مثل نیوکاسل و منونو کلویز عفونی
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اول که کفتر بازی نه کبوتر داری بعدم شما اگه رو خودتون و همسایه هاتون حساسیت دور کبوتر نرو عزیز من
شما که مال کبوتر داری نیستی الکی نظر نده
یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
کثیف‌‌‌ترین‌کار‌نگاه‌کسی‌‌به‌این‌عشقه‌ادبیان‌این‌‌هنر‌خیلی‌بالاست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نگو کفتر بازی بگو عشق بازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
چه فشاری بهت اومده
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش کفتر بازی عشقه من آنقدری که برا کفترام پول دون میدم برا خودم نمیدم و من سه سال ننه بابام نمتونستند کفتر دارم شبا و ظهرا که می خوابیدن میرفتم رو پشت بوم کفتر عشقه داش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
5
17
با سلام خدمت همه عزیزان در روایت امده که کبوتر پرنده ایی بود که از طرف حضرت نوح (ع) ماموریت یافت تا به سراسر زمین پرواز کنه و خبر از قطعی باران را بیاره به همین خاطر محبت این حیوان دردل انسان نهاده شده است . به نظر بنده کفتر بازی با مزاحمت به دیگران کار خوبی نیست ولی کبوتر داری و کسب درامد کار خوبی می باشد و برای سود اوری هم باید بری سراغ کبوترهای سود اور مثل زینتی و یا پرشی با ساعت بالا به هرحال برای روحیه انسان بسیار عالی می باشد بنده خودم کارمندم و کبوتر دارم ولی به هیچکس آزاری نمی رسانم و درواقع کبوتر داری می کنم
حمیدرضا
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
11
14
سلام من دوتا کفتر دارم نرو ماده بعداز مدتی تخم کردن وروشون میخوابن بعداز یه هفته من جاشونو عوض کردم الان هم رو تخم ها نمیخوابن الان چکار کنم.لطفأ راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
شمانبايد کفتري که تخم ميکنه بهش دست بزني هم قعر ميکنه هم اگه جا يش عوض بشه نميخوابه .مثل اولش درست کن ميخوابه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
9
10
سلام
ب نظر من بهترین نوع کبوتر پلاکی یا همون مسافتیه چون هم قیمتش خوبه وهم زود جلد خونه میشن اگه دوس دارین کبوتر نگه دارین بهتره که مسافتی نگه دارین
حتی اگه از گرنسنگیم بمیرن نمیرن رو بوم همسایه فقط سعی کنیی ی جفت بالقشو بخرین بعد جوجه هاشونو پرواز بدین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
5
8
هرکسی کبوتر قشنگ و زینتی ب قیمت ارزان فروشی داره من میخرم یا معاوضه میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
من دارم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
5
8
اینم شمارم 09019476966
سایه تاریکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
9
سلام من چند جفت سینه سیاه.سینه سرخ.سینه زرد. سینه دورنگ دارم ولی الان دوماهی هست که هیچ کدومشون تخم نزاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
برنج بده چند روز درست میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
5
7
یا علی .....کبوتر پشت فر خریدم جفتی بیست چتری خریدم جفتی ۳۰اینجور که نابود میشه ادم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
3
7
فقط. کبوتر پلاکی مسافتی هم سریع اشنا میشوند هم قیمت شان مناسبه.البته کسانی که تجربه این کار را ندارن د نیاند تو این حرفه
Area
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
5
5
سلام ببخشید یه جفت کبوتر دارم کبوتر ماده یه کم از کبوتر نر بزرگ تره دو شب دانه و آب گذاشتم تو جعبه ،جعبه تقریبا 40 در 40 هستش الان با هم جفت نشده اند با هم درگیر می شوند کبوتر ماده قوی تره راه حل چیه خونمون 3 طبقه ی شاه بال هاشونو کندم وختی ازادشون می کنم خودشونو پایین نمی ندازن ولی وقتی می خوام بگریمشون نزدکیشون می رم می پرن پایین لطفاً راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
س دوست عزیزکفتری که باهم جفت نمیشن یانره مستی نمیکنه یاهردو نرهستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
4
8
بنداز توی چاه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
4
4
من ميخوام كفتر بخرم كي فروشنده هست شمارشو برام بفرسته اينم شماره منه ٠٩١٢٣١١٢٧٥٣
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
09176863127
hosein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
3
4
سلام خوبین یه جوجه کبوتر دارم روی پاهاش نمی تونه بایسته تو ظاهر پاهاش هیچ مشکلی نداره ولی نمی تونه بایسته میشه راهنمایی کنید
پاسخ ها
رفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اول بایدازبقیه کفترا جدا کنی بعد روزی دو بار نیم ساعت قبل ازاینکه دون بدی یه تیکه سیر خام به زور هم که شده بکن تو حلقش اگه دیر نشده باشه روز دوم بهتر میشه اگر هم که دیر شده باشه که کارش تمومه امید وارم گه خوب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
باید بهش کلسیوم بدی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
5
6
هفته ی پیش کفترم تخم گذاشت امروز شکوندش چرا لطفا جواب بدین
پاسخ ها
پویا چون وحشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
چون وحشه کفترت و اهلی نیست
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
از هرکی خریدی بهت انداخته چون کفتر وحشیه باید با یه کفتر دیگه عوض کنی
یوسف
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
15
7
کسی سم کفتر قوی سراغ نداره معرفیکنه
کفتر اتمام زندگیمو کثیف کردن
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
همه‌دنبال‌کفتر‌می‌گردن‌تو‌می‌خوای‌بکشیشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نمیخادبکشی بدشون به من
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
5
5
سلام من ازکجا کبوتر زینتی تهیه کنم نمیدونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
گناه دارن نگن این کارو
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
2
10
بعضی ها هیچ وقت کفتر باز خوبی نمیشوند باید تو خونت باشه باید عشق به حیوانات داشته باشی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
1
12
لطفا از کبوتر های آلمانی و دورگ هم حمایت کنید خوب خریدار داره
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
4
10
سلام من خیلی عاشق کبوتر ام اما پولی ندارم بخرم کسی رو ندارم بگیرم چه کنم مفتی نمیدین کبوتر حمالی موشی هرچی میدین؟؟؟؟ کسی میده؟
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
کفتر‌هایی‌ که ‌تو ‌میگی ‌قیمتشون ۱۵۰ رو‌ رد‌ کرده‌. هیچ‌ کفتری ‌حمال‌ نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اره من میدم زنگ بزن ۰۹۱۹۶۱۸۳۹۶۹
علی کاکلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
سنت چنده بیا من میدم
عدنان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
4
4
سلام وخسته نباشید من کفتر از نسل قدیم دارم کاریر حدود این کفترا ۳۵ سال دارم نثل تا نثل تا الان دارمشون برا فروشه این شمارمه کسی خواست درخدمتم ۰۹۳۹۸۳۰۱۸۱۳
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
6
10
اقایونی که نظر دادین با اجازتون حیف کفتر که دست شما باشه کفتر باز جماعت از سن 5 سالگی کفتر بازه و همه چیز در موردشون میدونه چون عاشقه یه مشت سوالا دیدم که حالم خراب شد
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
والا بعضیا اصن ........ با این کفتر بازی من از۶سالکی کفتر از باباجونم میدزدیم تو پیرهنم قایم میکردم می‌بردم خونه مون رو پشت بوم تا سه سال کسی نمیدونست کفتر دارم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
4
8
طرف میخاد سم بده به کبوتر چون خوزندگیش به قول خودش پر مدفوع شده اگه کبوترا بکشی باید بگم زندگیت مطمنا ویران میشه کبوتر حرمت داره اخه کی کبوتر را با سم کشته????
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
5
5
سلام...

از افراد با تجربه در زمینه کفتر بازی کمک میخوام:

من تازه شروع کردم وتعداد کبوتر هام زیر 10عددهست...مشکلی که من دارم این است که 4 پرنده شکاری(والدین به همراه دو جوجه) که نمیدونم قوش هستند یاشاهین بعضی مواقع در منطقه گشت میزنند...اول باخودم گفتم که اینها باکبوتر های من کاری ندارند ولی وقتی یکی از کبوتر ها که بالش بسته بود رو لبه بام انداختم یکی از آنها به طرفش حمله ور شد که من به سختی انرا فراری دادم....
ما در مکانی هستیم که امکان استفاده از تفنگ شکاری را نداریم...

از شما خواهش میکنم راهی برای فراری دادن این پرنده ها به من بگید...

امروز. 9/5/1397
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داداش نمیشه کاریش کنی باید برا کفترات یه طوری بکشی توش ولشون کنی هر نیم ساعت یه بارم یه سر بهش بزنی یا مث خودم تو اتاقت نگهشون داری مال منا ۳۵تا کفترام را شاهین برد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
3
8
سلام دوستان واسه پرورش کبوتر بهتره از کلاغ یا کله سفید شروع کنید کفتر خوب و پدر فروش و کم هست
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
5
7
من عشقنم کبوتر کله دم سبزه ...وقتی میپرن تو یه عالم دیگم ...حدودا ۵۰ تا دارم ...عشق است کله دم سبز
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
6
6
........ترین ادم کسی هست که برداشت بدنصبت به کفتربازدارد...اقاعلی توبرای ............ خوبی نه اینکه به کفتربازی نظربدی.چون خیلی بچه هستی...خاک پای همه کفتربازا..‌.شاهین ازکرمانشاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
5
1
من خودم دستی در این کار دارم و در مورد این توضیح میتونم بگم یه توضیح جامع و بسیار کاربردیه وحتما بکار علاقه مندان خواهد آمد. باتشکر از شما
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
28
3
کبوتر خیلی بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
11
1
سلا
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
5
7
سلام چکار کنم که کبوتر ها فرار نکن
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
بال کفترت را یه ماه کامل ببند بزار خوب آشنا شه بعد یه بالش را باز کن بعد همه بالاش را باز کن هیچ جا نمیره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
2
9
سلام به تمام حیوون دوستای ایرانی.بعضی از کبوترهارو من تازه دیدم واقعا من که توخلقت خداوند موندم که اینقدر پرندههای زیبا افریده ،قدرشونو بدونیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
7
0
کبوترخوبه اما خوبش،مثل هفترنگهای بچهای قزوین همدان ،ایناسوسول بازیه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
3
2
سلام من یه ماده نوک قنار میخوام جوون باشه هر کی شی داره گه 09146484968
Alllllliiiiiii
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
8
4
واقعا کبوتر پرنده ی جالبیه برا سرگرمی و گذراندن وقت ولی اصلا به درد کسب درامد نمیخوره و باعث ظرره فقط پول عشق بازی میده طرف
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
3
5
ممنونم بابت راهنمایی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
3
2
دوستان من یه سفید دارم که نر هستش با پلنگ جداشون کردم از بقیه بهشون شاه دونه دادم ولی نر سفیدم اصن میلی نداره ماده خیلی تقلا میکنه ولی نر اصن قور قور هم نمیکنه واسه مادش
پاسخ ها
ابرام ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
دوسه روز شاهدونه براشون بده ‌‌کفتر مست میشه فقط سه روز روزی یک بار
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش تو تازه کفترت را آوردی
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
12
سلام به همه ی عشق بازا کفتر سودی تو فروشش زیاد نیست برا سرگرمی بیشتر حال میده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
1
12
چاکر همه کفتر بازان اصفهانی تیرونی کله ای پلاکی همتون سالارید کسایی که میگن کفترخوب نیست ولی کفتر بازی یه عشقه که شما نمی فهمید$
پاسخ ها
ابرام ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
یزدی چطور ها یادت رفت
abolfazl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
10
1
سلام شما ها حرف ها تونو زدید حالا نوبت منه . کفتر بازی یه چیزیه که هم میشه باهاش پول در بیاری و هم میشه باهاش سرگرم بشی ولی کفتر بازی پول دراوردنو سرگرم شدن نیست بلکه عشق دادن به کبوتره . کسایی که میگن علی اقا ............. است کبوتربازی یک بدبختی جامعه ای است ملتی را فلج میکند که هیچی دولت را فلج میکندچرااگر ملت فلج باشه دولت چه انهم فلج است کفتربازمعتاداست
کسی که دنبال اعتیادباشه بدردهیچ کسی نمیخورددولت باید کمی فکری بکند باید برن پیش دکتر//
رضا
|
United States of America
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
8
2
اقا چه کار کنم کبوترام راه بخورن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
6
3
دو تا سوال دیدم گفتم پاسخ بدم یکی گفته بود چجوری کله کفتر را پفکی کنیم عزیز شما باید نوکشا باز کنی و با تمام قوا فوت کنی تا باد شه و پفکی بشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
3
5
سوال دوم این اقا رضا گفته چجوری راه بخورن عزیزم راه شما چی هست اسفالت خاکی یا .... بستگی به راهتون داره ولی اگه قاشق و چنگال در اختیارشون باشه احتمالا میخورند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
10
و عزیز دل برادری که گفته بودید خونتون ۳طبقه است و موقع گرفتن کبوتر ها از سه تبقه بدون شاه بال راهیشون میکنی پایین شما یه جلادین کفترو که دست نمیگیرند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
4
7
راستی یه نخبه دیگه پرسیده بود از چه نوع نوازشی کبوتر خوشش میاد مگه سگه ببین عزیز دستت نباید به کبوتر بخوره البته پرسیده بودی از چه دونی هم خوشش میاد که باید بگم ماش و کوشه و برنج پخته شده ولی براش بده چون چربی داره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
3
6
عزیز تر از جان هایی گفتند که پولی در نمیاد که از نظر منم درسته با این باور های غلط و فرهنگ سازی های اشتباه عشق باز یهنی مجرم من خودم کبوتر قناری سهره طوطی مرغ خروس و... دارم :) که البته واقعا همشون در این جامعه مجرم شناخته میشن به جز طوطی و عروس هلندی که نماد با کلاسی هست
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
2
9
کفتر عشقه اونایی که دارن قدرشو بدونم من تو زندگیم شکست خوردم و خونه وزندگیو همه چیزو از دست دادم..الان حسرت اون روزا رو میخورم..اینکه دوباره یه بوم از خودمو یه عالمه عشق روش داشت باشم...مخلص همه داداشی ای عشق کفترو هر عشق بی ضررو پاک دیگه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
3
5
درود بر همگی دوستانی تجربه کفتر و ندارن قبل از خرید اول تحقیق کنید که نه کفتر اذیت بشه نه خودتون به تمامه حیوانات باید احترام گذاشت سپاس از همگی
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
3
1
ببخشید کبوتر من 1 پا داره میشه براش ایمپلنت پا گذاشت
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
2
6
من کبوتر هامو با هیچی عوض نمیکنم
پاسخ ها
ابرام ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
ابرام ترک هم عوض نمیکنه هیچ عشق بازی کفتراشو عوض نمیکنه
کبوتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
5
1
سلام کبوتر خوبه ولی بازار فروش خوبی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
میخاد تخم بذاره
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
4
3
امروز رفتم تو لانه کبوتر ماده بگیرم نوک و بال میزنه بخاطر چیه ثابقه نداشته
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش وقتی تخم میزارن اینجورین فکر میکنن میخوای بهشون تجاوز کنی تو کاری نداشته باش کارتا بکن تخمشا بر ندار لق میشه
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
5
1
سلام از کجا بفهمم کبوتر دورگ هست یا نه
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
8
1
سلام میگم آجیل کبوتر به کبوتر بدیم بدن کبوتر بزرگ میشه؟؟؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
8
3
حاجی که بالا گفتی کفتر بدرد نمی خوره گاه نخور خیلی هم بدرد میخورهچ
حسین
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
8
سلام کبوتری که از بوم کرفتم از کجابفهمم نر یا ماده به من یک راه کار بدین
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
اگرکتش بال اولش زخیم باشه نر هست
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش کفتر باز باشی از یه نگاه میفهمی خیلی راه ها داره
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
4
2
سلام من جوجه کبوتری رو پیدا کردم و دارم با سرلاک بزرگش میکنم.ولی سنش رو نمیدونم!چشم هاش تازه باز شده میشه بگید چند روزش هست؟؟؟؟؟؟
و چه نکاتی رو باید رعایت کنم؟
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش این حدود یک هفتشه تا دو هفته دیگه دونخور شده و جاش فقط باید گرم باشه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
2
7
عازل
ابراهیم محرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
4
5
سلام ببخشید وقتی کنار یکی از دوستام نشسته بودم دیدم دوستم کبوتر داره بهش گفتم تو چرا کبوتر نگه می داری گفت هر کس به ی چیزی عشق میورزه وما کفتر بازها چنان طوری عشق به کفتر داریم که هیچ کس نمی تونه حریف ما کفتر باز ها بشه از طرفی این دستورات امامان بزرگوار هست می گوید هر خانه ای باید کفتر در خانه اش باشه وقتی ازش پرسیم از کفتر هات می فروشی گفت نه و من هم رفتم از یکی دیگه خریدم ی جفت طوق اوردم خانه الان 5روزه که اینا رو خریدم خلاصه این کبوتر ها بعد از گذشت سه روز تخم گذاشتن یعنی پریروز اولین تخمشان رو گذاشتن دیروز هم دومین تخمشو گذاشت من فقط یک سوال ازتون دارم که می خام راهنمایم کنین کبوتر ماده روتخم می خوابه ولی نر رو تخم ها نمیخابه به نظرتان چه کار کنم که نر هم رو تخم بخوابه یاعلی
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش می‌خوابه حتما ولی شبها تو یه شب برو نگاه کن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
2
5
من یک جفت پلنگ دارم که ده روز تخم تزاشتن
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
2
3
داداش ماده گه آوردی بیرون دان بدی نر رو بنداز تو لان یا قفس در رو ببند اون خودش میره رو تخم میشینه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
2
4
کفتر بازی عشقه از هما چی بهتره
ابرام ترک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
2
4
سلام وعرض ادب یه چیزایی در مورد کفتر براتون بگم خیلی مهمه وقتی دمه تور کفتری دیدین چشاش کجه اونو بردارین چون اون کفتر از بسکه پریده چشاش کج شده وکفتری که دیدین کلش بزرگ وگرد هست بخرین چون با ساعت براتون میاد تو تیرماه واون کفتری که مردمک چشمشون پاره هست بدونین بالای شش ساعت میاد یاعلی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
3
7
باسلام وخسته نباشیدبه شمااساتیدِپرورشِ دهنده ی انواع کبوترها(کفتر)،من ازمطالبی ک درموردِ کفتربرایمان شرح دادید متوجه موضوع مهمّی ک شماقصدِ آموزشِ کامل رابه ماکاربران داشتید،دقیقاً همان بحثی بودکه مطماناً اکثریتِ کاربرانِ بحثتان ومَن به هیچ وجه به نکته ای که روی آن پافشاری دریادگیری داشتیداکثرمان نداشتیم.شماازهمان ابتدافردی رابرای مامثال زدیدکه بخاطرِ علاقه ی بسیارش به کفتر،قدم درراهب گذاشته است که مابایدبدانیم،که متاسفانه هرچه که مطالبتان پیش میرفت متوجه آن شدیم که این بنده خدا کاراصلیه خودش روکه مخارجش راتامین میکرد رو رهامیکنه وبگفته ی شمانویسنده عزیز؛ همینکه واردایران وبه زادگاهشان(لار)میرسند.بدنبالِِ جمع کردنِ یکسری ازگونه هایِ مطابق میل خوشان ازکفترمیروندوازاینجایه مطلبتون به بعددیگه هدف اصلیشوم ازجمع کردنِ کفترهای خوب دیگه کاسبی وپول درآوردن ازاین راه میشه هدفه اصلیشون که دیگه نمیشه گفت اینجورشخصی هدف اصلیش بخاطرعشقِ به کفترهستش،نه به نظرمن اینجورافراددیگه نسبت به قبل نمیتونندعشق به کفترداشته باشند،مثلافردی که قبلا فقط درخانه کفترداشته ودیدش به کفتراش اول ازهمه بخاطرقیمتی بودنشون نیست وهمین فردتصمیم به قفس زدن به جهتِ فروش کفترا کنه دیگه اون لذتی ک اول داشت رونداره واگه کفتری ازش یخورده ناخوش بشه سعی دربِهبودِش مث قبل نمیکنه چون بشرایطی رسیده که دیگه نمیتونه عشق بازی کنه چون دیگه بایدطبق خواسته وروال بازارِفروشِ کفترجلوبره،
ونتیجه ای که میگیریم اینه که هدف هامون باهم دیگه فرق داره،چون من که کفتربازم سعی درجلدکردن کفترم دارم که وقتی حریف دارم.کفترم گیرنیفته یاکم نیاره وتجربه ی ۲۰سالَم نشون داده که اکثراوقات همون کفتری که شماازش تابه آخرعمرش حمّالی میکشیدجزوِ بهترین کفترام درمسابقه هامون بوده واونقدربعضی ازاین کفترا باهوش ازآب درمیان که هرجوربخوای میتونی بسازیشون،ولی به عقیده ی من کفتری که زینتیه وفقط درظاهرزیباهستن وواقعاواسه یک انسان که میگه من عشقِ کفترهستم وبابتش تاچندمیلیون(وااااای مگه میشه). پول خرج کنه و ایرادهاشو نبینه واقعانمیدونم چی بایدگفت.
وخواهشی که ازشمادوستانِ عزیزی ک این مطالب رودرج کرده ایدکمال تشکرواحترام رابه یکایکتان خواهم داشت
وامیدوارم ازگفتارم ناراحت نشده باشید
ومن به شماحق میدهم چون ک کفتر ازدیدِ من که عشقمه باشماکه الان منبع درامدِ فرقش زمین تا آسمونه(اینطوری که شما کفتروتوقفس روی زمین دوس دارید ولی ماعشق بازا ی کفتر ؛ یه کفترِ رهاشده درمایه آسمون بیشتردوس داریم.
یاحقّ
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
آقا امین، مخلص این جمله آخرت هستم.
حق یارت
داودد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
5
3
با سلام یه جفت کفتر دارم امروز جوجه هاشون از تخم بیرون اومد ولی نر و ماده مدام دارن دعوا می کنن به خصوص نره، طوری که جوجه ها از جاشون بیرون افتاده بودن .از ترس مردن جوجه ها نر جدا کردم الان این کارم درسته چکار باید انجام بدم خواهشن پاسخ بدید نگرانم ممنون.
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش این مال اینکه ماده بزرگتر از نره تو باید عوضشون کنی و اینکه جداشون کردی باید جوری باشه بهم نزدیک باشن و هما ببینن تا ایشالا باهم آشنا بشن اگر نه باید عوضشون کنی
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
4
0
باسلام جوجه ها امروز از تخم بیرون امدن ولی نروماده به شدت با هم درگیرن خیلی نگران مردن جوجه ها هستم مجبور شدم نر و جدا کنم، چکا باید بکنم لطفا جواب بدین با تشکر
abolfazl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
2
پرچم طوقی بالاس
محمدرضا کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
3
0
سلام وقت بخیر خسته نباشید دیشب یک جفت کفتر خریدم از دیشب تا الان نه اب نه دون و نه هیچ چیزی خوردن چکنم به نظرتون؟
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
مال اینکه به خونه صاحبش عادت داره هیچی نمیخورن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
4
0
سلام کبوتر دم سیاه جوجه هاش درآمدن سه هفته ولی هنوز جیک جیک میکنن چطور تمیز کنم براش نصفش سیاه گردنش سیاه بال سفید ممنون میشم راهنمایی کنید
جواد ابلیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
1
2
کفترا عشقن
وفا دارن
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
2
1
من یک کبوتر نر سبز دارم چه کبوترماده ای بخرم که جوجه خوب بده؟
پاسخ ها
محمد جلیلیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
سلام یک زاغ مشکی بگیر و لذت ببر و خبرش رو هم بمن بدید لطفا
صمد مهدی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
3
1
با سلام و درود خدمت همه انسانهای آزاده و آزاد اندیش

بنظر بنده بهترین حیوانی که در زندگی های شهری امروزی می تونیم تو خونه بیاریم کبوتر است. که دلایل خاص خودم را دارم.
صمد مهدی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
3
5
با درود بر همه علاقه مندان کبوتر ، این پرنده جذاب ، باهوش، زیبا، مظلوم و در عین حال بسیار دوست داشتنی. و بنده برای همه این صفاتی که به کبوتر نسبت دادم دلیل دارم. امروز با اجازه همه اساتید و پیشکسوتان دوست دارم مطلبی در مورد کبوتر یا به عبارتی در مورد کبوتر داران و کبوتربازان بنویسم. ای کاش میشد جامعه کبوترداران محترم( کبوتر داران، کبوتربازان، عشق بازان، نقش بازان، مسافتی بازها، افقی پران ها و عمودی پران ها ) رشته خودشان یا این سرگرمی و تفریح خودشان را تفکیک می کردند، که قطعا کار بسیار زیبا و قشنگی میشد.منظوراز تفکیک این است که مثلا، مثل حرفه یا رشته پزشکی، کبوترداری یا کبوتربازی را به کبوترداری عمومی،کبوترداری تخصصی و کبوترداری فوق تخصصی جدا می کردند.
تعریف کبوترداری عمومی: یعنی شخصی که دارای انواع و اقسام کبوتران است اما بیشتر علاقه مند است که کبوتران ساعتی و بلند پرواز داشته باشد، یا بیشتر کبوتران زیبا و قشنگ و در واقع نقش دار چون انواع طوقی ها و کله دمی ها را داشته باشد.

تعریف کبوترداران متخصص: کسانی هستند یا کسانی شوند که فقط نسبت به نگه داری و آموزش نوعی کبوتران سرمایه گذاری کنند. مثلا کبوتران بلند پرواز و ساعتی یا فقط کبوتران نقش دار، زیبا و تزئینی مانند انواع و اقسام طوقی ها، سینه دمی ها، کله دمی ها و.....

کبوترداران فوق تخصص: کسانی هستند یا کسانی شوند که دقیقا و فقط یک نوع کبوتر را نگه داری و پرورش و آموزش دهند.
مثلا کبوترساعتی و بلند فراز، فرض می گیرم در این مورد سه نوع کبوتر ساعتی و بلند پرواز داریم. 1- کبوتر اصیل تهرانی ساعتی و بلند پرواز 2- کبوتر اصیل کاشانی(کاشونی) ساعتی و بلند پرواز 3- کبوتر اصیل پاکستانی ساعتی و بلند پرواز که می تواند تیپلر یا تیدی باشد.

و قدر مسلم اواویت اوا برای هر ایرانی وطن پرست باید همون دو مورد اول باشد و البته بد نیست افرادی هم سرگرم کبوتران پاکستانی تیپلر و تیدی شوند که قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

از شما دوست عزیز سپاسگزارم که برای خواندن وقت گذاشتید. لطفا نظرات خود را بفرمایید.

صمد مهدی پور از علاقه مندان و دوستداران کبوتر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
3
4
بسیارعالی.بیان.کردی.
شهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
6
1
سلام من فقطدمیدونم کفتر نگه داشتن خوبه. کفتر بازی حرام. متن نخوندم چون طولانی بود و وقت نداشتم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
3
5
کفتر بازی عشقه کسایی که از عشق چیزی نمیدونن میگن کفتر بده من کفتر رو دوست دارم تا قیامت هم دوسش خواهم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
2
1
باسلام
برا پرورش کفتر زینتیه طوقی چطوره
لطفا راهنمایی کنید
برا پروندن نمیخوام
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
2
4
پرچم پلاکی بلاست
اقای ایکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
2
3
تو خودت معتادی که میگی کفتر بازی معتادی هست بعد چه ربطی به دولت داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
3
1
آقا طوقی سرخ و زرد و هفت رنگ خوبه طوقی سیاه کسی نمی خره من خودم طوقی و دم چتری و بوفه ای پرورش میدم من ۱۳ سالم هست سوال داشتین به من بگین قربون داش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
2
1
کبوتر بازی که کبوتری که خودش بزرگ میکنه میفروشه کبوتر باز نیست
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
تا به حال من یه کفترم نفروختم اول رو پشت بوم بودن جاشون تنگ شد چندتاشون را بردم باغ چندتا دستیاشون را هم تو اتاقم نگه میدارم اینا که میگم از ۵سالکیه که از باباجونم ۱۰جفت کفتر دزدیدم
امیر
|
Germany
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
4
2
من خودم از ۷ سالگی کفتر بازی میکردم الانم ۱۶ سالمه یکی پرسدع بود چیکار کنم کفترم جلد شه1یا نر را زیون ماده کنی2 به کبوتر تریاک بده چون معتاد میشع و اگه تریاک بهش نرسه میمیره سوال داشتید درخدمتم
پلنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
5
من یه جفت کبوتر دارم میخام جفت کنم چیکار کنم که جفت گیری کنند وتخم بزارند
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
اول جداشون کن بهم نزدیک باشن و هم را ببینن ولی نتونن طرف هم برن بعد دو هفته بزارشون پهلو هم تخم میکنن مث چی
Yasin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
1
1
سلام من دوتا از کبوترام هم زمان تو ب روز تخم گذاشتن مشکل اینجاست ک یکیشون تو لونه اون یکی گذاشته الان نمیدونم کدوم برا کدومه چون جوجه های اون یکی خوب و سالم در نمیاد میخوام تخماشو بردارم ولی نمیدونم کدوم برای کدومه میشه راهنمایی کنید لطفا
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
1
0
من يه دوتا از جوجه هام بعد از پريدن روي خونه همسايه ميشينن بعد بعد از نيم ساعت ميان توي لونشون
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
کبوترات‌برای‌هوا‌زدن‌خوب‌نیستن‌بجای‌هوا‌زدن‌بندازشون‌تا‌تو‌حیاط‌راه‌برن‌و‌بهشون‌غذا‌بده‌که‌وقتی‌رفتن‌هوا‌یک‌راست‌بیان‌تو‌حیاط‌بشینن‌‌وقتی‌که‌اینا‌تخم‌گذاشتن‌بالشون‌رو‌ببند‌وگرنه‌با‌خت‌میرن
Evil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
5
درود به همه ی عشق بازها دم همتون گرم و پاینده باشین بقول قدیمیها کفتر باز مریضه و خیلی هم دردسر داره اما با همه ی اینها کفترباز هرچی داره کار به‌کسی نداره خیلی ها هستن که بدبوبیرا و دری وری ناراحتت کننده نوشتن واسه ما عشق بازها امیدوارم یروز بفهمن کفتر بازی خیلی عشقه بزرگیه و اونجوری که فکر میکنن نیست یاحق
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
2
1
چرا کبوتر های من وقتی که بیرون شان می کنم می روند روی خانه های اطراف می نشینند ؟
چه کار کنم که می خوهن بشینند روی خانه خودم بشینند؟
پاسخ ها
علی اراکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
سوشون خوب نیست یا اشتیاقی به پرواز ندارن هرکاری کنی همینن مگه نسلشون رو عوض کنی
علی اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
3
4
کبوتر نعمت الهیه ...متاسفانه اسم عشقبازهارو تعدادی اندک که برای کبوتر هرکاری میکنند ازدیوار مردم بالا رفتن و ...کبوتر برات شانس میاره نفسش حقه گرم گرم عشقه عشق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
5
3
هرکی علاقه به کفتر داره بیاد پیش خودم تا یادش بدم کفتر بازییو
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
داش کفتر بازی عشق میخواد نه آموزش
گاو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
3
0
کفتر میخای بیا بهد جکسون رو میدم ۲ تومن
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
1
1
سلام‌ببخشید‌من‌یه‌جفت‌زینتی‌دارم‌‌الان‌تخم‌گذاشتن‌۲۵روزه‌‌که‌رو‌تخم‌‌نشستن‌اما‌جوجشون‌در‌نیومد‌چیکار‌کنم؟
عرفان‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
4
1
سلام‌‌به‌همه‌به‌کبوتراتون‌تریاک‌ندین‌چون‌ممکنه‌کبوتر‌مست‌بشه‌و‌باخت‌بره‌‌برای‌جلد‌کبوتر‌رو‌با‌جفتش‌رو‌بالاشون‌رو‌با‌نخ‌ببندین‌و‌بعد‌‌وبندازین‌تو‌حیاط‌وبعد‌۳‌ماه‌بالشون‌رو‌باز‌کنین‌‌‌‌به‌شرطی‌که‌کبوتراتون‌پرشی‌باشه‌تا‌زه‌‌اینکه‌میگن‌چاهی‌بدرد‌هوا‌نمی‌خره‌‌به‌حرفشون‌اهمیت‌ندین‌چون‌من‌خودم‌یه‌چاهی‌نر‌دارم‌الان‌۴‌ساله‌که‌دارمش‌هوا‌هم‌میدم‌و‌جزو‌بهترین‌کبوترامه
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
2
2
من که میگم ادم بره از مغازه کفتر بخره
چیه مرده کرایه ماشین بده این همه راه برا برای یک کفتر بره
مگه اینکه فروشند کفترای گرون قیمت رو خیلی ارزون بده
سپهر سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
2
4
به کفتر بازی نمیگن معتاد تو وقتی تمام عشق زندگیت میشه کفتر دیگه دنبال ناموس مردمم نیستی
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
5
عشق بازی کار هر شیاد نیست
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
1
1
سلام یه سوال دارم من به کفتر هام میخوام عدس بدم خام بدم بخورن یا پخته
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من که خام میدادم به کبوترهایی که جوجه داشتن، جوجه ها خیلی مقوی و خوشگل بزرگ میشن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
1
0
من یه کفتر پیدا کردم که زیر پرش کرم هست اونا رو چجوری کنم دفع یا بمیرن ترو خدا کناه داره یه راه چاره بگین
پاسخ ها
کفتر باز عشق باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
از دامپزشکی باید سمش را بخری بزنی زیر بالشون و بندازیشون برن حموم داش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
0
کفتر پرشی ارزش داره براش کرایه ماشین یا پوله خوبم بدی با خودش پوله خودش یا بیشترشم درمیاره کفتر اگه خوب باشه
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
2
1
حاجی کفتر بازی این نیست ک طرف معتاد هست کفتر بازی عشق است واقعا زیبا هست ک وقتی کفتر داری و ان کفترات تخم دارد یا بچه تو احساس خوشی میکنی و هروقت به ان سر میزنی چجوری شده من یک از کفتر بازای تهران هستم من شروع کارمو با یک کفتر شروع کردم من اصلا به فکر کفتر نبودم ک یه وقتی شد ک روی سالن دامداری پدرم یک کبوتر دوم چتری نشسته من هم گفتم بزار شب شود تا تاریک شود من بتوانم ان را بگیرم من هم شب تاریخ که شد رفتم روی سالن کفتر را گرفتم و از ان یه مدتی نگهداری کردم و دیدم ک باید حتما یک دوتا کفتر بیارم تاجفت شود البطه نمیدانستم ک کفتر نر است یا ماده من کار کفتر بازی ام را اینجوری شروع کردم اون موقه 12سالم بود الان 21
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
2
2
سلام من یه کفتر دارم یک چشم اون نصفش قرمزه نصفشم مشکی چطوری این مشکلش خواهشنن بهم بگین
کبیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
1
4
سلام من مرغ عشق دارم چندماه پیش یک جفت کبوترهمین طوری خریدم تخم بگیرم بدم بچم الان ده جفت شدن که خریدم به راحتی رفتم توکارکفتردرصورتی که فقط مرغ عشق داشتم وخوشم میومد
کفتر باز عشق باز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
2
6
کفتر عشق میخواد و تنها عشق من غیر از ننه آقام کفترامن نه دنبال دختر بودم نه جلف بازی کردم سرم به کفترام گرم بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
4
معتاد خودتی .که به ما میگی معتاد
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
3
1
زندگی فقط یه بازی کفتر بازیه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
2
1
کبوترام رو دوطبقه میشینن چکار کنم که دیگه اونجا ننشینم رو بون خودم جلو طورم بشینن دوطبقه چسبیده به خانمان چکار کنم راهنمایی کنین
طاها کلانتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
2
2
تو بیرجند اصلا اینا قیمت قابل توجهی ندارند شاید توی سمنان و شاهرود جفتی 200 و 300 تومان باشه ولی از نظر من اینا ازش پول خرج کردن رو نداره و حتی برای پرورش هم خوب نیست شاید برای کسی که میخواد چهار پنج تا داشته باشه برای بلاگردون خوب باشه وگرنه ارزش پول دادن رو نداره
Atila
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
1
1
سلام خسته نباشید ببخشید اگ کفتر رو پراشو ببریم هیچ وقت در نمیاد یا بعد چند وقت در میاد؟
پاسخ ها
vhvv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
بعد چند وقت درمیاد
ک ف ت ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
1
سلام به همه ی عشق بازای کفتر هرکه نظره خودش بگه که چه نژاد کفتر را نگه داری میکنه همه بگن ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
تهرانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
2
ایش از همه تون بدم
احمدرضا مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
2
من یک کبوتر دارم تخم گذاشته بعد من یک کبوتر دیگه گرفتم 2ساعته تخم گذاشت چون تر نداشت گذاشتم زیر اون کبوتر ها بعضی وقت ها یک از تخم ها میاد بیرون بعضی وقتا این تخمی که میاد بیرون خراب میشه
الناز آزاد ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
2
کبوتر من فرار کرده صبح هنوز نیومده باید چه کار کنم لطفا کمکم کنید که کبوترام برگردن یکیش دوتا جوجه داره
راار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
2
3
عزبزان من کفتر باش درد میکنه بگید چه کار کنم
اررار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
2
1
من چه کار کنم پای کفترم درد میکنه
پاسخ ها
ارررا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
باید چی بهش بدم
اررار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
3
2
عزیزان اون چه کفتری هست که فقط سرش قهوه ای هسن وبقیه پراش سفید با کمی خال های قهوه ای
پاسخ ها
شاهین
| France |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
سلام کله قهوه ای گلدار
اررار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
2
2
عزیزان قیمت کفتر بادکنکی حدودا چنده
اررار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
3
1
کی کفتر میفروشه 10 یا 5 هزارتومان
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
8
*چگونه کبوتر را به خود عادت دهیم تا از ما جدا نشود*

۱_ به هیچ عنوان نمی توان کبوتری که بزرگ شده و پرواز می کند را عادت داد
اگر شما دوست دارید کبوتر به شما عادت کند تنها راهی که دارید باید کبوتر را از بچگی یعنی از موقعی که پر های زرد دارد عادت بدهید

۲_خیلی کار راحتی است ولی باید بلد باشید که چگونه به او غذا بدهید به هیچ عنوان نباید سر کبوتر داد یا عسبانی شوید زیرا کبوتر از شما می ترسد و به شما اعتماد نمی کند

۳_ فقط باید این نکاط را رعایت کنید
و وقتی که کبوتر کمی بزرگ شد و می تواند یک کم پرواز کند او را در حیاط خانه و یا در محیط باز رها کنید فقط برای چند ساعت هر روز نیم ساعت به او اضافه کنید و به این صورت کبوتر ماملا به شما عادت می کند
فقط باید کبوتر را صبح رها کنید زیرا کبوتر در صبح خوشحال تر است

۴ به این صورت کبوتر خود به خود به شما عادت می کند


سلام به همگی من مبینا یوسفی هستم
من در بچگی حیوانات زیادی بزرگ کرده ام و الان هم حیثانات زیادی دارم من حیوان دوست هستم شما هر گونه سوالی در مورد هر حیوانی که دارید می تونید از من بپرسید با کمال میل جواب می دم
یه دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2
4
خیر اینجوری نیست عادت کردن همان جلد شدن است اگر بخواهید جلد خانه شما شود ما یه کفتر جفت کن وقتی که جفت شد خود به خود به خانه شما عادت میکند
مُری زنگوله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
1
4
بنظرم شومایی که میگی کفتر بازی اعتیاد داره باشه تو راست میگوی ولی تو چه میدونی عشق بازی یعنی چی،، خوبه منم بگم حرف مفت زدن اعتیاد داره که تویی که این فتوا به این پلشتیو زدی اعتیادداری به مولا کفترم مُرد تا 3روز براش مراسم گرفته بودم تو درکی از کفتر بازی نداری که
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
1
2
سلام دوستان من کفتر میخوام با قیمت مناسب اگر کسی میفروشه یا معاوضه میکنه در خدمتم
کفتر بازی یعنی عشق بعد چند نفر میگن کفتر مریضی میاره راست میگن فقط بذار یک حرفو بزنم اولم کفتر بازی یعنی عشق دوم فقط کفتر نیست مریضی یا معتادی میاره همه ی پرنده ها هست که میاره مثلا الان بچز کفتر هیچ پرنده ای مریضی نمیگیره اگر نمیگیره بیا اذت بخرم کفتر بازی عالیه بعد کفتر حتما مارو دوست داره که ازاد میکنیم بر میگرده بجز کفتر همه ی پرنده ها میمیرن فقط کفتر نیست اینا بدون نظر حرف میرنید عمر دست خدا هست شاید من فردا نباشم بعد کسی که میای اینجا حرف میزنی گفتن درباره ی کفتر نگفتم بیا اینجا بگو ما کفتر بخریم یا نه هرکی یک حیوون را دوست داره حالا ما کفتر دوست داریم به کسی ربط داره نه نداره عشق فقط کفتر باز
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
1
2
سلام دارویی برای مستی کفتر دارین
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
2
داداش از کفتر نمیدونی حرف نزن
عشق کفتر عشق نفس هسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
1
6
اگه کفتربازی مزاحم مردم و همسایه ها نباشی خیلی هم خوبه و عشقه برا عاشقاش ولی خدا نکنه مثل همسایه طبقه بالا ما ول کرده سه تا کفتر رو میان میرینن تو کفشا و تو یه ظرفی زیر شیر تو حیاط کثیف میکنن رو ماشین کثافتبازی درمیارن آشغالاشونم از بالا خالی میکنه رو سر همسایه ها ای کار واقعا مردم آزاری و همسایه آزاریه خدا هم از سرشونم نمیگذره آدما پررو و بی تربیتی هم هستن کفتر جاش تو آپارتمان و خانه همسایه سنگ پرت کنی نیست تو یه مزرعه و روستا مزاحم مردم نباشی وگرنه دگه عاشق که هیچ اسم انسان روشون نمیشه گذاشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
3
کفتربازی این آقایان میگن معنی عشق و عاشق کفتر بودن نمیدونید کاش شما هم معنی اذیت و آزار همسایه ها و مردم آزاری میدونستید بعد راحت این حرفا رو میزدید
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
کاش توام از عقلت استفاده کنی و اشتباه یک یا۱۰نفرو پای
۱۰ملیون نفر نزاری
البته به خودت فشار نیار تا الان نفهمیدی به بعدم نمیفهمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
2
مردم آزاری با کفتربازی معنییش چیه کفتربازا توضیح دهید
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
اینکه یه نفر کبوتر داره و واسع بقیه مزاحمت ایجاد میکنه دلیلش این نیست که همه کفتربازا حقوق بقیه رو رعایت نمیکنن هرکسی تو هرجایگاهی ممکنه هرکاری کنه پس ربطی نداره چون من لباسم سبزه و کار اشتباهی میکنم بقیه لباس سبزا هم اشتباه میکنن.
صد البته ک نیازی ب تایید هیچکس نیس و حرفام بدیهیه و کسی ک نخواد بفهمه نمیشه حالیش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
2
سلام از بعد از ظهر حدود چهار ساعته یک کبوتر سفید پشت توری ثابت بالکن ما که البته ما به همین خاطر دسترسی به کبوتر نداریم نشسته و با سرو صدا و آب ریختن هم تکان نمیخورد فکر کنم اهلی هست ممکنه مشکلی داشته باشه ؟ اگر اهلیه چرا برنمیگرده به لونه خودش ؟ ممکنه از پریدن بترسه ؟ما طبقه پنجم هستیم .
پاسخ ها
شاهین
| France |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
این دیگه هموجا پیش شما عادت کرده نمیره جایی دیه..چون غریبه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
0
2
من کفترام شپش گرفتن چیکار کنم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دادش یه اسپره ی تارومار حشره کش از اونی که رنگ رو قوطی سبزه میگیری به زیر بغل و به دمش به مقدار خیلی کم میپاشی فقط توجه کن به پرها ش بپاشی ،اگه به پو ستش بپاشی میسوزونه ،به هر زیر بغل یه پاف یا دوپاف بیشتر نزن تاکید میکنم فقط به پرهاش بزن
شاهین
| France |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
مرتب جاشون ببر یجایی بریز دور تمیز کن بعد بزا سرجاش
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
5
سلام به همه عاشقا داداشا اگه پشت بومتون دور چینیه مناسب داشته باشهبه توری که دید نداشته باشین .و اگر کبوتری ازتون رفت دنبالش نرین در خونه همسایه.ومراعات حال بقیه بشه .ک۶ این کار از نظر بیشتر مردم به دید منفی نگاه می کنن .به خاطر رعابت نکردن بعضی مسایل .که خودتون بهتر می دونید .کبوتر داری و عشق به کبوتر خارج از بحث درامد به نظرم خیلی جذاب و دل نشینه .مخصوصا وقتی که شکار می گیری.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
حسین حرف دل منو گفتی احسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
1
سلام من یک کفتر خریدم بعدفرارکردبه قیمت 200تومن خریده بودمش باز هم میان بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
2
ببین کسی ک میگه کفتر بازی بد هیچی ازش نمی دونه من از ۱ جفت شروع کردم الان ۸۳ تا دارم و من از ۸ سالگی شروع کردم و الان ۱۵ سالمه کفتر بازی عشق
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
من یه بچه ۱۱ ساله هم کبوتر تا که دوح میکنم پرش بعد یکه هفته میگیرن من با کسی کش ندارم کبوترای منو نگیرید روزی یکی میگرن دوح هستن ولی بعد یک دو هفته یکی کبوترا نیست من این پول و به زور بدست میا رم کبوتر منو نگیرید اگه هم گرفتید حروم باشه برات تا الان یک قره سیاه سوریه طوقی سیاه پالخت گاوک سرور دم شهری و امام زاده ای و سبز کوهی و کله سفید
پاسخ ها
شاهین
| France |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
تخصیر خودته ببین مشکل داری ک باخت میشن...محبت و دونه بیشتر وبهتر با ذات کفتر
Rokhsar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
2
1
بابااین کفتربازی فاضش چیه ؟؟ منم کفتردارم جوجه دادن زیادشدن اما چن سااااله فاضشودرک نکردم . !!!
پاسخ ها
شاهین
| France |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
سلام تو عشقباز نیسی واقعیت
Aria
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
جونز فقط کفتر
مائده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
یک مشت چرت پرت گفتی فقط همی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
1
دمت گرم داداش
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
2
سلام.
میخواستم بدونم چطور میشه با حسینی ارتباط برقرار کرد.ممنون میشم راهنمایی کنید چون صفحه اینستاگرامش هم خیلی وقته پستی توش نزاشتن که بدونم فعالیت دارن هنوز یا نه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
2
سلام کبوتریارتنهایی آدمهاست حتی پیامبران و امامان ماکبوترداشتندوگفتنداگرمیترسی یاتنهایی کبوترداشته باش نگاه کردن به کبوتربه انسان آرامش میدهدوشیطان راازخانه دورمیکندلطفادرموردچیزیکه میخواهید بگویید ونظردهیداول مطالعه کنیدبله اگر به همسایه هاآزاربرسانی خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
2
عشق بازی کار هر شیاد نیست، هو ۱۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
3
سلام برهمه دوستان ببخشید من یه ‌جفت دارم تازه میخوام کفتر باز بشم چرا اون ماده میره چوب میاره،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دارن لانه میسازن
احتمالا میخان تخم کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
2
سلام
نر ماده من از وقتی باهم هستن بوی بدی میدم
لطفاً راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
1
من از 7سالگی یک کبوتر گرفتم و حدود 13سال کبوتر دارم من از یک کبوتر به 150عدد کبوتر رسیدم
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
1
داداش داروی مترو مکس ۲۵۰ برای چه چه کبوتری که روی تخم خوابیده خوبه یا نه ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
2
من ازسن ۷ سالگی کبوتر بازی رو شروع کردم والان ۱۶ سالم هس وسالی یک دفعه کبوتر میارم برای بازی فقط جوجه کشی حوصله میخواد باید درست مواظبشون باشی
وگرنه خراب میشن
تازه کفتر خوب بخوای بیاری باید درست مواظب باشی چون ددزد هم امکان داره بیاد
من برای اتاق کفترام ۴تا در گذاشتم اهل شهرستان اوز هم هستم شما این کفترا رو میخرین من موفتی نمیخوام کفتر باید دونه ای ۱ ملیون بشه تا هر پلشتی نتونه کفتر بازی کنه
بعضیا میگن کفتر خوب نیس بد بدبختی میار چیکار مردم دارین کفتر بازی نکنین
pebram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
4
سلام ممنون از مطالب من یک سوال دارم اگر دوکفتر باهم باشن تو یک گنجه و همدیگرو بزنن هردو نرن چون من تو گوگل جستجو کردم فقط نر ماده رو میزنه لطفا جواب بدین
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
1
خواهشا فیلتر کنید هر احمقی نظر نده دیگه...
طرف معلوم نیس ‌کی پدرشه همه کفتربازارو معتاد میبینه و مشکل مملکتو اختلاس امثال خودش نمیبینه مشکلو از کفتر میبینه
آخه بدبخت مشکل ما احمقایی مثل توئن ک شعور برخورد با افکار مخالف خودشونو ندارن الانم ک میبینید امثال این خاک برسر دارن با هم میجنگن فقط واسه اینکه افکارشون یکی نیس
واقعا متاسف شدم از اینهمه حرامی بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
2
2
کبوتر یعنی عشق. یعنی رفیقی که هیچ وقت حاضر نیست ترکت کنه.اگر عشق باز باشی میلیارد هم پول میدی جای کبوتر خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
3
خر چه داند قیمت نقل ونبات سلامتی هرچه عشق بازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
1
سلام به همه ی عشق بازا...من یکی ازکفترهام خس خس شدیدی داره انگارتوگلوش چیزی گیرکرده حالت خفگی نفس میشه اگه راهنمایی کنید چکارش کنم واسه بهبودیش ممنون میشم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1
1
ایا کبوتر ۲ ماه تو قفس باشد اشکال داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
س اقااااا کفتر تو قفس نکنید ........ میشه اونم تا دوماااه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
2
سلام با شمام آقا یا خانم به قولا مومن شما که میگی کبوتر بده و کبوتر باز معتاد. پس نظرت راجع به کبوترهای حرم امام رضا چیه؟ ببین کبوتر می فهمه باید جلد کی شه. مشکله تو میفهمم چون اصلا کبوترم بگیری اون باهات اوخت نمیشه.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
1
سلام به همه چه دوستانی که مخالف نگهداری کبوتر وچه موافق هستند نظراتی که بنده میدهم حاصل سالیان سال تجربه نگهداری از کبوتر است چنانچه فرم نگهداری کبوتر به گونه ای باشد که به کسب درامد ورسیدن به امور زندگی وهمسایه های محترم وخود کبوترها ضرری نرساند مانعی ندارد ومیتواند همانطور که ورزش شنا بسیار مفرح وبرای عضلات مفید برای شادی ونشاط روحیه کارایی داشته باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
1
1
سلام به همه...وقتی حیوونتون۴تیز قیچی از گرمسار برگشت ورامین.... یکی از جوجه هایی که قبل گرو روزهای تمرین باکهنه کفترهای پرش سنگین مدام هوا میرفت وتو فشار زیاد بود وروز گرو هنوز جیر میزد سربلندتون کرد....یکی ازمفلقاتون بعد ۶ساعت وخورده ای کت زدن اومد تو میان تو یه قرقی که به احتمال زیاد کم تجربه بود حیون رو زد ولی نتونست توپاهاش خوب جفت وجورش کنه ببره حیوون با سینه پاره هرجوری بود خودشو رسوند رو بوم تقریبا نیم ساعت دیگه ام مرد ووووووو.........اونموقع بعض ها میفهمن حیوون بازی چیه۰۹۳۷۰۴۷۸۶۲۷
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
0
2
سلام
ایا خصوصیات کفتر حمال به جوجه ای ک زیرشه میرسه یانه
منظورم رگشه یا همون زرنگی من یک جفت تخم از کفتر بازی کن گذاشتم زیر کبوتر پلاکی یکی از دوستان میگه اینا زرنگ میشن مثل پلاکی ها گفتم چرا میگه چون پلاکی دونه میده جوجه رو خصوصیات اخلاقی رفتاریشون به پلاکی میره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
0
2
خداوند همه نوع پرنده آفرید ولی وقتی با دقت به آفریده هاش نگاه می کرد متوجه شد یه موجود این وسط ها جاش خالیه و کبوتر را با تمام زیبایهاش را آفرید تا سنبل معصومیت و آزادگی در جهان شد هیچ پرنده ایی به دقت کبوتر مسیر یابی نمی تواند کند که انسان نمی تواند با این همه مغزش این کار را انجام دهد یه مقدار دقیق به خاصیت حیوانات توجه کرده وبه عمق آفریده های خدا فکر کنیم و شاکر از آفریده هایش موفق باشید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
0
0
دوستان کفتر چیز بدی نیس.. اگه ازارش به کسی نرسه.. من ب تمامی افراد بیماری قلبی و افسردگی پیشنهاد میدم.. کبوتر فقط حیوان نیست خودش یه نوع دواس.. بچه دارشدنشون.. وفاداریشون.. عشق بازیاشون.. راه رفتن و حموم کردناشون همش عشقه.. ...............
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
1
سلام دوستان من یه کفتر سده سرخ دم پاک با یه دم چتری جفت کردم جوجشون دم چتری شده ۳ دم وسط سیاه بغل ها سفید جاشون قیمتش حدود چقدره؟
نظر شما
ادامه